זה הלך קשה, קשה מהצפוי, אבל בסופו של יום נבחרת ישראל עשתה את המוטל עליה עם 1:2 על אנדורה ו-6 נקודות בחלון הנוכחי במוקדמות היורו.
זה היה משחק שגרם ללא מעט דפיקות לב לאוהדי הנבחרת. רז שלמה כבש שער אדיר (42), אך ביצע טעות קשה בהמשך ואיפשר לאורחת להשוות (52). מנור סולומון קבע את תוצאת המשחק (61) במבצע אישי.
על המשחק העיב אירוע מכוער במיוחד: עם כניסתו של מוחמד אבו-פאני במחצית השנייה, נשמעו קריאות בוז מהיציע הדרומי. הבוז נמשך בכל נגיעה של הקשר בכדור. יש לציין כי הקשר ספג קללות על רקע גזעני גם במשחק של מכבי חיפה בטוטו-טרנר נגד הפועל באר-שבע בתחילת מאי.
3 צפייה בגלריה
מוחמד אבו פאני
מוחמד אבו פאני
ספג בוז בכל נגיעה בכדור. אבו-פאני
(צילום: עוז מועלם)
הקפטן אלי דסה דיבר בכעס ובעצב רב על הקריאות לעבר אבו-פאני: "זו בושה וחרפה. ירדתי איתו, והוא התפרק כולו. בשנייה הראשונה לא הבנתי מה קרה. רצתי לחבק אותו. הוא עצר את הדמעות, ואמר לי: 'לא שמעת שקוראים לי מחבל, מחבל?' אמרתי לכולם להתרחק ממנו. הלכתי איתו למטה ונתתי לו לפרוק כל מה שהוא רוצה. מבחינתי זה בלתי נסבל, בלתי נסבל. גם אני, שחקן שחור שחווה את הגזענות הזו מדי פעם, וגם הוא - אין לזה מקום. אין לזה מקום.
"אנחנו מתים על אבו-פאני. הוא שחקן טוב, מהדמויות החשובות בחדר ההלבשה שלנו, וכולנו מאחוריו. שזה לא ישתמע לשתי פנים. כל השחקנים. כמובן שיש לציין את האוהדים שמחאו לו כפיים וניסו לעודד, אבל לצערי כאב לו והוא שמע את הצד השני של הדברים. נקווה שהוא יתגבר על זה. הבנאדם מפורק כרגע, ואני רוצה רק לתמוך בו. זה לא מגיע לו. לא מגיע לאף אחד".
3 צפייה בגלריה
אלי דסה מנחם את מוחמד אבו-פאני בירידה לחדרי ההלבשה, לאחר סיום המשחק מול אנדורה
אלי דסה מנחם את מוחמד אבו-פאני בירידה לחדרי ההלבשה, לאחר סיום המשחק מול אנדורה
אלי דסה מנחם את מוחמד אבו-פאני בירידה לחדרי ההלבשה, לאחר סיום המשחק מול אנדורה
(ראובן שוורץ, ONE)
"זה קשה מאוד", הודה כובש שער הניצחון, מנור סולומון. "שמענו את השריקות, קשה להתעלם. אבו-פאני שחקן ישראלי, הוא לובש את מדי נבחרת ישראל. הוא לא עשה שום דבר, הוא שחקן חשוב על המגרש, הוא כמוני וכמוך. אין שום סיבה שיקללו אותו. זה לא יכול לקרות וזה מביש".
גם יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ הגיב למקרה החמור: "אירוע מביש, שלא מתקבל בשום צורה שהיא. ניגשתי לאבו-פאני, חיבקתי אותו, עודדתי אותו. נבחרת שלמה חיבקה אותו ועודדה אותו. זה היה רק קומץ ששרק לו בוז, והיה חלק שמחא לו כפיים כשהתחיל הבוז הזה, אבל אנחנו לא נקבל את זה. נבחן את כל האפשרויות העומדות בפנינו לגבי משחקים עתידיים. לא נקבל קללות גזעניות כלפי אף שחקן בשום אצטדיון.
"ראיתי את הפרצוף שלו, ראיתי את הדמעות שלו, הרגשתי מאוד נבוך. שחקן נבחרת ישראל, שלובש את המדים הלאומיים, לא ראוי שיקבל שריקות בוז. אנחנו לא נקבל את זה ונטפל בזה. אני חושב שאבו-פאני חזק, הוא קיבל חיבוק אדיר מכל שחקני הנבחרת, קיבל עידוד מלא ממני, מהמאמנים, מהצוות המקצועי. כולנו איתו. כולנו תמכנו בו. אני מקווה שהוא יירגע והכל יהיה בסדר".
שר התרבות הספורט מיקי זוהר הגיב גם הוא: "ברכות חמות לנבחרת ישראל היקרה שלנו על הניצחון 1:2 מול אנדורה, מה שמקדם אותנו מאוד לעבר יורו 2024. עם כל השמחה על הניצחון החשוב היום, לא ניתן להתעלם מהקריאות הגזעניות נגד אבו-פאני שמשחק ומשקיע את זמנו ומרצו למען נבחרת ישראל. זו התנהגות מיותרת ומטופשת שלא תורמת כלום לאף אחד. חבל".

"היה קשה לפצח אותם"

מנור סולומון התייחס גם למשחק עצמו: "היה קשה לפצח אותם. הייתי יכול לגמור את המשחק במחצית השנייה, כולם עודדו אותי. אני שמח שבסוף הכדור נכנס. אנחנו עובדים על לשחק כדורגל יותר טוב, אבל היה קשה מול 10 שחקנים מאחורי הכדור".
3 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
"שיחקנו לא טוב, לא חכם ולא נכון". חזן
(צילום: עוז מועלם)
"שיחקנו לא טוב, לא חכם ולא נכון", הודה המאמן המנצח, אלון חזן. "השגיאה הקטנה בתחילת המחצית השנייה גרמה לאובדן ביטחון. דיברנו על זה שאסור לטעות, ולצערי תרמנו את הטעות שלנו. ברור שהמטרה היא לשחק יותר טוב, אבל קודם כל להשיג נקודות. קשה לשחק כדורגל טוב מול נבחרת שמסתגרת. כבר עשינו מחציות של כדורגל גדול ולא השגנו שום דבר. המטרה הייתה להשיג נקודות בכל דרך".