ביום רביעי הקרוב תעלה מכבי חיפה למשחק הראשון מול שריף טירספול במסגרת סיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות, אך הירוקים התבשרו כבר היום (שני) כי בשלב המוקדמות השלישי, יפגשו את המנצחת במפגש בין סלובן ברטיסלבה הסלובקית לבין זרינסקי מוסטאר הבוסנית - אם יעברו יריבתם המולדבית כמובן. ההגרלה נערכה בעיר ניון שבשווייץ, כאשר הקבוצה של מסאי דגו לא הייתה מדורגת, זאת לעומת יריבתה האפשרית בשלב הבא.
עוד נקבע בהגרלה, כי המנצחת בין מכבי חיפה לבין שריף תתארח במשחק הראשון בשלב המוקדמות השלישי אצל זו שתעלה מהמפגש בין סלובן לבין זרינסקי. אם החבורה של דגו תודח מול המולדבים, היא תפגוש במוקדמות הליגה האירופית את המפסידה בצמד המשחקים בין אריס לימסול לבאטה בוריסוב.
1 צפייה בגלריה
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
נחשפה היריבה האפשרית בשלב המוקדמות השלישי
(צילום: עוז מועלם)
הבוקר בוצע צמצום של היריבות האפשריות, ונקבע כי המנצחת בין האלופה הישראלית לבין זו המולדבית תוכל לפגוש את את המנצחת בהתמודדות בין דינמו זאגרב לאסטנה הקזחית, המנצחת בין קרבאך מאזבייג'אן לבין ראקוב הפולנית או המנצחת במפגש בין סלובן ברטיסלבה הסלובקית לבין זרינסקי מוסטאר הבוסנית. לבסוף כאמור, קיבלו הירוקים את ההגרלה העדיפה מבחינתם.
אם אכן מכבי חיפה תעבור את שריף, ולאחר מכן גם את הסלובקים או הבוסנים היא תעלה לשלב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות, כאשר המנצחת בו תעלה לשלב הבתים של המפעל, בו שיחקו הירוקים בשנה שעברה, ועוד פעמיים נוספות בהיסטוריה שלהם. הגרלת שלב הפלייאוף תיערך ב-7 באוגוסט.

הכר את היריבות

סלובן ברטיסלבה היא היריבה המוכרת מבין השתיים. מדובר קבוצה המעוטרת ביותר בכדורגל הסלובקי, כאשר באמתחתה 13 אליפויות מקומיות. באמחתה גם שני תארים אירופיים, כאשר בעונת 1968/69, אז כשעוד הייתה תחת צ'כוסלובקיה, זכתה בגביע אירופה למחזיקות וב-1964 זכתה בגביע מרכז אירופה, טורניר שהופסק ב-1992. שחקניה המרכזיים עם השוער הקנדי מילאן בוריאן, ששוחרר הקיץ על ידי ברק בכר מהכוכב האדום בלגרד, והחלוץ ולדימיר וייס, שכבש שלושה שערים בשני משחקים בסיבוב המוקדמות הראשון של ליגת האלופות.
לזרינסקי מוסטאר אומנם אין תואר אירופי, אך גם היא הקבוצה שזכתה בהכי הרבה אליפויות בליגה המקומית שלה, עם שמונה כאלה, ובעונה החולפת זכתה לראשונה בתולדותיה בדאבל. לבוסנים יש גם קשר לישראל, כאשר יו"ר הפועל ת"א לשעבר, אמיר כבירי, הוא הבעלים של הקבוצה החל משנת 2021. השחקן המרכזי של הקבוצה הוא החלוץ בן ה-32 נמניה בילביה, שכבש בשלוש העונות האחרונות 74 שערי ליגה ב-90 הופעות.

תאריכים רלוונטיים

המשחקים: 8/9 באוגוסט, 15 באוגוסט
הגרלת הפלייאוף: 7 באוגוסט
המשחקים: 22/23 באוגוסט, 29/30 באוגוסט
הגרלת שלב הבתים: 31 באוגוסט