אתמול (שבת) חגג מאמן מכבי ת"א רובי קין את יום הולדתו ה-43, כשהוא נמצא בישראל. אשתו קלודין לעומת זאת, צייצה מחדש ציוץ הקורא "לשחרר את פלסטין" בחשבון הטוויטר שלה. יש לציין שגברת קין צייצה מחדש מספר ציוצים שבירכו את בעלה לרגל יום הולדתו, כולל זה של מכבי ת"א. כעת, הציוץ לא מופיע בחשבון שלה, ונראה שהיא הסירה אותו.
רובי קין ספג לא מעט ביקורות במדינתו על כך שבחר במכבי ת"א, זאת נוכח הקולות הרבים המתנגדים למדיניותיה של ישראל כלפי הפלסטינים. פוליטיקאים מקומיים באירלנד תקפו את מלך השערים של הנבחרת האירית וטענו כי ישראל היא "מדינת אפרטהייד גזענית", והשוו את החתימה של קין בצהובים לחתימה במועדון ברוסיה: "תארו לכם שהוא היה מודיע כי הוא חותם בספרטק מוסקבה".
1 צפייה בגלריה
אשתו של רובי קין, קלודין
אשתו של רובי קין, קלודין
נראה כי הסירה את הפרסום. קלודין קין
(Catherine Ivill/Getty Images)
הציוץ המדובר
הקולות הבולטים במחאה נגד המאמן ושחקן העבר האגדי הגיעו מכיוונם של חבר במפלגה האירית שין-פיין (השמאלית-לאומנית) והפעיל הפרו-פלסטיני כריס אנדרוז, שבמהלך מבצע "עופרת יצוקה" קרא לחרם כלכלי, דיפלומטי ופוליטי על ישראל.
רובי קין הגיב לביקורות כלפיו עוד בשבוע שעבר: "אני לא רוצה לעסוק בפוליטיקה אלא בכדורגל, וזו הפעם האחרונה שאתייחס לכך. הגעתי לישראל כאיש כדורגל וכמישהו שאוהב את המשחק, ובכך אני רוצה להתרכז".