בהפועל באר-שבע סימנו כבר לפני כחודשיים כיעד להגיע לפגרת המונדיאל כשהקבוצה במרחק סביר מפסגת הטבלה. ה-0:2 אתמול (ראשון) בחוץ על עירוני קריית-שמונה, ניצחונה החמישי ברציפות של באר-שבע בליגה, הציב את הדרומיים במרחק סביר בהחלט של ארבע נקודות ממכבי חיפה שבפסגה.
מבחינת יכולת היה זה המשחק הכי פחות טוב של האדומים לאחרונה. "לפעמים צריך לסבול כדי לנצח משחקים כאלה. אני לוקח מהמשחק הזה רק שלוש הנקודות. התוצאה הייתה מאוד חשובה, אבל זה צריך להיות ביכולת יותר טובה", הודה המאמן אליניב ברדה בסיום.
3 צפייה בגלריה
מאמן הפועל באר-שבע אליניב ברדה
מאמן הפועל באר-שבע אליניב ברדה
מאמן הפועל באר-שבע אליניב ברדה
(צילום: הרצל יוסף)
במקביל טענו בבירת הנגב שדווקא משחקים מהסוג הזה הם אלו שמעידים על התבגרותה של הקבוצה והאופי החזק שלה. הקשר עדן שמיר התייחס לעניין: "עברנו רצף ארוך של משחקים ולייצר מוטיבציה בכל משחק זה קשה. אנחנו גם בני אדם בסופו של דבר. בעזרה של כולם הצלחנו לעשות את זה. היינו בוגרים. הצבנו לעצמנו מטרה לצאת לפגרה עם שלוש נקודות ועמדנו בזה".
ברדה, שרק לפני כחודש וחצי הופעל עליו לחץ כבד מאוד לאחר שהקבוצה סיימה בשתי תוצאות תיקו ביתיות מול נס ציונה והפועל חיפה, יצא אתמול לפגרה במצב רוח טוב במיוחד. קבוצתו רשמה סיבוב ראשון מוצלח במהלכו אומנם ספגה שני הפסדים אך במקביל גם עשתה קמפיין אירופי מכובד בקונפרנס-ליג.
3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל באר-שבע
שחקני הפועל באר-שבע
יצאו לפגרה במצב רוח טוב במיוחד. שחקני הפועל באר-שבע
(צילום: דניאל כהן)
מלך שערי הקבוצה העונה, רותם חטואל, כבש את שער הליגה השמיני שלו אתמול ושוב הפך לשיחת היום לאחר המשחק. הפעם לא בגלל ספסול או אי שיתופו, כפי שקרה בשני המשחקים האחרונים, אלא בגלל אי זימונו לנבחרת ישראל. מקורביו, ובהם סוכנו, מתחו ביקורת חריפה על כך שהוא לא נכלל בסגל של אלון חזן. ברדה שוחח עמו על כך: "דיברתי איתו על מה שפורסם. הוא אמר שזה לא משהו בשליטתו. הוא מאוד רצה להיות בנבחרת והוא מכבד את הצוות ואת ההחלטה. הוא יצטרך לעבוד הרבה יותר בקבוצה שלו כדי להיות מוזמן".
שחקני הקבוצה יצאו לשמונה ימים של חופשה כשחלק מהשחקנים הזרים ואלו שזומנו לנבחרת ישראל יחזרו מהחופשה מספר ימים מאוחר יותר מחבריהם. המטרה העיקרית בפגרה תיהיה לאושש את השחקנים שעל חלקם היה עומס בלתי רגיל של משחקים בשבועות האחרונים, כשעיקר העומס נפל על שחקני ההגנה.
3 צפייה בגלריה
שחקן הפועל באר-שבע רותם חטואל
שחקן הפועל באר-שבע רותם חטואל
למקורביו לא ברור כיצד לא זומן לנבחרת. רותם חטואל
(צילום: דניאל כהן)
במועדון מקווים שבמהלך הפגרה יצליחו מריאנו בריירו (פציעה בברך) ואיאד אבו עביד (פציעה בשרירי הבטן) להחלים ללא ניתוח. עיקר החשש הוא שבריירו לא יצליח להתאושש שכן אם הוא יצטרך ניתוח יהיה זה זה תהליך כירורגי מסובך לאיחוי הרצועה הצולבת והמיניסקוס, כאשר זמן ההחלמה הוא למעלה מחצי שנה.
בנוסף במועדון כבר בוחנים שינויים עתידיים בסגל, בעיקר במצבת הזרים. אנדרה מרטינש הוא המועמד הבכיר מבין ששת הזרים לעזוב לאחר שלאחרונה הוא כמעט ולא משותף במשחקים. נכון לעכשיו יש במועדון סבלנות כלפי החלוץ אסטריט סלמני ויש כוונה להמשיך לתת לו קרדיט גם לאחר הפגרה, זאת לאחר שבקיץ לא עשה עם הקבוצה הכנה שכללה מחנה אימונים.