ב-21 במרץ יתמודדו נבחרות ישראל ואיסלנד בחצי גמר פלייאוף ליגת האומות, בתקווה לעשות צעד נוסף אל עבר משחקים יורו 2024 שיתקיימו בקיץ בגרמניה. אבל נדמה שהירייה הראשונה בעימות נורתה כבר במהלך ראיון שנתן המאמן הנורבגי לאתר ספורט במדינתו בימים האחרונים, במהלכו הבהיר כי היה מעדיף להתמודד עם יריבה אחרת, ולא מסיבות מקצועיות.
"התחושה היא שמדובר במשחק שיכול להיות קשה לשחקנים שלי", אמר אוגה הריידה לאתר mbl הנורבגי, "אני מעדיף לא לשחק מול ישראל, ובלי קשר לספורט. כפי שנראים העניינים היום, חשוב להפריד פוליטיקה, וצריכים לשים את הרגשות בצד".
2 צפייה בגלריה
הריידה מאמן נבחרת איסלנד
הריידה מאמן נבחרת איסלנד
"הדבר הכי טוב שנוכל לעשות זה לנצח את ישראל". הריידה
(צילום: Mike Hewitt/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
תפנית פוליטית לקראת המפגש. נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)
"אנחנו לא נשחק מול פוליטיקאים ישראלים", המשיך המאמן הנורבגי. "אלא מול שחקני כדורגל ישראלים, וככה אני מנסה להסתכל על זה. יש לי את הרגשות שלי לגבי המלחמה שמשתוללת במזרח התיכון, אבל אני חייב לשים אותם בצד ולנסות להסתכל על המשחק הזה בעין חיובית.
"נצטרך להתמקד קודם כל בכדורגל עצמו. אנחנו נבחרת איסלנד בכדורגל לגברים ואנחנו צריכים להיכנס למשחק עם הלך הרוח שאנחנו הולכים לנצח אותו. הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות זה לנצח את ישראל".
כזכור, בחצי הגמר המקביל בפלייאוף העלייה ליורו תארח בוסניה את אוקראינה העדיפה. המנצחת תשחק בביתה מול ישראל או איסלנד. אם אוקראינה תעלה, משחק הגמר ייערך ככל הנראה בלברקוזן או המבורג, שני היעדים שאירחו את הנבחרת האוקראינית ושחטאר דונייצק בליגת האלופות.