העונה האחרונה של בני לם הייתה לא פחות ממסע ברכבת הרים. הוא התחיל במכבי נתניה, נישא על גלי ההצלחה מהעונה הקודמת, הוביל את הקבוצה במסגרת האירופית, אבל חוסר ההצלחה בליגה הוביל לסיום דרכו ולבקשה שלו לעזוב את התפקיד. צרם לו שלא באמת נלחמו עליו, כמו גם התחושה שעוזרו רן קוז'וק מיהר לקפוץ על המציאה ותפס את מקומו. ואז הגיעה ממכבי פ"ת ההצעה להחליף את שי ברדה ולהוביל את הקבוצה של הלוזונים לליגת העל. לם עמד במשימה, חזר לבמה המרכזית והוא שוב עם אותן אנרגיות ורעב.
בראיון מיוחד ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet, מספר המאמן על עליית הליגה עם מכבי פ"ת, הפרידה הצורמת ממכבי נתניה, המינוי המפתיע של מסאי דגו ועל עצמו.
4 צפייה בגלריה
בני לם
בני לם
"יכולתי להישאר בנתניה". לם
(צילום: יריב כץ)
4 צפייה בגלריה
בני לם
בני לם
"עושים הכל לבנות קבוצה חזקה שתתקע יתד בליגת העל". לם
(צילום: יאיר שגיא)
ברוך השב לליגת העל, איך התחושות? "תחושות טובות, אנחנו עובדים על ההכנות כבר חודש וחצי, עושים הכל לבנות קבוצה חזקה שתתקע יתד בליגת העל ולא קבוצה שתרד ותעלה ליגה. כולם מכירים אותי ויודעים שאני אוהב כדורגל שמח וחיובי".

אלמוג נלחם עליי

עברת עונה מורכבת, מאיפה הכוחות? "יכולתי להישאר בנתניה, שיהיה ברור, אבל החלטתי לעזוב. לקחתי קשה את פתיחת העונה שם והחלטתי להרים ידיים. הייתי חודש בחוץ, אנשים חשבו שלא אמשיך בבוגרים ושאני בדרך לנוער. היו לי הצעות מליגת העל, אבל ידעתי שמכבי פ"ת זה מה שמתאים לי, לעלות ליגה ולשחק כדורגל התקפי כמו שאני אוהב. קיבלתי החלטה טובה ורואים את ההצלחה שלי".
אגב, איך זה לעבוד עם הלוזונים? "זה לא הלוזונים, זה רק אבי לוזון. שנים אחורה זה כולם, כרגע זה רק אבי. אני מכיר אותו הרבה מאוד שנים מהתקופה שלי בנוער, תמיד היה בינינו כבוד וקשר טוב. הכל הלך לנו טוב, אני ואבי מסתדרים נהדר".
מה המטרות שלך עם מכבי פ"ת בליגת העל? "אני לא רוצה להגיד שהמטרה היא פלייאוף העליון, אני רוצה לתקוע יתד בליגה. וגם שנשחק כדורגל טוב ושהקהל ייהנה ממכבי פ"ת".
כמה נפגעת ממכבי נתניה? דווקא בבית שלך ואחרי עונה אדירה, התחושה הייתה שהם לא נלחמו עליך. "לא נפגעתי בכלל, זה הכדורגל. היה לי מנהל מקצועי בשם אלמוג כהן שנלחם ורצה שאשאר, הוא עשה הכל אבל קיבלתי החלטה והשארתי שם טעם טוב, קבוצה בריאה, רק דברים טובים".
וקוז'וק, הוא איכזב אותך? "אני לא רוצה להיכנס לזה. הסיפור מאחוריי, אני במקום אחר. שיצליח. זה פאסה".
4 צפייה בגלריה
מכבי נתניה מכבי חיפה אוהדי מכבי נתניה
מכבי נתניה מכבי חיפה אוהדי מכבי נתניה
"האוהדים שלי שם"
(צילום: עוז מועלם)
איך הרגשת כשמכבי נתניה הפסידה בגמר הגביע לבית"ר ירושלים? "כאב לי על החברים הטובים שלי, על האוהדים. רציתי שנתניה תיקח את הגביע, גדלתי שם, שיחקתי שם, האוהדים שלי שם, אני גר שם".

מקווה שדגו יעמוד באתגר

הפתיע אותך המינוי של דגו למכבי חיפה? "זה הפתיע את כל אנשי הכדורגל הישראלי. בכדורגל הכל אפשרי, אני מאחל לו בהצלחה. ימים יגידו אם זה הימור גדול. מכבי חיפה מועדון ענק וזו אמירה של המערכת ללכת על מהלך כזה, בעצם המערכת אומרת שהיא יותר חזקה מכל דבר אחר. ברור שלמאמן גדול ומנוסה יש הרבה יותר שליטה בקבוצה, לעמוד מול שחקנים תותחים ולהושיב אותם בספסל כשצריך. מקווה שמסאי יעמוד בזה".
"אופיר חיים הביא אטרף, אחרי כל גול השחקנים רצו ישר אליו. יש בנבחרת חיבור אדיר שהביא אותם לתצוגות גדולות. אנחנו מכירים את המאמנים של היום, משחקים אותה קשוחים. אופיר יורד לעם, מחבק, השחקנים שיחקו בשבילו"
אתה יכול לאמן מועדון כמו מכבי חיפה? "אני יכול לאמן כל מועדון בכדורגל הישראלי, ואין סיבה שלא גם את מכבי חיפה".
מעמד המאמן בכדורגל הישראלי ממשיך להיפגע? "ברור שכן, רואים כמה פיטורים יש בליגת העל, ממש משחק הכיסאות. מי שיכול לתקן את זה הם המאמן והבעלים, הם צריכים סבלנות, לתת למאמן את הקרדיט. השחקן צריך את המאמן שלו בעיקר כשלא טוב, כשלא הולך, ואותו דבר גם המאמן. בשורה התחתונה: אם בעל הבית מושפע מתקשורת וקהל זה פוגע רק בקבוצה".
4 צפייה בגלריה
נבחרת הנוער
נבחרת הנוער
"זה שנתון מצוין עם שחקנים מצוינים". נבחרת הנוער
(צילום: AP Photo/Natacha Pisarenko)
אי־אפשר בלי כמה מילים על ההצלחה המטורפת של נבחרת הנוער. "הפתעה גדולה, מגיע להם את כל הקומפלימנטים שקיבלו. זה שנתון מצוין עם שחקנים מצוינים, ראו שגם בלי חמישה כוכבים לנבחרת הזו יש דרך. זה הכל בזכות החיבור של הקבוצה עם המאמן אופיר חיים שעשה את זה בצורה אדירה, הביא אטרף, אחרי כל גול הם רצו ישר אליו. יש בנבחרת חיבור אדיר שהביא אותם לתצוגות גדולות. אנחנו מכירים את המאמנים של היום, משחקים אותה קשוחים. אופיר יורד לעם, מחבק, השחקנים שיחקו בשבילו – וזאת הגדולה של הנבחרת הזו".
לסיום, בני לם יאמן קבוצה גדולה במהלך הקריירה שלו? "הכל יכול להיות בכדורגל. אני לא מסתכל רחוק, אני יודע שאחרי מה שעשיתי בנתניה הרבה מאוד קבוצות רוצות שבני לם יאמן אצלם. גם ההצלחה במכבי פ"ת עושה את שלה והמניות שלי רק בעלייה".