במכבי חיפה מאוכזבים לאחר ה-1:1 אמש (ראשון) בדרבי מול הפועל חיפה. הקבוצה של מסאי דגו פספסה הזדמנות לברוח למכבי ת"א ולהגיל הפער בפסגה ל-5 נקודות בפסגה ערב משחקם של מכבי ת"א מול מכבי נתניה.
הירוקים פתחו נהדר את המשחק, ולמרות החמצת הפנדל של ליאור רפאלוב הן עלו ליתרון משער נהדר שלגדי קינדה שהיה הבולט בשורות האלופה במחצית הראשונה יחד עם ענאן חלאילי. עם זאת, ההגנה של דגו הייתה באחד הימים הפחות טובים שלה. תומר יוספי תעתע בהגנה של האלופה פעם אחר פעם והביך אותה, כאשר רק מזל חוסר דיוק של הפועל הציל את המארחת.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי חיפה פרנצדי פיירו מול שחקן הפועל חיפה חאתם אלחמיד
שחקן מכבי חיפה פרנצדי פיירו מול שחקן הפועל חיפה חאתם אלחמיד
הירוקים מאוכזבים. פרנצדי פיירו
(צילום: גיל נחושתן)
החוד של הירוקים נראה ללא מחץ ללא דין דוד, פרנצדי פיירו נראה כבד מאוד, לורנצו שימיץ' איבד לא מעט כדורים, ורפאלוב הציג את אחד המשחקים הכי חלשים שלו ונראה שהחמצת הפנדל בפתיחה השפיעה עליו מאוד. גם דניאל סונדגרן איכזב ויצר לא מעט חורים בהגנה.
"לא הגענו כמו שצריך לדרבי הזה", אמר שחקן במכבי חיפה. "שלטנו והיינו טובים יותר, אבל היינו צריכים להרוג את המשחק מוקדם. חבל. כולם מרגישים תחושת פספוס. זה שהפועל חוגגים אחרי תיקו מראה עד כמה אנחנו עדיפים".
הירוקים יעמדו לדין בגין הדלקת האבוקות בידי אוהדיהם בדקה ה-20 וזריקת חפצים לכר הדשא לאחר שער השיוויון של יוספי. במכבי בחיפה זעמו על שחקני הפועל "שהתגרו" וחגגו את השער שכבשו מול היציע הצפוני, דבר שגרם לכעס גדול בקרב הקהל ירוק.
3 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חיפה לירן סרדל עם תומר יוספי
שחקן הפועל חיפה לירן סרדל עם תומר יוספי
לירן סרדל ותומר יוספי חוטפים חפצים מאוהדי מכבי חיפה
(צילום: גיל נחושתן)
בתוך כך, הקבוצה תמריא מחר לבלגיה לקראת משחק הגומלין מול גנט ביום רביעי במסגרת פלייאוף הקונפרנס-ליג. מסאי דגו צפוי לבצע שינויים בהרכב ולעלות בהרכב מעט יותר הגנתי.

הפועל חיפה רוצה אירופה

בצד השני, בהפועל חיפה מרוצים מהיכולת שהציגו. בקבוצה של רוני לוי יודעים שהבטיחו את המקום בפלייאוף העליון ועתה המטרה היא להשיג את הכרטיס לאירופה. כידוע, המקום השלישי מבטיח מקום אוטומטי במוקדמות הקונפרנס-ליג ואילו המקום הרביעי מוביל לאירופה רק במקרה שאחת מהקבוצות בשלושת המקומות הראשונים תזכה בגביע המדינה.
רוני לוי אמר בסיום: "הייתה הופעה טובה שלנו, החבר'ה שיחקו ללא רגשי נחיתות ועם המון ביטחון כמו שציפיתי. עמדנו טוב מבחינה טקטית ובכל מה שקשור להנעת כדור בהתקפה מצאנו פתרונות כל הזמן, ידענו לייצר 2 על 1 במקומות שבהם הם היו חשופים והגענו למספיק מצבים כדי להבקיע יותר משער אחד. אני מרוצה, מגיעה מילה טובה לשחקנים וגם לאוהדים שדחפו אותנו. אני גאה בגישה, הגענו למשחק חוץ נגד אלופת המדינה שעושה קמפיין נהדר באירופה ואני חושב שהיינו שווים. היו לנו כמה החמצות מטורפות".
3 צפייה בגלריה
מאמן הפועל חיפה רוני לוי
מאמן הפועל חיפה רוני לוי
מרוצה. רוני לוי
(צילום: גילי נחושתן)
כובש השער תומר יוספי הוסיף: "קשה לשמוח מתוצאת תיקו, גם אם זו תוצאה טובה עבורנו במשחק בית של מכבי חיפה, כי היינו יכולים לנצח. זו חוויה מאוד מרגשת להבקיע במשחק מרכזי מול 30 אלף צופים ואני שמח שעשיתי את זה ומקווה להמשיך בדרך הזו. בסופו של דבר יצאנו עם נקודה ואנחנו מסתכלים קדימה. מה היעד שלי? אין לי יעד, אני מסתכל ממשחק למשחק, מצפה מעצמי ועובד קשה כדי לתרום לקבוצה. שמח שזה בא לידי ביטוי במספרים שלי".
על התספורת: "עשיתי את המספר 134 למען החטופים ואני מקדיש את זה לרומי גונן שחטופה בעזה. בצד השני יש לי מגן דוד ואני מתפלל שכל החטופים יחזרו ושהמלחמה תיגמר".
בחיפה החמיאו לשוער יואב ג'ראפי שרשם משחק מצויין, עצר את הפנדל של ליאור רפאלוב וסיפק עוד מספר הצלות מרשימות. גם שני הוותיקים שזכו למחמאות היו שחקני ההגנה דור מלול וחאתם אלחמיד שחזרו להרכב.