כחלק מהתובנות על העונה הכושלת בבית"ר ירושלים, החליט הבעלים שעוד היה אז בקדמת הבמה, משה חוגג, לנקוב בטעויות הרבות שנעשו במועדון, ולגבש תוכנית אופרטיבית לטובת עתיד ורוד יותר. אחד הסעיפים המובהקים בה היה להחתים בתוך ימים את הקפטן עידן ורד לעונה נוספת.
ורד רק חיכה לשיחת הטלפון מחוגג, אולם היא בוששה להגיע – בין השאר מאחר שהמנהל המקצועי הטרי אלי אוחנה הרגיש שוורד מיצה את עצמו בבית"ר, ונכון יהיה לבצע שינוי בעמדה זו. אחת הסיבות לכך הייתה המספרים הנמוכים שסיפק: רק שני שערים בעונה שלמה.
4 צפייה בגלריה
עידן ורד
עידן ורד
ירצה להוכיח לקבוצה שוויתרה עליו. עידן ורד בפעולה
(צילום: יאיר שגיא)
ורד עוד חיכה עד לרגע האחרון. כשכבר הבין שכמו תוכניות רבות אחרות של חוגג גם הכוונה להשאירו נכנסה למגירה, הוא החל בניסיון לחפש לעצמו קבוצה אחרת. בסופו של דבר הוא הגיע להפועל תל אביב של ניר קלינגר, המאמן שהחליט להפוך את וולפסון לגברת הזקנה של הכדורגל הישראלי, עם ההרכב הוותיק ביותר בליגה.
הערב (שני, 20:45) מי שהיה קפטן בבית וגן – בדיוק כמו במקרה של דן איינבינדר, או של אוראל דגני מהצד השני שהיה קפטן בוולפסון – יעלה לשחק מול האקסית שלו, לעיני 7,500 אוהדים בצהוב-שחור ועוד 15 אלף אדומים. הוא יתייצב מול הקפטן הנוכחי של בית"ר, אופיר קריאף, שרק הדליק את המשחק הטעון ממילא עם ההתבטאות שלו אחרי התיקו נגד קריית שמונה, כשאמר שהפועל ת"א היא הקבוצה השנואה עליו בליגה ובית"ר תנסה להוציא עליה את כל העצבים.
4 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים
בית"ר ירושלים
אלי אוחנה. לא היה מרוצה מהמספרים של ורד
(צילום: עוז מועלם)
אם בעונה שעברה המעבר של איינבינדר להפועל עוד היה מוצלח, לפחות עד לקיץ (העונה הוא אחד השחקנים החלשים בקבוצה), ורד מההתחלה מתקשה להציג יכולת גבוהה מול הקהל באדום. הקשר ההתקפי בן ה-32 קיבל קרדיט מניר קלינגר שהביא אותו, אבל אף על פי שבעט יותר מכל שחקן אחר לשער היריבה, עם 11 ניסיונות, כרגע טבלת המספרים שלו מאופסת. בלי שערים ובלי בישולים, כרגע לפחות הוא מאכזב למדי.
גם אוחנה יישב היום ביציעי בלומפילד הגדושים ויצפה מקרוב בקפטן שהוא בחר כי לא ימשיך. לטובת בית"ר הוא יקווה שוורד ימשיך ביכולות שלו מתחילת העונה בהפועל ת"א, כשהקהל האדום חסר סבלנות כלפיו.
4 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א עם מסכות לפני המשחק
שחקני הפועל ת"א עם מסכות לפני המשחק
עדיין לא מצא את מקומו. ורד במדי הפועל תל אביב
(צילום: עוז מועלם)

ברירת מחדל

המעבר של ורד, שהיה מעדיף למשל את הפועל באר שבע, היה בעיקר בגדר ברירת מחדל מבחינתו. בינתיים הוא לא ממש מוצא את מקומו במועדון. רגע לפני הפגרה, בתיקו מול הפועל נוף הגליל, הוא פתח על הספסל ושולב כמחליף רק במהלך המשחק.
ורד הצהיר לא אחת בשיחות שלו עם מאמני בית"ר שהוא מעדיף לשחק באגפים, ופחות להיות בעמדה שמתחת לחלוץ – בה הוא מתופקד בהפועל ת"א כרגע. בהנחה שקלינגר יפתח הערב עם שלושה בלמים, למשחק האגפים יש פחות משקל, ולכן ישנה התלבטות אם לפתוח עם ורד בהרכב או למשל עם שלומי אזולאי. האוהדים האדומים נוטים להתחבר יותר לשחקן הבית וקשר הנבחרת הצעירה, אושר דוידה, שמול נוף הגליל נכנס ועשה את השינוי בדקות האחרונות – אולם קלינגר נכון לעכשיו נוטה לתת אמון רב יותר בוורד.
4 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
ניר קלינגר. עוד נותן בו אמון
(צילום: עוז מועלם)
זה יהיה משחק הליגה הראשון של ורד מול אלפי האוהדים שיגיעו מירושלים, אלו שראו בו סמל ומרגישים שהמעבר שלו דווקא להפועל הוא בגדר בגידה ספורטיבית – אולם בסופו של דבר טשטוש הסמלים וההעברות הרבות ייצרו הלילה בבלומפילד חגיגת אקסים, כולל אפילו מאמן שאימן בבית"ר לפני המעבר לוולפסון.
ורד בעיקר רוצה להוכיח את עצמו, דווקא מול המערכת בצהוב-שחור שוויתרה עליו. אחרי האכזבה מתחילת העונה שלו, הוא ינסה למנף דווקא את המשחק הגדול הראשון העונה של הפועל ת"א כדי להיכנס לעניינים ולכבוש את לב האוהדים האדומים.