קשר גנט, עומרי גאנדלמן, שרק השבוע כבש רביעייה מדהימה בליגה הבלגית, הוא אחד המועמדים המובילים של גיא לוזון לקבל זימון לנבחרת עד גיל 23, שתשוב בקיץ למשחקים האולימפיים לראשונה מזה 48 שנה. לוזון מעוניין בגאנדלמן כחריג גיל (23), בין היתר מאחר שהוא יכול לשחק במספר עמדות.
ומה לגבי שני חריגי הגיל הנוספים המותרים לכל נבחרת (מגיל 23 ומעלה)? המטרה של לוזון לצרף גם את דניאל פרץ, שנראה כי במידה ויישאר לעונה נוספת כשוער השלישי של באיירן מינכן ולא יושאל לקבוצה אחרת, יקבל את האור הירוק לשחק בטורניר האולימפי. במקרה של מנור סולומון, בו מעוניין לוזון כחריג הגיל השלישי, ישנה סקפטיות גדולה בנבחרת לגבי הגעתו.
4 צפייה בגלריה
שחקן גנט עומרי גאנדלמן
שחקן גנט עומרי גאנדלמן
יצטרף לנבחרת בפריז? גאנדלמן
( JASPER JACOBS / AFP)
קשר טוטנהאם עבר שלשום ניתוח במיניסקוס שככל הנראה גמר מבחינתו את העונה. מאחר ולא מדובר בחלון בינלאומי מחייב, המועדון הלונדוני צפוי לסרב לשחררו על מנת שיהיה מוכן לקראת העונה הבאה. כפי שנחשף אתמול ב"ידיעות אחרונות" ישנה הסכמה בין הקבוצות שייצגו את ישראל במפעלים האירופים בעונה הבאה, באישור המנהלת כי לא תהיה ההתנגדות לשחרור שחקנים שיזמן לוזון לקראת הטורניר האולימפי, למרות שמדובר בתקופה שכוללת מחנות אימון וחזרה לאימונים.
הנבחרת האולימפית, שתפתח את אימוניה ב-25 ביוני ותצא למחנה אימונים בן עשרה ימים בפולין, היו מרוצים מההגרלה שנערכה אתמול בפריז והועידה להם את פרגוואי, מאלי ויריבה מאסיה, בעיקר בשל מיקום המשחקים. ישראל תשחק את שני משחקיה הראשונים בפארק דה-פראנס ואת האחרון בנאנט, מה שגם יקל על האבטחה בכחול-לבן. "זה אולי לא בית עם שמות מפוצצים, אבל קשה מאוד", אמרו בנבחרת.
לוח המשחקים של ישראל בשלב הבתים 24.7: ישראל - מאלי (פריז), 22:00 27.7: ישראל - פרגוואי (פריז), 20:00 30.7: ישראל - יריבה מאסיה (נאנט), 22:00

היריבות שממול: נבחרת ממדינה מוסלמית והחבר של מסי

נבחרת מאלי לא עברה דרך ארוכה עד לטורניר האולימפי, שיהיה השני בלבד בתולדותיה (באתונה 2004 היא הרשימה כשסיימה ראשונה בבית שכלל את יוון, מקסיקו ודרום קוריאה, לפני שנכנעה לאיטליה ברבע הגמר). זה התחיל בשני סיבובי מוקדמות, בהם ניצחה את רואנדה וסנגל, ובטורניר הגמר סיימה שנייה אחרי מצרים ועלתה לחצי הגמר, שם הפסידה למרוקו בפנדלים – אבל תוך שלושה ימים הנקודה הלבנה חייכה אליה והיא השיגה את הכרטיס אחרי דו קרב מול גינאה.
4 צפייה בגלריה
ממאדי דיאמבו
ממאדי דיאמבו
שייך לחממת הכישרונות של זלצבורג. דיאמבו
(צילום: Jan Hetfleisch/Getty Images))
מדובר בהפתעה יחסית, מאחר שמדובר בנבחרת שמעולם לא העפילה למונדיאל, ולמרות מאגר הכישרונות שלה - שנובע בעיקר מצרפת - לא מצליחה להתבלט בין הנבחרות המעולות ביבשת. למרות שמדובר במדינה מוסלמית גדולה, 95 אחוזים מבין 21.3 מיליון תושבים, נכון לעכשיו לא נראה שהיא תחרים את ישראל.
בראש רשימת השחקנים האלמונית למדי ניצבים שני קשרים השייכים לחממת כישרונות שמוכרת לנו היטב – רד בול זלצבורג. ההתקדמות שלהם הייתה פחות מהירה מאשר ציפו במועדון האוסטרי, כך שממאדו סנגארה (20) המסוכן, שמשחק קרוב לחלוץ, משחק כבר שנה שנייה בהשאלה בהארטברג, בעוד הקשר האחורי ממאדי דיאמבו (21) הושאל בינואר ללוצרן השווייצרית כדי לקבל דקות משחק. הם משקפים יתרון ברור אחד שיהיה למאלי על פני ישראל, כפי שחווינו מול סנגל במונדיאליטו – פיזיות. סביר להניח שגם הבלם הענק (1.96 מטר) איברהימה סיסה משאלקה יהיה עוגן משמעותי. רבים אחרים מופיעים במועדונים צרפתים, אך טרם עשו את הפריצה.
4 צפייה בגלריה
איברהים סיסה שאלקה
איברהים סיסה שאלקה
עוגן משמעותי בנבחרת מאלי. סיסה
(צילום: Cathrin Mueller/Getty Images)
האופציות בגזרת חריגי הגיל הרבה יותר טובות, למשל המגן הימני של סוסיאדד וקפטן הנבחרת הבוגרת המאדי טראורה, שעשוי לקבל צ'ופר בטורניר גדול. ההצלחה של הנבחרת שמאמן פאניירי דיארה במוקדמות הייתה מרשימה, אבל זו נבחרת שאפשר להתמודד איתה ברגע שמפצחים את הגודל והאגרסיביות.
ברזיל, האלופה האולימפית בשני הטורנירים האחרונים, לא העפילה מדרום-אמריקה הפעם. מי שניצחה בטורניר הקדם אולימפי המסובך והאיכותי ביבשת היא פרגוואי, כך שלא כדאי לאף אחד לחשוב שהיא פחות חזקה מהגדולות בגילים האלה. ואם לא קיבלנו את לאו מסי בהגרלה, אפשר ליהנות גם מחבר שלו. בקיץ האחרון אינטר מיאמי שילמה לליברטאד 2.7 מיליון יורו עבור הקשר דייגו גומס (20), והעונה הוא משחק בקביעות בהרכב ומחזיר בהופעות מרשימות. הוא גם היה השחקן הטוב ביותר של פרגוואי במוקדמות.
4 צפייה בגלריה
גומז
גומז
מככב לצד מסי באינטר מיאמי. גומס
(צילום: AP Photo/Lynne Sladky)
זו תהיה ההופעה האולימפית השלישית של פרגוואי, אחרי רבע הגמר בברצלונה 1992 ואתונה 2004 – רק שבניגוד למאלי, היא סיימה את אותו טורניר עם מדליית כסף, אחרי שנכנעה בגמר לארגנטינה האדירה של קרלוס טבס וחאבייר מסצ'ראנו. לפרגוואי יש נשק סודי בדרך לפודיום אפשרי נוסף – המאמן הוותיק קרלוס חארה סאגייר (73), שהיה המאמן גם באולימפיאדה ב-2004. מאז הוא התברבר פה ושם, לא מצא את מקומו בשום מועדון לאורך זמן, אבל בשנה שעברה לקח מחדש את הנבחרת הצעירה, הבית האמיתי שלו, חזר איתה למשחקים האולימפיים ורוצה ללכת רחוק.
למשחקי הידידות בשבוע הקרוב סאגייר זימן סגל מקומי, אבל כוכבי הטורניר הקדם־אולימפי יחזרו לרשימה בפריז. ביניהם אפשר למצוא את הקיצוני השמאלי אנסו גונסאלס (19) שמנסה להסתגל לאירופה ומשחק במילואים של וולבס, ושחקנים משמעותיים מהליגה בפרגוואי. כפי שניתן היה לראות בזכייה של אורוגוואי במונדיאליטו, מדובר בנתון חשוב: הליגות בדרום־אמריקה חזקות, ושחקני הרכב משם מגיעים אחרת לטורנירים, מנוסים יותר ובטוחים בעצמם. רוב האוהדים באירופה לא יכירו את קשר אולימפיה פרננדו קרדוסו (23), אבל מדובר בכוכב אמיתי שעוד יחזור לאירופה. פרגוואי צפויה להיות הנבחרת החזקה בבית, וזה עוד לפני שדיברנו על האפשרות שמיגל אלמירון (30), הקשר המבריק של ניוקאסל, יזומן גם הוא.
היריבה השלישית תגיע מאסיה, ועדיין אי אפשר להעריך מה נקבל. טורנירי הצעירות ביבשת פתוחים מאוד, ובאחרון, למשל, זכתה סעודיה עם ניצחון בגמר על אוזבקיסטן. 16 הנבחרות שיתחרו שם הן: קטאר המארחת, ירדן, דרום קוריאה, וייטנאם, יפן, אוזבקיסטן, עיראק, איחוד האמירויות, תאילנד, אוסטרליה, סעודיה, אינדונזיה, כווית, טג'יקיסטן, סין ומלזיה.