ניר קלינגר מדבר לקראת המשחק מול נתניה בשבת
(באדיבות ONE)
את פתיחת העונה של מכבי נתניה אפשר להגדיר במילה אחת: מאכזבת. הקבוצה של בני לם, זו שכולם התרגלו לקרוא לה "הלהיט של ליגת העל", הקבוצה הכי שמחה, ממושמעת ואטרקטיבית - מקרטעת מפתיחת העונה. המחזור הראשון דווקא היה מרשים: ניצחון 1:4 מוחץ על בית"ר ירושלים, שהפכה לשק החבטות של הליגה, וכולם בנתניה היו בטוחים שמשהו טוב שוב קורה בעיר.
אך אז הגיעו הפסדים למכבי חיפה (4:1) ולהפועל ת"א (2:0), ובמחזור האחרון תיקו מול בני סכנין (0:0) ונתניה עם נקודה בודדת בשלושת המחזורים האחרונים ובמקום העשירי בטבלה. רחוק מאוד מהציפיות והתכנונים.
3 צפייה בגלריה
עדן קארצב שחקן מכבי נתניה
עדן קארצב שחקן מכבי נתניה
משדר שפת גוף לא טובה. עדן קארצב
(צילום: עוז מועלם)
אז מה באמת קורה לנתניה? קודם כל, הברומטר של הקבוצה עדן קארצב, שהיה כבר מחוץ לקבוצה - חזר, אבל אם לומר את האמת מדובר בחזרה פיזית. הקשר עדיין רחוק מלהזכיר את השחקן האימתני מהעונה החולפת. היכולת שלו מאכזבת וגם שפת הגוף שלו משדרת אכזבה מכך שחזר ונראה כי הוא היה מעדיף לא להיות פה. לאחרונה השם שלו מוזכר בהקשר של מכבי חיפה וסביר להניח שקארצב, שחלם לעבור לאירופה, ירצה להתקדם מקצועית לאלופה לכל הפחות.
בנוסף, הפציעה של פטריק טוומאסי הכניסה את היהלומים לסחרור. נראה שבני לם לא מצא פתרון לחיסרון של החלוץ שחזר השבוע לאימונים, בתקווה שהוא יוכל לשחק מול הפועל חיפה בשבת הקרובה. אריך ברקו ופלוריאן הארטהרץ שהגיעו לנתניה עם רזומה מצוין עוד לא מוכיחים את עצמם. היכולת של הצמד מאוד מאכזבת ולא מן הנמנע שנתניה תבצע שינוי בחלון הקרוב בינואר במידה והשניים לא ישתפרו.
מיכאל אוחנה זה ללא ספק אחד השמות הכי נוצצים שנחתו בנתניה בשנים האחרונות, אך הקשר עדיין לא עושה את ההבדל בקבוצה. בנתניה מבינים שעם הכישרון והיכולת האדירה של אוחנה הקבוצה יכולה להשתדרג באופן משמועתי, אך השחקן שהגיע מבית"ר ירושלים עדיין מתקשה לשחזר את הכישרון שראינו בעבר ולם מקווה לראות ממנו את היכולת המצופה ממנו.
3 צפייה בגלריה
מיכאל אוחנה
מיכאל אוחנה
מתקשה להציג את הכישרון שלו בנתניה. מיכאל אוחנה
(צילום: אלעד גרשגורן)
אם יש שחקן שהחזרה שלו למגרשים גורמת לנתניה לתקווה זה לירן רוטמן, שהשלים אימון מלא בפעם האחרונה שהתאמן. רוטמן הוא אחד השחקנים שבני לם הכי בונה עליהם והוא צפוי לחזור מול הפועל חיפה. הקהל של נתניה סבלני וזוכר היטב את היכולת והטירוף שהביא איתו בני לם בעונה שעברה. למרות התוצאות המאכזבות של הקבוצה העונה הקהל נותן את הזמן לשחקנים בתקווה שימים טובים יגיעו בקרוב.
בנתניה בטוחים שהקבוצה תחזור להציג יכול טובה ושהקבוצה תחזור למקומה הטבעי - צמרת הטבלה. שחקן בקבוצה אמר: "פתחתנו את העונה לא כמו שציפינו, התוצאות זה לא מה שקיווינו אך לכל קבוצה יש ימים טובים יותר וטובים פחות. בני לם ואלמוג כהן עובדים ימים ולילות אך עדיין חובת ההוכחה עלינו השחקנים. אנחנו צריכים לבוא לכל משחק בריכוז ולצבור נקודות שיתנו לנו ביטחון להמשך".
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי נתניה בסיום המשחק מול בני סכנין
שחקני מכבי נתניה בסיום המשחק מול בני סכנין
בנתניה בטוחים שהיכולת הטובה עוד תשוב
(צילום: שרון צור)
בנתניה מגדירים את המשחק בשבת (20:00) מול ניר קלינגר והפועל חיפה כקריטי, כאשר איבוד נקודות יהיה כמו כדור שלג שיהיה קשה לעצור. הקהל אומנם רגוע כרגע, אך כולם מבינים שהלחץ קיים ואף אחד לא רוצה שהקבוצה תחווה תקופה לחוצה וזעזוע בקבוצה.