מאמנה החדש של הפועל ת"א, מייקל ולקאניס, נחת בשבוע שעבר בנתב"ג, ובשעה זו מוצג במסיבת עיתונאים חגיגית לקראת פתיחת אימוני הקבוצה, שיחלו בעוד כשבוע. ולקאניס יעמוד על הקווים הראשונה אצל האדומים במשחק ההכנה מול לגאנס, שיתקיים ב-15 ביולי, כאשר אחריו ייפתח מחנה האימונים.
בפתיחת דבריו אמר ולקאניס: "אם רוצים לבנות בית צריך להתחיל ביסודות. זה לא מגיע ביום אחד. הייתה לי שיחה עם הבעלים והסברתי בנוגע לפילוספיית המשחק שלי והסכמנו שצריך לבנות סביבה נוחה ובריאה לשחקנים כדי ליצור חיבור, וכך נוכל להגיע להישגים. כשהייתי צעיר יותר חשבתי שהכל זה טקטיקה, אבל עם הזמן הבנתי שגם הצד האנושי הוא משמעותי".
2 צפייה בגלריה
 מייקל ולקאניס
 מייקל ולקאניס
"אם רוצים לבנות בית צריך להתחיל ביסודות". מייקל ולקאניס
(צילום: עוז מועלם )
על הדרבי: "שמעתי על זה הרבה, עוד מהיום שחתמתי. אני יודע שזה משחק גדול. יש בי הרבה ביטחון. אתמול הלכתי לאכול, ואוהד של מכבי ת"א עצר אותי וביקש ממני תמונה. הוא בירך אותי על ההגעה לישראל, וזה היה נחמד. אנחנו צריכים להאמין בעצמנו וביכולת שלנו. אנחנו צריכים להיות בטוחים בתהליך שאנחנו נעבור".
לקראת פתיחת העונה: "אני ממש מצפה לרגע בו נעלה על כר הדשא ושאפגוש את צוות האימון שלי כדי לגבש את שיטת המשחק שאנחנו רוצים. דיברתי עם השחקנים, ישבתי איתם לאחד על אחד. חשוב שהם יכירו אותי. זה עוד מוקדם לדבר על המטרות לעונה הקרובה, אבל אני בנאדם מאוד תחרותי. נהיה חייבים להיות תחרותיים בכל רגע באימונים, ואז נוכל לדבר על המשחקים עצמם".
על שחקני נבחרת הנוער והנבחרת הצעירה שמשחקים בקבוצה: "יש לנו שחקנים צעירים נפלאים שמשחקים בנבחרות הצעירות. אני חושב שההופעה המוצלחת במונדיאליטו היא דרך נפלאה לדעת איזה פוטנציאל יש לשחקנים. הם הציגו יכולת פנטסטית. יש לנו בסיס נהדר, ונרצה להפיק ממנו את המיטב. בכל מקרה, אנחנו מתחילים מחדש, דף חלק. אנחנו רוצים לבנות קבוצה עם אופי, ואנחנו רוצים שהיא תהיה תחרותית". על חיזוק הסגל: "אנחנו רוצים להתחזק בעוד שניים או שלושה שחקנים, אך לא נקבל החלטות פזיזות בנוגע להחתמות".
2 צפייה בגלריה
 מייקל ולקאניס
 מייקל ולקאניס
"יש לנו שחקנים צעירים נפלאים"
(צילום: עוז מועלם )
לפני שחתם אצל האדומים, ולקאניס, בן 48, עבד באספייר אקדמי הקטארית, אקדמיה שנמצאת בעיר הבירה דוחא ותכליתה הוא לפתח ספורטאים צעירים מקומיים. בנוסף, המאמן ממוצא יווני-אוסטרלי עבד כמאמן ראשי בשתי קבוצות, כאשר המקצוענית היחידה שבהן היא. מלבורן סיטי מהליגה האוסטרלית. מעבר לכך שימש כעוזר מאמן בזוולה ההולנדית, אופן הבלגית ובאדלייד יונייטד. כמו כן, הוא שימש גם כעוזר בנבחרת יוון.
בעלי הפועל ת"א דרשו מוולקאניס כי במסגרת חוזהו יוכנס סעיף שאופייני למאמן ישראלי, לפיו במקרה שיפוטר מהקבוצה, הוא יהיה זכאי לקבל שלוש משכורות בלבד.
ככדורגלן, שיחק ולקאניס בכל הקריירה בליגה האוסטרלית ואף זכה באליפות בעונת 2005/6 עם אדלייה יונייטד, כאשר באותה עונה נבחר גם כשחקן העונה של הקבוצה. בינואר 2017 קיבל את ההזדמנות הראשונה כמאמן ראשי בקבוצה מקצוענית, כאשר החליף על הקווים במלברון סיטי את ג'ון ואנט שיפ, שהתפטר. בסיום אותה עונה עבר להולנד, שם כאמור מונה לעוזר המאמן בזוולה.