פחות מיממה לאחר שהותקף על-ידי אוהדי מכבי חיפה בגמר גביע המדינה לנוער - יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, הגיב לראשונה לתקרית האלימה.
"הכדורגל הישראלי, ואני בראשו, לא יירתע ולא יאפשר לכנופיות עבריינים להלך אימים על בעלי תפקיד", אמר זוארץ. "המאבק באותו קומץ שמאיים להחריב את הענף ומבקש להביא את כללי האנרכיה בהם אין דין ואין דיין, הוא משימת חיינו".
2 צפייה בגלריה
התאחדות לכדורגל
התאחדות לכדורגל
"אני בטוח שמכבי חיפה תגנה את האירוע". זוארץ
(צילום: עוז מועלם)
זוארץ הוסיף: "אני בטוח שמכבי חיפה תגנה את האירוע ותפעל ביד קשה כנגד אותם מתפרעים, וכך מצופה מכל בעלים ומועדון. חולשה אינה בגדר אפשרות. בצד עשייה לטובת הרוב המכריע והנפלא של אוהדי ואוהדות הכדורגל, יימשך המאבק הבלתי מתפשר של הנהלת ההתאחדות, תובע ההתאחדות, בתי הדין וכל גורם רלוונטי אחר במי שמבקשים לנצח את כולנו".
מספר דקות לאחר הודעתו של זוארץ, גם במכבי חיפה גינו את האירועים: "מאות אוהדי מכבי חיפה ליוו אמש ותמכו בשחקני קבוצת הנוער שלנו, במשחק גמר גביע המדינה לנוער ע"ש אבי רן ז"ל, שנערך באצטדיון גרין בנוף הגליל. לצערנו עם תום המשחק, תקף קומץ של כ-10 אוהדים את יו"ר ההתאחדות לכדורגל, מר שינו זוארץ, עם צאתו מהאצטדיון, באלימות מילולית והתנהגות שאינה מקובלת. אנו רואים אירוע זה בחומרה ומתנצלים על כך. מועדון הכדורגל מכבי חיפה מגנה באופן חד משמעי כל אלימות או גזענות. אנו פועלים ונמשיך לפעול למגר תופעות מסוכנות אלו, כמו גם במקרה זה".
כזכור, כעשרים אוהדי מכבי חיפה תקפו אתמול את זוארץ, בסיום ה-1:3 של קריית שמונה על מכבי חיפה בגמר גביע המדינה לנוער שנערך בנוף הגליל. כשיצא יו"ר ההתאחדות לעבר רכבו, אוהדי מכבי חיפה ירקו עליו וקיללו אותו.
2 צפייה בגלריה
שינו זוארץ יו"ר התאחדות לכדורגל
שינו זוארץ יו"ר התאחדות לכדורגל
לא נרתע. זוארץ
(צילום: עוז מועלם)
עם כניסתו של זוארץ לרכבו, נזרק לעברו רימון עשן והמשטרה הגיעה למקום. במהלך 48 השעות האחרונות ספג זוארץ איומים על חייו.
עוד לפני התקרית, עלה פוסט בדף הפייסבוק של ארגון "הקופים הירוקים" שמשתייך למכבי חיפה ובו נכתב בין היתר: "נחצה קו אדום, גם בהתנהלות של הנהלת הקבוצה וגם של ההתאחדות, אשר פועלת להרס הכדורגל. התגובה תגיע, שלא יהיה לכם ספק".