("קוניצ'יווה": צפו בנטע לביא מברך את אוהדי גמבה אוסקה)
עכשיו זה גם רשמי: נטע לביא הוצג הבוקר (שישי) רשמית כשחקנה החדש של גמבה אוסקה. לביא, שגדל במכבי חיפה והיה הקפטן שלה בשתי האליפויות האחרונות, עזב את הירוקים בגיל 26 וחתם בקבוצה היפנית, באחד המעברים המפתיעים של הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות.
לביא ילבש את החולצה מספר 18 ויעמוד לרשות מאמנו, דני פויאטוס, לקראת פתיחת הליגה ב-18 בחודש. משחקו הראשון של לביא בקבוצתו החדשה יהיה כבר בשבת הבאה מול קשיווה רייסול.
לביא והמדים החדשים
אוסקה הכריזה כבר בסוף החודש שעבר על לביא כששחקנה החדש, ואף שיחררה סרטון שבו תחילה הוא פונה אל האוהדים ומברך אותם ביפנית. לאחר מכן הוא אומר, הפעם באנגלית: "אני נרגש לקראת העונה הקרובה, ומצפה לפגוש את כולכם. יש לנו הרבה עבודה קשה לכדי להשיג את כל המטרות שלנו. נתראה בקרוב".
הליגה היפנית נמצאת כעת, כאמור, בפגרה, וגמבה אוסאקה סיימה את העונה שעברה במקום ה-15 וניצלה מירידה כשהיא רחוקה נקודה אחת בלבד מהקו האדום. מאמנו החדש של לביא הוא דני פויאטוס הספרדי, שגם הוא חדש בקבוצה וינסה להוציא אותה מהמצב העגום בו היא נמצאת.
1 צפייה בגלריה
נטע לביא
נטע לביא
נפרד ממכבי חיפה. לביא אומר שלום לאוהדים הירוקים בסוף החודש שעבר
(צילום: עוז מועלם)
פויאטוס בן ה-44 שימש כעוזרו של ג'ורדי קרויף במכבי ת"א בעונת 2017/18, שם כנראה הכיר את לביא לראשונה. בעבר אימן את פנאתייניקוס ולאחרונה עמד הקווים אצל טוקושימה מליגת המשנה היפנית.
הכוכב הגדול בסגל הוא טאקשי אוסמי, החלוץ היפני בן ה-30 ששיחק בעבר במספר קבוצות בבונדסליגה, כולל תקופה קצרה ולא מוצלחת בבאיירן מינכן. הוא החמיץ כמעט את כל העונה שעברה בעקבות פציעה באכילס. העונה גמבה מכוונת גבוה, ומלבד ללביא, בין ההחתמות החדשות ניתן למצוא גם את עיסאם ג'באלי, חלוץ נבחרת טוניסיה, ואת שחקן הכנף הברזילאי חואן אלאנו, שהגיע מקשימה אנטלרס העדיפה.