בשעה שיו"ר ההתאחדות לכדורגל, יחד עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר ושורה של בכירים בתחום פועלים מאחורי הקלעים עם גורמי המקצוע כדי למנוע סנקציות נגד ישראל בקונגרס פיפ"א הקרוב - הצליח ציוץ אחד של שר החוץ ישראל כ"ץ לעורר זעם גדול בקרב המעורבים שטוענים כי התנהלותו בנושא חסרת אחריות.
כץ צייץ בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) מסר תקיף כלפי יו"ר ההתאחדות לכדורגל הפלסטינית ג'יבריל רג'וב, הדורש להטיל סנקציות נגד הכדורגל הישראלי בעקבות המלחמה בעזה. "ג'יבריל רג'וב, מחבל בחליפה שתמך פומבית בפשעי החמאס, פועל ברחבי העולם לסלק את ישראל מהתאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א. נפעל לסכל את מזימתו ואם לא יפסיק – נכלא אותו במוקטעה ונשאיר אותו לשחק לבד סטנגה בין הקירות", כתב כ"ץ.
5 צפייה בגלריה
רג'וב
רג'וב
רג'וב
(צילום: Philipp Schmidli/Getty Images)
הציוץ של ישראל כ"ץ
בהתאחדות לכדורגל, כאמור, חוששים לקראת קונגרס פיפ"א שייערך בעוד פחות משבועיים בבנגקוק. זאת בשל ההחלטה להכניס לסדר היום את הדרישה של רג'וב וההתאחדות הפלסטינית להטיל סנקציות נגד ישראל בעקבות מלחמת "חרבות ברזל".
בקבוצת הוואטסאפ שהקימו גורמי המקצוע מההתאחדות לכדורגל עם היועצת המשפטית של משרד התרבות והספורט ושורה של אנשי מקצוע נוספים, נדהמו מהציוץ והקבוצה געשה. יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, צירף את הציוץ של כ"ץ בקבוצה הסגורה וכתב: "אני לא מבין. רק אתמול ביקשנו להימנע ולא להפתיע עם אמירות כאלה. אנחנו מנסים לפתור משבר".
5 צפייה בגלריה
שר החוץ ישראל כ"ץ קרא בביקורו הראשון בגרמניה לשחרור כל החטופים וחשף בפני הקהילה הבינלאומית בוועידת הביטחון של מינכן את "תיק אונר"א
שר החוץ ישראל כ"ץ קרא בביקורו הראשון בגרמניה לשחרור כל החטופים וחשף בפני הקהילה הבינלאומית בוועידת הביטחון של מינכן את "תיק אונר"א
"איך יתכן שהשר לא מעודכן ולא מבין מה הוא עושה?". ישראל כ"ץ
(צילום: בועז ארד)
אחד המשפטנים הבכירים בתחום הספורט הבינלאומי שחבר בקבוצה כתב בזעם: "חברים ממשרד החוץ, רק תגידו לנו שזה לא אמיתי. זה יצא תחת הדוברות של השר? אני מתפלל שלא. ואם כן, זה לא יאמן. זו שערורייה קולוסלית בפוסט ילדותי שלא יכול לצאת מתחת ידיו של שר כלשהו, בוודאי לא שר החוץ. הוא גורם נזק ופוגע בעבודה קשה ומדודה, שכולנו, כל הצוות המסור כאן, עושים. איך יתכן שהשר לא מעודכן ולא מבין מה הוא עושה ואיזה נזק הוא גורם למדינה?".
נציגת משרד החוץ כתבה שזה יצא מדוברות השר ללא התייעצות עם המשרד ומיד הגיבו לה: "נורא ואיום. אין מילים". מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, רותם קמר, הגיב גם הוא לדברים וכתב: "זה לא נורמלי. פשוט הרימו לו להנחתה וברור שישתמשו בזה נגדנו".
בעקבות חשיפת ynet, יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ הודיע בזעם בקבוצת הווטסאפ כי לא ימשיך בהתכתבויות בנושא עם אנשי משרד החוץ. "אני סיימתי פה, אתם כנראה לא מבינים את המצב", כתב להם.

רג'וב נגד ההתאחדות הישראלית, טייק 2

אז על מה המהומה מלכתחילה? ההתאחדות הפלסטינית טוענת, כאמור, כי יש להטיל סנקציות על ישראל בגלל המלחמה בעזה וכן בשל "הפרות שישראל מבצעת באמצעות הכיבוש, באמצעות קבוצות שמשחקות בטריטוריה של ההתאחדות הפלסטינית". הפלסטינים גם טוענים כי תשתיות הספורט בעזה נפגעו באופן קשה והפכו למחנות פליטים.
5 צפייה בגלריה
רג'וב עם יו"ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר, עופר עיני, בקונגרס פיפ"א ב-2015
רג'וב עם יו"ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר, עופר עיני, בקונגרס פיפ"א ב-2015
רג'וב עם יו"ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר, עופר עיני, בקונגרס פיפ"א ב-2015
(צילום: רויטרס)
ב-2015, רג'וב העלה את ההצעה להרחיק את ישראל לקונגרס פיפ"א, אך ברגע האחרון חזר בו. הפעם המצב של ישראל נראה קשה יותר, זאת בגלל המלחמה שמייצרת סנטימנט אנטי-ישראלי וכן בשל ההרחקה של רוסיה מפיפ"א בשל המלחמה באוקראינה, מה שעלול להוות תקדים.
ייתכן כי גם הפעם לא תתקיים הצבעה ברגע האחרון, כמו שקרה ב-2015 בקונגרס בבחריין. אולם אם תתקיים הצבעה, הסיכוי שישראל לא תספוג סנקציות קלוש. זאת יכולה להיות ענישה הצהרתית, כמו מניעת השתתפות בקונגרס פיפ"א, אך זה יכול להוביל גם להרחקה מהזירה הבינלאומית, כמו שקרה לנבחרת רוסיה ולקבוצות הרוסיות. במקרה שיוטלו סנקציות, גם הרחקה מטורניר הכדורגל האולימפי נמצאת על הפרק.
5 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ
המום. יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ
(צילום: עוז מועלם)
מאחורי הקלעים, בהתאחדות לכדורגל כבר החלו לפעול, ומנסים לפתור את המצב דרך הקשרים עם ההתאחדויות השונות. המטרה כמובן היא שהנושא לא יגיע להצבעה בקונגרס.