אלופת הולנד פיינורד וסגניתה איינדהובן מעוניינות לצרף את בלם הפועל ת"א סתיו למקין. השחקן בן ה-20, שהיה בין השמות הבולטים בנבחרת הישראלית במונדיאליטו ובאליפות אירופה עד גיל 21, מחזיק בסעיף יציאה לחו"ל אטרקטיבי מבחינת ההולנדים, שעומד על 750 אלף אירו.
יילה חוס, שעד לא מזמן שימש בתפקיד המנהל המטכני של הנבחרות הצעירות, משמש בתפקיד המנהל הטכני של פיינורד, כשבין היתר הוא אחראי גם על גיוס ופיתוח שחקנים עבור האלופה ההולנדית. ההכרות הקרובה עם היכולות של למקין עומדת ככל הנראה מאחורי הפנייה של המועדון לשחקן.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת הנוער של ישראל סתיו למקין
שחקן נבחרת הנוער של ישראל סתיו למקין
סעיף יציאה נמוך ודרכון אירופי. למקין
(Hector Vivas/Getty Images)
הבלם הצעיר מיוצג על ידי סוכן זר, כשבנוסף לסעיף היציאה הנמוך, הדרכון הספרדי שברשותו מעלה את המניות שלו בקרב קבוצות אירופיות המעוניינות בשירותיו. הנחת העבודה בהפועל ת"א היא כי למקין שיצא לחופשה ביוון אחרי הקיץ העמוס שעבר עליו לא יישאר במועדון וככל הנראה גם לא ייצא למחנה האימונים של הקבוצה, שייצא לדרך ביום שני הקרוב.
יש לציין כי לא מדובר בהצעות היחידה שמחזיק למקין. כפי שפורסם ב-ynet, אלופת פולין ראקוב כבר הודיעה להפועל ת"א כי היא מעוניינת לממש את סעיף היציאה של השחקן.
2 צפייה בגלריה
יילה חוס
יילה חוס
אדריכל המעבר. חוס
(צילום: עוז מועלם)
בהנחה שהעסקה עם פיינורד תצא לפועל, מצפה ללמקין תחרות לא פשוטה על חולצת ההרכב, כשנכון להיום נמנים על סגל הקבוצה הבלמים הבכירים דיוויד אנצ'קו (נבחרת סלובקיה) וגרנוט טראונר (נבחרת אוסטריה), וצמד ההולנדים הצעירים רמון הנדריקס ונראישו קאסאנווירג'ו. נכון לעכשיו נראה כי הבלם הצעיר, למרות הביקוש, יעדיף לחתום במועדון פחות בכיר על מנת שיוכל לקבל דקות משחק משמעותיות.
בכפוף לעזיבה הצפויה של למקין, הפועל ת"א צפויה לצרף בקרוב בלם זר, שיתווסף לאור בלוריאן שהושאל מהפועל באר-שבע כגיבוי לאור ישראלוב. יו"ר קבוצת הניהול החדשה של הקבןצה, האמריקאי דיוויד מינצברג, נחת בארץ לקראת משחק המאה של הקבוצה בשבת הקרובה בבלומפילד מול לגאנס, אליו צפויים להגיע כ-8,000 אוהדים. בנוסף, טוענים בסביבתו של מינצברג כי הועברו לחשבון המועדון כמיליון דולר (מתוך שניים שאמורים לעבור).