אם הפועל באר-שבע הייתה יצירתית כמו התפאורות שהקהל שלה עושה, היא הייתה היום במקום הראשון בליגת העל עם מאזן מושלם. לצערה יש פער גדול בין הקרנבל ביציעים לדשא. עם שתי תוצאות תיקו רצופות מול שתיים מהקבוצות מהחלשות בליגה (הפועל חיפה ונס-ציונה), היא רחוקה חמש נקודות מהפסגה. זה לא הרבה בשלב הזה של העונה, אבל באר-שבע די מאכזבת.
הגנת הברזל שלה חטפה כבר עשרה שערים, וההתקפה, כמו בשלבים רבים בעונה שעברה, נראית איטית וחסרת יצירתיות. אסטריט סלמני הקוסוברי היה אמור להיות המנוע החדש של ההתקפה, אבל החלוץ מחמיץ בכמויות ולפעמים מוצא את עצמו מחוץ לסגל. ספק אם לבאר-שבע תהיה מספיק סבלנות כדי לחכות שהוא יתאקלם. בינתיים חוד ההתקפה תלוי בתומר חמד הנפלא, אבל הוא צריך עזרה. הוא מקבל אותה משאפי סולימנוב, שחקן הכנף הרוסי. השילוב בין הצמד הזה יקבע כנראה איך באר-שבע תיראה העונה, כי החברים שלהם בינתיים עוד בפגרה. הנתון שעומד לזכותה הוא המאזן המושלם במשחקי חוץ בליגה: שלושה ניצחונות בשלושה משחקים.
4 צפייה בגלריה
תומר חמד שחקן הפועל באר-שבע
תומר חמד שחקן הפועל באר-שבע
תומר חמד. באר שבע תלויה ביכולת שלו
(צילום: טל שחר)
4 צפייה בגלריה
אוהדי באר שבע
אוהדי באר שבע
התפאורה המדהימה של באר-שבע נגד לך פוזנן
(צילום: הרצל יוסף)
באר-שבע פוגשת יריבה הרבה יותר קשה מהפועל חיפה ונס-ציונה. הקבוצה של זיו אריה הוכיחה שהיא לא נשברת מהפסדים, והתגברה על ה-3:1 לבני סכנין עם 0:2 על מכבי נתניה. הפועל ירושלים רוצה צמרת, היא יכולה לעשות עונה בלתי נשכחת. מה שהופך את המפגש שלה עם הפועל באר-שבע למשחק הכי מסקרן בשבת הקרובה. הוא יכול לספר לנו המון על שתי הקבוצות האלה.
כשחושבים על קריית שמונה נגד מכבי חיפה, נזכרים באותו שער של מייקל אמאנגה מחזור לסיום עונת 2020/21. האוהדים הירוקים היו בטוחים שהשער הזה ייקח מהם את האליפות, זה לא קרה. מכבי חיפה ניצחה את באר-שבע במחזור הסיום, ומאז זכתה בעוד אליפות והעפילה לליגת האלופות. מייקל אמאנגה הפך לפרט טריוויה. מכבי חיפה כרגע משחקת נגד הראש שלה, היא נאבקת בפער הבלתי נתפס בין ליגת העל לליגת האלופות. אתה מנצח את יובנטוס, ושישה ימים אח"כ כמעט מסיים בתיקו מול הפועל חדרה. גם עכשיו המוח של שחקני חיפה מנסה להדחיק את העובדה שבעוד ארבעה ימים הם ישחקו שוב מול קיליאן אבמפבה, ניימאר ולאו מסי. מנסים בכל הכוח לחשוב רק על קריית שמונה. זה יותר קשה מהמשחק עצמו.
4 צפייה בגלריה
מייקל אמאנגה חוגג עם החברים
מייקל אמאנגה חוגג עם החברים
מייקל אמאנגה חוגג במשחק ההוא. הימים הללו נראים רחוקים
(צילום: עוז מועלם)
בית"ר ניצחה את קריית שמונה, השיגה ניצחון שני בליגה ואיך אומרים ב"רחוב הספורטיבי" - "יצאה לדרך חדשה". אז זהו שלא כל-כך, הליגה נמשכת והיא מגיעה בשבת לאחד המגרשים הכי קשים ומעצבנים בליגה. הי"א לא מרחם על אף אחד. לפעמים נראה שלכבוש בו זה יותר קשה מאשר בקאמפ נואו. הוא קטן, צפוף ומחניק. אשדוד עוד לא הפסידה בו העונה, והיא גם מגיעה אחרי 0:4 על הפועל חיפה. משחק שהיה בקלות יכול היה להיגמר גם בתוצאה היסטורית לאור זאת ששחקני האורחת נראו כמי שבאו להעביר ערב אצל חברים ולא לשחק כדורגל. אם בית"ר תצא עם נקודה, יכול להיות שזאת תהיה תוצאה ממש לא רעה מבחינתה. לאשדוד אין בעיה עם התוצאה הזו, לפני הניצחון על הפועל חיפה היא סיימה בתיקו ארבע פעמים ברציפות.
4 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים. מגיעים לאחד המגרשים המעצבנים בליגה
(צילום: עוז מועלם)
למרות שנס-ציונה במקום האחרון, היא באה למשחק בסמי עופר במומנטום יותר טוב מהפועל חיפה. האדומים הפסידו 4:0 לאשדוד בשבת האחרונה. המאמן ניר קלינגר, לוחם בנפשו, נראה אובד עצות. גם הבעלים יואב כץ איבד סבלנות ורמז שהשינויים יגיעו בקרוב אם התוצאות לא ישתנו. לצערה של הפועל חיפה, נס ציונה משתפרת משבוע לשבוע ומתחילה להרגיש בנוח בליגת העל. במחזור שעבר חילצה 1:1 בטוטו-טרנר, ומשחק מול קבוצה סופר לחוצה זה בדיוק מה שהיא צריכה עכשיו כדי להשיג את הניצחון השני. אחרי הניצחון שלה מול הפועל ת"א, קובי רפואה הלך הביתה. האם היא תעשה את זה גם לניר קלינגר?