אכזבה בישראל לאחר התבוסה 3:0 אמש (שלישי) לשווייץ במחזור השני של מוקדמות יורו 2024. השחקנים והמאמן אלון חזן, שהביעו יום לפני משחק אופטימיות זהירה לגבי האפשרות להוציא נקודה בז׳נבה, הודו לאחר מכן שנתקלו ביריבה עדיפה בהרבה מנבחרת ישראל וכי יחסי הכוחות והתוצאה משקפים אל הפערים בין הנבחרות.
חזן אמר בסיום המשחק: "עשינו להם את המשחק קל, ניסינו לתת להם פייט אבל שווייץ יותר איכותית מאיתנו. הם נבחרת הרבה יותר טובה. היה לנו רפיון של רגע אחד או שניים וספגנו, היינו לא מרוכזים. היה קשה. אנחנו מסתכלים קדימה. אני לא חושב שאני נקי מטעויות. אני לא מאשים את השחקנים. צריכים לשבת ולתקן. לא הצלחנו לנצל את היתרונות שלנו. הם סגרו את סולומון בצורה טובה. זה קמפיין שיוכרע במשחקים האחרונים. כל מי שתגיע לשווייץ לא תוציא נקודות".
3 צפייה בגלריה
אלון חזן שווייץ ישראל
אלון חזן שווייץ ישראל
אלון חזן שווייץ ישראל
(צילום: REUTERS/Denis Balibouse)
חזן הוסיף: "הם נבחרת בדרג הרבה יותר גבוה מהבית שבו אנחנו משחקים. הדקות הראשונות של המחצית השנייה אלו דקות שאנחנו היינו חייבים להיות מרוכזים, זה כמו פתיחת משחק. השחקנים עלו ורצו להיות מרוכזים אבל על רפיון של רגע אחד או שניים משלמים ברמה הזאת".
על המשך הדרך בקמפיין: "אני לא מודאג לגבי העתיד כי אני יודע אלו יריבות מצפות לנו בבית. היום היה מדובר באיכות מאוד גבוהה, בהמשך אנחנו נוכל להביא לידי ביטוי את היכולות שלנו. השלוש אפס די משקף את מה שהיה פה ואת ההבדלים ביחסים בין הקבוצות. הם הענישו אותנו בכל מקום שלא היינו ערניים".
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
בנבחרת האמינו לפני המשחק שאפשר להוציא לפחות נקודה
(צילום: AFP)
המאמן הלאומי התייחס להרכב עמו פתח: "לא העלתי את אוסקר גלוך כי היה צורך בשחקן שיקשה על חוליית הקישור שלהם. גרמנו להם באמת להרבה מסירות בין הבלמים ושהכדור לא יגיע לקישור המצויין שלהם. זה עבד עד הגולים. לא מצאנו את הדרך להביא את הכדור למנור כדי שהוא יפגין את היכולת שלו ליד הרחבה, וגם ההגנה שלהם חיכתה לו תמיד עם מגן אחד ועוד בלם שבא לעזור".
על ההופעה הפחות טובה של הקפטן אלי דסה: "דסה הוא אחד הדברים הכי טובים שיש בנבחרת. לכל שחקן יש עליות וירידות, אבל דסה מודע ליכולות שלו. הוא אמר פעם הקודמת שזה קורה לו פעם ב-54 משחקים, אז עכשיו זה פעמיים".
חזן סיכם: "אני לא מאוכזב ולא מופתע מהתוצאה. זו נבחרת שמשחקת מדויק וממושמע כמו שעון שווייצרי, ובקצב שהשחקנים שלנו לא רגילים אליו. הבעיה שלנו היום לא היתה החלוצים אלא השאלה מדוע בגלל לא הצלחנו להביא את הכדור לכיוון הרחבה".
3 צפייה בגלריה
אמדוני מכניע את גלזר
אמדוני מכניע את גלזר
מנע תבוסה גדולה יותר. גלזר
(צילום: EPA)
השוער עומרי גלזר, שמנע תבוסה גדולה יותר: "ידענו שזה משחק קשה מאוד וידעתי שתהיה לי עבודה. שוויץ מדהימה, נבחרת מהטופ העולמי. מבחינה אישית אני שמח לקבל את ההזדמנות ואני יודע שאני צריך לקחת אותה בשתי ידיים ולהוכיח שאני ראוי".
מנור סולומון: "שמחים על התוצאה של קוסובו, אבל מאוכזבים מעצמנו. הדברים לא הסתדרו. פתחנו את המשחק לא רע, עד הגול הראשון שהם הבקיעו עמדנו טוב. הם ניצחו בצדק. זו יריבה מאוד קשה. אף נבחרת לא תנצח בשווייץ. היה משחק מאוד מאוד קשה. אנחנו חייבים לעבוד על הדברים שאנחנו לא טובים בהם. אני מבטיח שאנחנו נתחרה עד הסוף על העלייה. במשחקים הבאים נצטרך לנצח. עכשיו יספידו אותנו, אבל שום דבר לא גמור".