עכשיו זה סופי, ניקיטה רוקאביצה עוזב את מכבי חיפה. החלוץ האוסטרלי הוותיק (34) סיים את דרכו במועדון, כך הודיעה היום (שני) האלופה.
רוקאביצה ניהל לכל אורך הקיץ משא ומתן עם הירוקים על הארכת חוזהו, אך הוא דרש חוזה לשנתיים, כשחיפה הציעה לו חוזה לשנה בלבד - בסופו של דבר הצדדים החליטו על פרידה הדדית והבעלים, יעקב שחר, נפרד ממנו וסיפר על ההחלטה.
2 צפייה בגלריה
ניקיטה רוקאביצה
ניקיטה רוקאביצה
"הבהיר שהוא רוצה לשחק בחו"ל". ניקיטה רוקאביצה
(צילום: עוז מועלם)
"במהלך העונה ולקראת סיום חוזהו של החלוץ ניקיטה רוקאביצה במועדון שלנו הוצע לו בפגישה שקיימנו בנושא ובמועדים נוספים, כולל שיחות עם סוכנו, לדון על המשך ההתקשרות והארכת חוזהו במכבי חיפה", אמר שחר. "ניקיטה הבהיר כל העת, כי בשלב זה של הקריירה שלו הוא מעוניין לשחק בחו"ל. לכשהתקרב מועד החזרה לאימונים וההכנות הסופיות לקראת המשחקים באירופה, התקשרנו עם שחקנים נוספים בעמדה הקדמית. ניקיטה היה חלק חשוב בקבוצה. בשנתיים האחרונות היה מלך השערים של הליגה ובורג חשוב בזכייתנו באליפות. ניקיטה הוא חלק מאיתנו גם אם אינו ממשיך לשחק במכבי חיפה. אנו מודים לניקיטה על השנים היפות ומאחלים לו בריאות והצלחה".
ראוי לציין שבמהלך החודש האחרון הוחלט במועדון להתחזק בחלק הקדמי בשני שחקנים, בן שהר ודין דוד, וכבר אז היה ברור שרוקאביצה לא ימשיך בסגל של ברק בכר. האוסטרלי סיים כמלך השערים של ליגת העל בשנתיים האחרונות.

פלקושצ'נקו דורש לבטל את חוזהו במכבי חיפה

הסכסוך בין חיפה למקסים פלקושצ'נקו הולך ומחריף, אחרי שהקשר קיבל הודעה לפיה הוא לא נמצא בתוכניות של המועדון לעונה הקרובה.
השחקן שלח למועדון מכתב באמצעות עורך דינו רועי רוזן בו נכתב כי הוא דורש לבטל את ההסכם עליו הוא חתום עם הירוקים תוך קבלת מלוא שכרו. במכתב דרש עו"ד רוזן להחזיר את פלקושצ'נקו מיידית לאימוני הקבוצה ולתת לו הזדמנות להתחרות על מקומו. חוזהו הנוכחי מסתיים בתום העונה הקרובה.
"האופן בו המועדון נוהג כלפי מרשי עולה כדי קיום חסר תום לב של ההסכם, תוך הפרתו היסודית ואגב הפרה קיצונית, גסה ובוטה של הוראות דין שונות החלות על מערכת היחסים שבין המועדון למרשי", נאמר בין היתר במכתב. "מסיבות השמורות עמכם, אתם בוחרים לנהוג בצורה לא ראויה ולא הוגנת. התנהלות המועדון מוצאת ביטויה בפעולות שונות ורבות אשר מועדון כדורגל מקצועני מנוע ואסור מלנקוט בהן כלפי שחקן המשתייך לשורותיו. בין היתר מניעת השתתפותם באימוני הקבוצה או באימונים מקצועניים כלשהם, אי זימונו למחנה האימונים, אי מתן מסגרת אימונים ראויה או כלשהי, הדרה מפעילות הקבוצה ולמעשה הפקרה מוחלטת".
2 צפייה בגלריה
מקסים פלקושצ'נקו
מקסים פלקושצ'נקו
מקסים פלקושצ'נקו
(צילום: אורן אהרוני)
עוד במכתב: "אם לא די באי זימונו של מרשי לאימונים ולפעילויות המועדון, שהרי אתם גם פעלתם באופן חמור להוצאתו החד צדדית מרשימת תפוצת ההודעות של המועדון באמצעותה מעבירה הקבוצה באופן שוטף ורשמי לשחקני הקבוצה דיווחים/עדכונים בקשר עם פעילויות המועדון, זימון לאימונים, שעות אימונים, לוחות זמנים וכיוצ"ב. הוצאתו מפעילות, מניעת אימונים, מניעת מסגרת תחרותית כלשהי, ולמעשה מניעת כל אפשרות להשתלבות בקבוצה ולתרום מיכולותיו - זוהי התעמרות לכל דבר ועניין תוך גרימת נזק ישיר. למרשי נמסר בלקוניות שהוא לא נמצא בתוכניות המועדון ומטעם זה מתיר המועדון לעצמו את החירות לנהוג כלפיו בצורה פסולה, פוגענית ואסורה".
ממכבי חיפה נמסר בתגובה: "מקסים פלקושצ'נקו זוכה לתנאי אימון בדיוק כמו כל שחקן אחר במכבי חיפה. הוא מתאמן עם הקבוצה, זוכה לשכר מלא וכל התנאים הנלווים. בהיבט המקצועי מקסים, יחד עם שחקנים נוספים, לא נבחרו ברשימה הסופית ולכן לא נמנו בסגל למחנה האימונים ולמשחקי מוקדמות ליגת האלופות. גם בעת הזו השחקן זוכה לתנאי אימון אופטימליים ועם חזרתנו ארצה, ישוב להתאמן יחד עם שאר שחקני הסגל עד אשר תימצא לו קבוצה".
גורם במכבי חיפה הוסיף: "השחקן דורש שחרור בחינם ולכן מנסה להפעיל לחץ גם באמצעות מכתב תלוש מציאות".
פורסם לראשונה: 16:19, 12.07.21