אחרי התבוסה הכואבת מול איסלנד שניפצה את חלומות היורו והכניסה את הכדורגל הישראלי לדיכאון, יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ כבר מתכנן את הצעדים הבאים עם מספר החלטות משמעותיות שהגיעו לידי "ידיעות אחרונות" ו־ynet.
ביומיים הקרובים זוארץ ייפגש עם אלון חזן, שחוזהו מסתיים בעוד ארבעה ימים, כדי להודיע לו על סיום דרכו כמאמן הלאומי אחרי שנתיים בלבד. חזן פתח את הקמפיין בהצלחה יחסית עם המקום הראשון בליגת האומות לפני איסלנד ואלבניה, אבל כשל בטורניר המוקדמות עם המקום השלישי אחרי שווייץ ורומניה, וכמובן בהזדמנות השנייה עם המפלה הגדולה בחצי גמר הפלייאוף.
5 צפייה בגלריה
שינו זוארץ
שינו זוארץ
ניצב בפני החלטות קריטיות. זוארץ
(צילום: עוז מועלם)
מחר (רביעי) צפוי יו"ר ההתאחדות להיפגש גם עם המנהל המקצועי יוסי בניון, שחוזהו מסתיים ב־1 במאי, עם אופציה דו־צדדית להארכה בשנתיים נוספות. זוארץ החליט שבניון לא יעמוד בפני חברי הוועדה המקצועית, כפי שנהוג בסיום קמפיינים, והיו"ר עצמו יהיה זה שיקבע אם המנהל המקצועי ימשיך בתפקיד. במקרה שכן, הוא יביא את ההחלטה לאישור הוועדה. בנוסף, יקיים זוארץ מחר פגישה (בנפרד) עם חזן בה הוא צפוי להודיע לו על סיום דרכו.

חזרה למודל הישן

למעשה כבר הוחלט בזמנו שבניון ימשיך גם אם הנבחרת לא תעבור את איסלנד, אלא שהקריסה עירערה את ראשי ההתאחדות, והעניין נשקל מחדש. על זוארץ הופעל לחץ כבד אחרי ההדחה מהמוקדמות לפטר מיידית את חזן ובניון, כולל העברת מסרים מצד מאמנים בכירים שמועמדים כיום להחליף אותם, אבל היו"ר היה נחוש לא לערוך זעזועים לפני איסלנד. יחד עם זאת, זוארץ לא החליט עדיין אם לתת לבניון שנתיים נוספות, וירצה לשמוע ממנו קודם תשובות לגבי הכישלון. אם יו"ר ההתאחדות יחליט לסיים את ההתקשרות, הוא יודיע לבניון עוד באותו היום. במקרה שבניון יעזוב, לא ימונה מנהל מקצועי והנבחרת תחזור למודל הישן של צוות אימון עצמאי.
החלטה משמעותית נוספת שהתקבלה היא מינוי מאמן כבר בחודש הקרוב, כשהמטרה היא להביא לאישור הוועדה המקצועית את המועמד המומלץ עד 15 באפריל – התאריך שבו נקבעה הישיבה שתכלול נציגי קבוצות ובין היתר גם את זוארץ, אלי דריקס ואלישע לוי.
5 צפייה בגלריה
יוסי בניון
יוסי בניון
שיחת יחסינו לאן. בניון
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
ישראל רומניה מוקדמות יורו 2024 אלון חזן
ישראל רומניה מוקדמות יורו 2024 אלון חזן
צפוי לעזוב. חזן
(צילום: עוז מועלם)
בניגוד לשנים האחרונות, יו"ר ההתאחדות החליט לא לחכות עם המינוי עד תחילת הקמפיין ולא להשתמש במאמנים זמניים כדי לחסוך כסף, אלא לסגור את הנושא מראש. המשמעות: כבר בחודש הבא יהיה מאמן חדש לנבחרת ישראל. לא משנה מי זה יהיה, המדיניות נקבעה – התבססות על הנבחרת האולימפית שתייצג את ישראל הקיץ בפריז, מתוך מחשבה שגם ככה הסיכוי לעלות למונדיאל 2026 אפסי. המטרה היא להכשיר את הצעירים למוקדמות יורו 2028.
מן הסתם, להחלטה לגבי בניון יש משקל משמעותי לגבי זהות המאמן הבא. במידה שיישאר, הוא זה זה שימליץ על המועמד הפוטנציאלי בפני יו"ר ההתאחדות והוועדה המקצועית – ככל הנראה רוני לוי – איתו שיתף פעולה באותה מתכונת בבית"ר ירושלים.
5 צפייה בגלריה
בכר
בכר
מעדיף חו"ל. בכר
(צילום: REUTERS/Denis Balibouse)

הלובי של בכר

בהתאחדות דווקא יש רוב התומך בברק בכר, אך טרם נעשתה פנייה אליו או לנציגיו, שדחפו למנות אותו עוד לפני איסלנד. המאמן אמנם לא פוסל את אופציית נבחרת ישראל, אך לחבריו הקרובים אמר שהוא מעדיף לחכות להצעה מחו"ל או ממכבי ת"א, במקרה שרובי קין יעזוב בסיום העונה.
בכר מודע לכך שהקמפיין הקרוב חסר סיכוי, לכן הדרישה שלו, אם המינוי יהפוך לרלוונטי, תהיה חוזה מובטח לארבע שנים ושכר כפול מזה שקיבל חזן – לפחות 80 אלף שקל נטו בחודש. הבעיה היא שהרצון של זוארץ למנות מיד מאמן מתנגש עם הכוונה של בכר לחכות לקבוצה. אופציה נוספת היא רן בן־שמעון.
פורסם לראשונה: 01:30, 26.03.24