ההתאחדות לכדורגל חתמה בשבוע שעבר על הסכם שיתוף פעולה היסטורי עם מקבילתה במרוקו, בטקס חשאי שנערך ברבאט וכלל הנפת דגלי שתי המדינות - כך נודע ל"ידיעות אחרונות".
בשל הרגישות הפוליטית, שתי ההתאחדויות ניסו לשמור על חתימת ההסכם, שקיבל את אישור הדרג המדיני הבכיר, מתחת לרדאר, על מנת לא לחבל בשיתוף הפעולה. מאחר שמדובר במהלך פורץ דרך, ההסכם נחתם בשיתוף ובתמיכת פיפ"א, אופ"א וההתאחדות האפריקאית, והוא קיבל את השם "כדורגל למען התקווה, ההומניות והשלום".
4 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
אורן חסון
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
יו"ר ההתאחדות אורן חסון חתם על ההסכם מול מקבילו פאוזי לקג'אה, המשמש גם כשר האוצר של מרוקו. מי שנבחר לאחרונה כקונסול של פיפ"א הבהיר כי ההסכם קיבל את חסותו של מלך מרוקו, מוחמד השישי, על מנת לחזק את הקשר בין המדינות דרך הספורט.
במעמד חתימת ההסכם נכח גם שגריר ישראל במרוקו, דוד גוברין. "זה הסכם יוקרתי והיסטורי לשתי המדינות, יש לו חשיבויות רבות", אמרו גורמים המעורים במגעים שהתנהלו בחשאיות בחודשים האחרונים.
המשלחת הישראלית כללה בין היתר את אלי אוחנה ואלון חזן, שלהם שורשים במרוקו, ולפני שהגיעה לרבאט היא ביקרה גם בקזבלנקה.
4 צפייה בגלריה
נבחרת מרוקו
נבחרת מרוקו
משחק היסטורי מול ישראל בדרך? נבחרת מרוקו
(צילום: EPA)
מתברר כי חסון כבר הגיע לביקור חשאי במרוקו לפני מספר חודשים כדי לסגור את הפרטים, כאשר מי שפעל מאחורי הקלעים להשלמת ההסכם היה סמנכ"ל ההתאחדות, אבי לוי.
בשלב הזה, מעבר לרגישות בנוגע לתגובות בעולם הערבי, הצדדים עדיין מתקשים לתאם משחק בין הנבחרות הבוגרות בשל לוח הזמנים העמוס בשנה הבאה. עם זאת, נבחרת ישראל עד גיל 17 עשויה להמריא למרוקו כבר בחודש הקרוב למשחק היסטורי מול הנבחרת המקומית. בתוך כך, במהלך החודש תנחת בארץ נבחרת הנוער של איחוד־האמירויות להשתתפות ראשונה של מדינה ערבית בטורניר החורף.
4 צפייה בגלריה
היו"ר אורן חסון עם יו"ר ההתאחדות באיחוד האמירויות שייח ראשיד בין חאמד אל נועימי
היו"ר אורן חסון עם יו"ר ההתאחדות באיחוד האמירויות שייח ראשיד בין חאמד אל נועימי
הסכם אחד כבר מתחיל לעבוד. במהלך החודש תנחת בארץ נבחרת הנוער של איחוד-האמירויות
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
אחד ההישגים המשמעותיים בהסכם ההיסטורי הוא נושא חיזוק היחסים בין ההתאחדות למקבילותיה בעולם הערבי, שיסייע למנוע ניסיונות פוליטיים למדר את ישראל מפיפ"א, כפי שקרה עם יו"ר ההתאחדות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב לפני כחמש שנים.
במסגרת הפגישות שהתקיימו בשבוע שעבר בין הנציגים הישראלים והמרוקאים, הוחלט על הקמת צוותי עבודה בראשות מנכ"לי שתי ההתאחדויות, שייכנסו לפעולה באופן מיידי. אחד הסעיפים בהסכם כולל שימוש של השחקנים הישראלים בבית הנבחרות המפואר בעולם, הנמצא בבירת מרוקו – פרויקט ענק שהושקעו בו יותר מ־220 מיליון יורו.
סעיף נוסף מדבר על שיתוף פעולה בתחום השיפוט, כולל שליחת שופטים ישראלים לליגה המרוקאית והשתלמויות. בנוסף, הוקמו צוותי עבודה בכל הנוגע לחדשנות, רפואה והכשרת מנהלים בכדורגל, פיתוח כדורגל נשים, נוער, שחקנים עם מוגבלויות ועוד.