פנייה מצד הבעלים של מכבי חיפה יעקב שחר ליו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון היא זו שהובילה לשינוי בתקנון, שלפיו קבוצות ישראליות שיעלו לשלב הפלייאוף במפעלים האירופיים השונים לא ישחקו יותר משני משחקים בשבוע, אם ירצו בכך. בכך תמה סאגה של מספר ימים שתפסה תאוצה אתמול, אחרי ניצחונה של חיפה על הכוכב האדום בלגרד.
שחר פנה לחסון לאור לוח המשחקים של מכבי חיפה בזמן המאבק מול הכוכב האדום על כרטיס לשלב הבתים של ליגת האלופות. חיפה ניצחה 2:3 במשחק הראשון, הגומלין ייערך ביום שלישי, ובתווך שובצה חיפה למשחק פתיחה העונה מול בני-סכנין באצטדיון דוחא.
2 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
ישיבה בהתראה של חמש שעות. אורן חסון
(צילום: עוז מועלם)
הירוקים פנו תחילה למינהלת הליגה כדי לשנות את מועד משחק הליגה, אך ניסיונותיה לשכנע את סכנין לאשר את בקשת חיפה עלו בתוהו. חסון נכנס לתמונה אחרי הפנייה של שחר והתקשר גם ליו"ר סכנין מוחמד אבו-יונס. יו"ר ההתאחדות הצליח לשכנע אותו כי דחיית המשחק לתאריך אחר תשרת את הכדורגל הישראלי כולו, מבחינת הניקוד והדירוג שלו באירופה וכן מבחינת הכנסות שבעקיפין גם סכנין יכולה ליהנות מהן.
אחרי שאבו-יונס נעתר לבקשה, החלו לחצים מצידה של הפועל באר-שבע - המשחקת מול קראיובה בשלב הפלייאוף של הקונפרנס ליג (1:1 אתמול, הגומלין בחמישי הבא) - לדחות את משחק הליגה שלה ביום ראשון מול מ.ס אשדוד. בקשתה נדחתה על-ידי המינהלת. גם מכבי ת"א, המשחקת באותו שלב כמו באר-שבע, העבירה מסרים כי לטובת השוויוניות נכון יהיה לאפשר גם לה לדחות את משחק הליגה ביום בראשון נגד בני-ריינה.
כדי לבצע את השינוי בתקנון יש לקיים ישיבת הנהלת התאחדות, וכינוס שלה דורש הודעה מראש של שבוע. במקרה של ישיבה דחופה אפשר לעשות זאת תוך 48 שעות, אולם חסון אישר את קיומה בהתראה של חמש שעות. במהלכה הסביר כי חיפה ובאר-שבע ביקשו לדחות את המשחקים שלהן וכי בדק את הנושא מול הגורמים הרלוונטיים: המינהלת, הטוטו, זכייני השידור – וכולם הביעו נכונות לתמוך בבקשה.
2 צפייה בגלריה
יעקב שחר
יעקב שחר
המשחק בסכנין נדחה ל-30 באוגוסט. יעקב שחר
(צילום: עוז מועלם)
לישיבה זומן גם מנכ"ל המינהלת ניקולאס לב, שטען כי לקבוצות היריבות שמשחקיהן נדחו צפוי עומס כבד. לב טען בישיבה כי יחתים את הקבוצות על שיפוי לתביעות אפשריות של הטוטו או זכייניות השידור, מה שהקפיץ את הבעלים של באר-שבע, אלונה ברקת: "אז מה בדיוק המינהלת עושה? אתם צריכים לדאוג לנו, בינתיים ההתאחדות עושה את זה. תרים טלפונים למי שצריך ותסגור את זה".
בזמן שמשחקיהן של חיפה ובאר-שבע אכן נדחו בעקבות אישור השינוי התקנוני – חיפה תתארח בסכנין ב-30 באוגוסט, באר-שבע תארח את אשדוד למחרת - מכבי ת"א החליטה בסופו של דבר לשחק מול ריינה במועד המקורי. חברי הנהלת ההתאחדות שנכחו בישיבה התפלאו: "הם הרי רצו שוויוניות, ופתאום החליטו לוותר".