"מזל שלא קיבלנו אותם בהרכב הזה, איזו קבוצה מפחידה", אומר בחיוך שרון מימר (49), מאמן בני-ריינה, מיד בסיום המשחק המטורף שבו חגגה שלשום מכבי חיפה על חשבון יובנטוס בליגת האלופות. כן, אותה האלופה שנחלה את אחד ההפסדים המביכים בעידן ברק בכר רק שלושה ימים לפני כן, מול הקבוצה הצנועה של מימר.
אחרי תקופה לא קצרה בבית מאז שבחר להיפרד מבני-סכנין שהייתה בצמרת הליגה ("החלטתי לעזוב כי הדינמיקה ביני לבין ההנהלה לא הייתה טובה, בדיעבד אולי הייתי פזיז") מונה מימר בתחילת ספטמבר למאמן העולה החדשה מהמגזר לליגת העל, במקום אדהם האדיה.
6 צפייה בגלריה
שרון מימר
שרון מימר
שרון מימר. מאזן מצוין בריינה
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
עד כה יש לו מאזן מצוין: שני ניצחונות – אחד סופר דרמטי על בית"ר ירושלים (הניצחון הראשון בתולדות ריינה בליגת העל) ואחד סנסציוני מול מכבי חיפה – וגם שתי תוצאות תיקו. הוא עצמו אומר שלא דמיין שהפתיחה שלו בריינה – שסומנה כבר בהתחלה כמועמדת לירידה – תלך כל כך טוב: "לא האמנתי שזה יהיה המאזן. לא הסתכלתי קדימה מדי, אלא פר משחק, רציתי להתקדם לאט־לאט מבחינת היכולת וצבירת הנקודות ואני שמח שאנחנו מצליחים. זה נותן לי אופטימיות להמשך".
איזה שינוי הבאת לריינה? "זו פעם שישית שאני מגיע לקבוצה חדשה והשאלה הזו נשאלת. אני מביא עקרונות, דרך שלי, התנהלותית ומקצועית. לא משנה לי מה היה לפניי, אלא ששחקנים יתחברו לדרך שלי. בריינה זה קרה מהר".
"רוב הקריירה הגעתי לקבוצות מתחת לקו האדום. קיבלתי גם קבוצות במרכז הטבלה וקידמתי אותן, כל קבוצה שהגעתי אליה סיימה במקום יותר גבוה מזה שבו קיבלתי אותה. אני מקבל יותר קבוצות שצריך להציל, אבל גם בקבוצות צמרת הוכחתי שאני יכול לעשות את זה בצורה טובה"
יש מטרות שהן מעבר להישרדות? "לא. אסור להתבלבל, מדובר בקבוצה שזו עבורה עונה ראשונה בליגה הבכירה, יש חבלי לידה, התאקלמות, צריך להישאר עם הרגליים על הקרקע, לשים מטרות של הישארות. כל מה שמעבר – בונוס אחד גדול".
לא כל מאמן היה לוקח קבוצה כמו ריינה. לפעמים כשיושבים הרבה זמן בבית מאמן נאלץ לקבל הצעות שיש בהן סיכון מקצועי? "זה נכון. מי שעוקב אחרי הקריירה שלי רואה שאני לא מפחד מאתגרים, אני מאמין בעצמי. זו הקבוצה החמישית שלקחתי מתחת לקו האדום ואף אחת לא ירדה ליגה. אני מקווה להשאיר גם את ריינה בליגה ושתמשיך את המסע הקסום שלה".
6 צפייה בגלריה
שרון מימר
שרון מימר
"צריך להישאר עם רגליים על הקרקע"
(צילום: עוז מועלם)

"אסור לבעלים לעבור את הגבול"

ניצחת את מכבי חיפה, קבוצה עם תקציב גדול פי 12 מזה של ריינה. יש מי שיגידו שכסף לא משחק על המגרש. "כסף משחק על המגרש, חד־משמעי. במשחק נתון אפשר לייצר הפתעה, קיבלנו אותם בין שני משחקים באירופה, אז הם לא היו בשיא, חצי מה־11 שפתחו היו שחקני הרכב והחצי השני יכולים לשחק בכל קבוצה. באנו מוכנים מנטלית וטקטית וזה עזר לנו לעשות ניצחון גדול שאי־אפשר לזלזל בו לרגע. זה ייתן לנו פוש להמשך ואמונה שאפשר לעשות דברים יפים מול כל קבוצה בליגה".
מתי תעשה את קפיצת המדרגה ותאמן קבוצה עם שאיפות לצמרת? "האמת שאימנתי את בית"ר לפני חמש שנים ועשיתי שם תקופה יפה. לצערי זה נגמר בגלל דברים שלא קשורים לכדורגל. אני ראוי ויש לי את הכלים לאמן קבוצת צמרת, קבוצה עם שאיפות לאירופה. יש לי סבלנות, ברגע שאקבל את ההזדמנות אוכיח שאני ראוי לכך".
6 צפייה בגלריה
שרון מימר
שרון מימר
"ראוי לאמן קבוצה גדולה"
(צילום: עוז מועלם)
אז למה באמת פוטרת שבוע לפני פתיחת העונה? "שוב, זה לא משהו שקשור לכדורגל. ברגע שהבעלים אלי טביב ניסה להתערב לי בקביעת הרכב, לא נתן לי הזדמנות להוביל בצורה שאני עשיתי והצלחתי, שמתי קו אדום, גבול ברור ובגלל זה פוטרתי. זה עצוב, אבל זה חלק מהכדורגל. צריך לשים גבול בין מעורבות של הבעלים, שזה הגיוני ובסדר גמור, לבין התערבות בעבודת המאמן. אסור לתת לבעלים לעבור את הגבול כי אז אתה מתבטל ומבטל את היכולות שלך. אני לא בובה של אף אחד ולא הולך בדרך של אחרים, אני תמיד הולך בדרך שלי".
מה שעובר על בית"ר כואב לך? "ברור שכואב לי, זה מועדון מטורף. הייתה לי חוויה מטורפת בבית"ר, כל ההגעה לבית וגן מרגשת. עצוב לראות מועדון כזה מידרדר ובמקום להילחם על אירופה נלחם על החיים שלו בליגה".
אבל גם בסכנין הובלת את הקבוצה לצמרת ועזבת, מה קרה שם? "הצלחתי עם סכנין ואחרי כמה שנים שהקבוצה דישדשה בתחתית ואפילו ירדה ליגה, בניתי סגל חזק מאוד שהיה בפלייאוף העליון, אבל הגעתי למצב שהאנרגיות היו פחות טובות, הדינמיקה ביני לבין ההנהלה לא הייתה טובה. אולי הייתי נמהר ברצון שלי לעזוב. ברגע שהתחילו סכסוכים, העדפתי ללכת. לפעמים עדיף לוותר".
6 צפייה בגלריה
שרון מימר
שרון מימר
"בניתי בסכנין סגל חזק שעלה לפלייאוף העליון"
(צילום: עוז מועלם)

"בכר הגדול מכולם"

נדבק לך מוניטין של מאמן שמציל קבוצות בצרות. "כן, רוב הקריירה הגעתי לקבוצות מתחת לקו האדום. קיבלתי גם קבוצות במרכז הטבלה וקידמתי אותן, כל קבוצה שהגעתי אליה סיימה במקום יותר גבוה מזה שבו קיבלתי אותה. אני מקבל יותר קבוצות שצריך להציל, אבל גם בקבוצות צמרת הוכחתי שאני יכול לעשות את זה בצורה טובה".
מה צריך יותר בכדורגל שלנו, קשרים או כישורים? "שילוב של השניים, קשרים לבד לא יספיקו לאורך זמן".
אם תשאיר את ריינה בליגה זה הישג לא פחות גדול מלזכות באליפות עם מכבי חיפה או מכבי ת"א? "לא יודע לכמת את זה באחוזים, אבל להשאיר קבוצה שמגיעה בפעם הראשונה לליגת העל זה הישג עצום".
6 צפייה בגלריה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
ברק בכר. "אף אחד לא מתקרב אליו"
(צילום: עוז מועלם)
ברק בכר, שהוא חבר קרוב שלך, המאמן הכי גדול שצמח פה? "אין ספק שבתקופה האחרונה אין אחד שמתקרב אליו. המאמנים שחווינו לפני 20 שנה זה כדורגל אחר והתנהלות אחרת, לכן קשה להשוות. בכדורגל של היום ברק בכר הוא הגדול מכולם, ללא צל של ספק".
מי הפייבוריטית שלך לאליפות? "יהיה קרב צמוד בין חיפה למכבי ת"א".