במכבי חיפה חגגו אל תוך הלילה את הניצחון על מכבי ת"א במשחק העונה הראשון (0:1), שצימק את הפער בינם לקבוצה של רובי קין שבפסגה לחמש נקודות, ומעשית החזיר אותם למאבק האליפות. על הדרך הירוקים גם סגרו מעגל, כשניצחו לראשונה אחרי 12 שנים את הצהובים בבלומפילד. הגיבור של האלופה היה לא אחר מאשר כובש שער הניצחון, ליאור רפאלוב.
הדקות הראשונות של המשחק היוו הצהרת כוונות מבחינת מכבי חיפה, כשהמערך של המאמן מסאי דגו הביך את הגנת מכבי ת"א עם מספר מצבים קורצים של דין דוד. כאמור, בדקה ה-12 היה זה רפאלוב שעשה את ההבדל עם שער שהפך לקאמבק הגדול של קבוצתו למאבק על הפסגה. ביציעים, האוהדים הירוקים לא ידעו את נפשם מרוב שמחה.
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א מכבי חיפה
מכבי ת"א מכבי חיפה
שבירת בצורת היסטורית. השמחה הירוקה אמש בבלומפילד
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א מכבי חיפה
מכבי ת"א מכבי חיפה
"בסוף זה תמיד תלוי בנו". שון גולדברג עוצר את זהבי
(צילום: עוז מועלם)
"זלזלו בנו, שום פרשן לא האמין בנו, שכחו דבר אחד ברור - שאנחנו האלופים", אמר גורם בקבוצה בסיום המשחק. "באנו בחצי הרכב ועשינו למכבי ת"א בית ספר, לאורך כל 90 הדקות היינו עדיפים".
מסאי דגו, שעבר חודש לא קל אחרי שתי תוצאות תיקו מול הפועל ת"א והפועל פ"ת, שוב זכה לשבחים, גם מנשיא הקבוצה יעקב שחר. בקבוצה הוסיפו ואמרו: "מסאי הוכיח שהוא ראוי להערכה גדולה מאוד. מאמן טקטיקן, מצוין, מגיע לו את כל הפרגון והקרדיט. אף אחד לא ספר אותנו לפני המשחק והוא בשקט הגיע למגרש חוץ, שלט במשחק ועשה ניצחון ענק".
גם ליאור רפאלוב ומחמוד ג'אבר זכו לשבחים גדולים מאוד. "רפאלוב בגיל 38 עושה מה ששחקנים שמחצית מגילו לא עושים. הוא ווינר, מקצוען, מגיע לו שאפו ענק", אמרו בקבוצה על הקשר הוותיק. "ג'אבר הוא ה-8 הכי טוב בארץ. הוא שלט באמצע ביד רמה".
במכבי חיפה מביעים עכשיו חשש משאננות לקראת המשחק הבא, נגד מכבי פ"ת, שרשמה שבעה הפסדים בשמונה משחקי הליגה האחרונים. "אם נפסיד נקודות נגדה לא עשינו כלום", סיכם אמש דגו. "לומר שהמשחק נגד מכבי ת"א יביא לנו את האליפות, זה לא נכון. לא יודע אם אנחנו פייבוריטיים במאבק הזה, אבל בסוף זה תמיד תלוי בנו. אם נשחק כמו ששיחקנו, בלי לזלזל במכבי ת"א, אנחנו נהיה שם עד הסוף".
בתוך כך, לאחר שגדי קינדה וקני סייף - שהגיעו בחלון ההעברות הנוכחי - ערכו הופעות בכורה אמש, במכבי חיפה רוצים לחזק את הקבוצה בשחקנים נוספים. עדן קארצב, המשחק כיום בבשאקשהיר הטורקית, ויונס מלדה - שמשחק במכלן מבלגיה - הוזכרו כמועמדים להגיע לקבוצה.