אחד הדברים הכי מגוחכים שמשקפים את הרוח של מינהלת הליגות הוא הדרישה החוזית מהגוף המשדר לא לצלם במהלך משחקים הדלקת אבוקות, אירועי אלימות, פריצה של אוהדים לדשא ועוד. הסיבה: חשש מפגיעה במוצר. אתם קולטים? במינהלת לא יעשו מאמץ אמיתי עקבי לשפר את המוצר עצמו – להלן: הכדורגל הישראלי – אלא פשוט ידאגו לצלם אותו מהזווית הנכונה ועם הפילטר הנכון. מינהלת על תקן נערה לחוצה מדי באינסטגרם.
טרם התברר אם הדבר מעיד על טמטום, ציניות או ניתוק, אבל מה שכן ברור זו ההבנה שבמינהלת שכחו מי הלקוח הכי חשוב שלהם: קהל האוהדים וחובבי הכדורגל. לא הבעלים, לא הספונסרים, לא השחקנים ולא אמצעי התקשורת.
3 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
פגמים במוצר. ארז כלפון, יו"ר המינהלת
(צילום: ראובן שוורץ)
3 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט המיוחד לפתיחת העונה של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט המיוחד לפתיחת העונה של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט המיוחד של "ידיעות אחרונות" לפתיחת העונה (איור: ליאו אטלמן)
כמו רבים אחרים שיושבים בנקודות שונות של הסרט הנע שעונה לשם "חוויית הלקוח של חובב כדורגל ישראלי", גם במינהלת מסתכלים על האוהדים כאל קהל שבוי, עדר שדוהר אוטומטית וינוע למגרשים בכל מקרה ולא חייבים לבזבז עליו אנרגיה. בשונה מאחרים, המינהלת היא האחראית על כל העסק ויש לה סמכות וכוח לקבוע כללים ותקנים שיבוצעו בפועל בשטח ויחסכו מהאוהדים את התסכול והתחושה שאיש לא סופר אותם.
אז יסלחו לי הצנזורים של המינהלת כי אני מעדיף לוותר על פילטרים של אינסטגרם ולכוון את המצלמה שלי דווקא אל כל אותם דברים שפוגעים במוצר:
נתחיל עם תנועה איטית על לוח המשחקים שמתחשב בכל העולם חוץ מבאוהדים שצריכים לקנות כרטיס למשחק בשעה בעייתית, להיתקע בפקקים ולחזור הביתה ממשחק חוץ בשעות שאל הכבישים מגיחות משאיות הזבל. נעבור לקלוז־אפ על פניו של הילד שנרדם במושב האחורי ויש לו שלוש שעות שינה עד שיצטרך לקום לבית הספר.
3 צפייה בגלריה
תורי ענק מחוץ לאצטדיון סמי עופר לפני גמר גביע המדינה
תורי ענק מחוץ לאצטדיון סמי עופר לפני גמר גביע המדינה
תורי ענק מחוץ לאצטדיון סמי עופר לפני גמר גביע המדינה
(צילום: איתן גליקמן)
ואם כבר ילדים, אז חייבים חטיף ומשהו לשתות – תן לי זום־אין למזנון עם הנקניקייה מעוררת החשד ולצידה כוס קולה דלוחה נטולת גזים במחיר מופקע. מפה אפשר לעבור למצלמת רחף שתציג את התורים בקופות שבהן אין כרטיסי ילד ואתה צריך לשלם 60 שקל על משחק גביע הטוטו עבור זאטוטה בת שלוש, ומשם נעבור לתורים שמשתרכים בכניסה למגרש כי הבעלים רצה לחסוך על סדרנים ופתח רק שלושה שערים.
נודניק, אז תקנה מראש כרטיס באינטרנט! צודקים, זה יהיה קלאסי לצלם אוהד מיואש מתגושש עם הסרבול של אתר "לאן" ולשים פיפס על כל קללה שהוא מטיח אל המסך מרוב תסכול.
אני מקווה שיישאר לי מספיק מקום בזיכרון כדי לצלם את השירותים, אזורי העישון שאיש לא מקפיד עליהם ולפחות פריים אחד של המפגע שנקרא אצטדיון הי"א.
הלקוח תמיד צודק? מבחינת המינהלת הוא בכלל לא קיים.
וגם: לא תמנה רק עסקנים לתפקידי מפתח. יש מספיק שחקני עבר שאין להם מושג