לפני שנתיים נבחרת הנוער הייתה מרחק פסע מזכייה באליפות אירופה (וסיימה עם מדליית הכסף), אבל בזו הנוכחית - שתתקיים בקיץ בצפון אירלנד - היא כבר לא תשתתף. אופיר חיים ושחקניו הפסידו היום (שלישי) 2:0 לנורבגיה, במסגרת שלב העילית של מוקדמות היורו, ואיבדו סיכוי להעפיל לטורניר.
ישראל החלה את שלב העילית בנורבגיה בשבוע שעבר עם ניצחון 0:2 על בוסניה, אבל בשבת ספגה בדקה ה-95 נגד מונטנגרו ב-1:0 הכואב והיום הייתה חייבת ניצחון כדי לשמור על סיכוייה לסיים בראשות הבית, מה שלבסוף לא קרה.
2 צפייה בגלריה
נבחרת הנוער
נבחרת הנוער
לא תהיה באליפות אירופה. נבחרת הנוער
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
2 צפייה בגלריה
חיים
חיים
הפסד שני בטורניר. חיים
(צילום: AP Photo/Ricardo Mazalan)
טעות של הבלם ניקיטה סטוינוב הובילה ליתרון נורבגי כבר בדקה השלישית מרגלו של ואלה סינדרה אגלי, המארחת הכפילה את היתרון בהמשך המחצית הראשונה, כשהחלוץ המקומי השלים צמד. המשמעות: נורבגיה העפילה ליורו, ישראל סיימה במקום האחרון.
מלבד ההפסד, בתקשורת הנורבגית דווח גם על אירוע לא שגרתי שקדם להפסד. על-פי הפרסומים, מפגינים פרו-פלסטינים ניסו לפרוץ את שערי האצטדיון ולהיכנס פנימה.
צפו בתקרית
המשחק, בשל הרגישות בתקופה זו, היה סגור לקהל, אך בנורבגיה מדווחים כי אנשי ארגון "לב למען פלסטין" ניסו לחדור פנימה, התעמתו עם השוטרים המקומיים ואף זרקו לעבר כוחות האבטחה חזיזים ואבנים. המשטרה המקומית הגיבה בגז פלפל על מנת לפזר את המתפרעים.