המהפכה של ברק אברמוב: בעקבות חוסר היציבות המקצועי בבית"ר ירושלים מאז רכש את המועדון לפני שנה וחצי, בקבוצה החליטו לבצע שינוי דרמטי ולמנות מנהל מקצועי לקראת העונה הבאה, בנוסף לפרידה אתמול מהמאמן יוסי אבוקסיס, שנחשפה לראשונה ב-ynet. המועמד המוביל לתפקיד הוא אלמוג כהן, שמכהן בתפקיד זהה בשנתיים וחצי האחרונות במכבי נתניה ושיחות עימו כבר מתנהלות ונמצאות במצב מתקדם.
למרות הזכייה בגביע בעונה שעברה, התוצאות של בית"ר בליגה לא היו טובות והיא לא עלתה לפלייאוף העליון. לאור התנודות הגדולות ביכולתה ומצבה בטבלה, הדבר עלול לקרות גם השנה. בין הסיבות לכך אפשר למצוא בחירה לא נכונה של זרים, היעדר מדיניות רכש ברורה וחוסר הצלחה בטיפוח מחלקת הנוער. לכן אברמוב הגיע למסקנה כי כדי לשדרג את הקבוצה מבחינה מקצועית יש למנות איש מקצוע כמו במועדונים הגדולים: למשל, גל אלברמן במכבי חיפה או דומיניק פרייס במכבי ת"א.
3 צפייה בגלריה
כהן ואברמוב
כהן ואברמוב
כהן ואברמוב
(צילום: עוז מועלם)
היחיד שהחזיק בתפקיד המנהל המקצועי בבית"ר היה יוסי בניון, עוד בתקופת בעלותו של משה חוגג, אך הוא התפטר באוגוסט 2020 לאחר שחוגג פיטר את המאמן רוני לוי בניגוד לדעתו. לאחר עזיבתו הועברו סמכויותיו ליו"ר אלי אוחנה, ומאז נותר התפקיד מיותם.
אברמוב כבר החליט לפנות לאלמוג כהן, שנחשב לאיש מקצוע מבוקש. כהן מסיים בקיץ את החוזה בנתניה, שהגיעה בתקופתו לגמר הגביע, זכתה בגביע הטוטו ועלתה פעמיים לפלייאוף העליון. אם יבחר להצטרף לבית"ר, המנכ"ל כפיר אדרי יוכל להתפנות לעיסוקים ניהוליים בלבד.
3 צפייה בגלריה
אלמוג כהן
אלמוג כהן
מסיים הקיץ את חוזהו בנתניה. אלמוג כהן
(צילום: עוז מועלם)
בשנותיו בנתניה הצליח כהן להפוך אותה למועדון תחרותי. בין היתר בזכות קשריו בגרמניה, שבה שיחק שנים ארוכות, הוא הצליח להנחית זרים איכותיים כמו בוריס אינו, איגור זלאטנוביץ' ופטריק טוומאסי. הקבוצה בתקופתו איתרה ופיתחה צעירים שהכניסו מיליוני יורו לקופתה, כמו עדן קארצב, עומרי גאנדלמן ורז שלמה, וצירפה ישראלים כמו איתן אזולאי שעשו אצלה קפיצה משמעותית. יתרון נוסף שרואה אברמוב בצירופו של כהן הוא נושא מחלקת הנוער בבית וגן, שמתקשה להצמיח כישרונות צעירים. בתפקידו בנתניה כהן אחראי על גם מחלקת הנוער, שבשנתיים האחרונות מאיימת על האליפות.
בעונה שעברה עוד ניסה אברמוב לצרף את עומר בוקסנבוים לתפקיד מנהל מחלקת הנוער, אך הוא העדיף את תפקיד מנהל האקדמיה בהתאחדות. כעת אברמוב מנהל מגעים עם כהן, שלא נחשפו עד כה. במהלך השיחות הבהיר כהן כי מבחינתו האדם המתאים לבניית פרויקט חדש במחלקת הנוער הוא מאמן נבחרת הנוער אופיר חיים, ששיחק איתו בנתניה וזוכה להערכה רבה מצידו.
3 צפייה בגלריה
יוסי בניון מסיבת עיתונאים נבחרת
יוסי בניון מסיבת עיתונאים נבחרת
היחיד שהחזיק בתפקיד המנהל המקצועי בבית"ר בעבר. בניון
(צילום: עוז מועלם)
בית"ר אינה היחידה שמעוניינת בכהן. גם במכבי ת"א ניהלו איתו מגעים, אך הציעו לו תפקיד פחות בכיר – המנהל המקצועי של מחלקת הנוער. בשנים האחרונות מילאו את המשבצת הזו בקריית שלום רק אנשי מקצוע זרים, כמו הפורטוגלי קלאודיו בראגה ולפניו ההולנדי פטריק ואן לוון. במכבי ת"א מעוניינים שכהן יהיה אחראי גם על נושא פיתוח הצעירים, אך הוא דחה את ההצעה.
פורסם לראשונה: 01:30, 01.02.24