לפני קצת פחות מחמישה חודשים, ב־17 בספטמבר 2023, לורנצו שימיץ' היה שחקן הכדורגל המושמץ ביותר במדינה, בטח במכבי חיפה. הבלם הקרואטי עלה להופעת בכורה בירוק והיה אשם ישיר בשלושת השערים, שסידרו לעולה החדשה מכבי פ"ת ניצחון 2:3 סנסציוני.
שימיץ' בן ה־27 ספג ביקורות (מוצדקות) מכל עבר, ואוהדים רבים של מכבי חיפה התעניינו אם כבר הזמינו לו כרטיס טיסה חזרה למולדתו. האלופה איבדה בקיץ את הבלם הצרפתי־קונגולזי דילן בטובינסיקה, ושימיץ' היה אמור לתפוס את מקומו לצידו של עבדולאי סק אחרי שדניאל סונדגרן קיבל מעמד של ישראלי ופינה מקום לשחקן זר נוסף.
3 צפייה בגלריה
לורנצו שימיץ' חוגג
לורנצו שימיץ' חוגג
לורנצו שימיץ' חוגג
(צילום: עוז מועלם)
אחרי מופע האימים בפ"ת הקרואטי לא ראה מגרש עד החזרה מפגרת המלחמה, אבל מסאי דגו לא ויתר עליו. מיד לאחר אותו משחק נפל המאמן קרא לו לחדרו, דירבן ועודד אותו – וזה השתלם לו בהמשך. דגו הבין ששימיץ' טוב יותר בקו שלושה בלמים, הוא שינה את המערך וההגנה התייצבה בזכות המהלך. השלישייה שון גולדברג־סק־שימיץ' התחילה לשחק יחד והפכה למתואמת ויעילה מאוד.
שימיץ' הענק (1.95 מטר), שמכונה "ראמוס הקרואטי" על שם המודל שלו לחיקוי, גדל בהיידוק ספליט ומשם נדד לא מעט. הוא חתם בסמפדוריה, אבל לא שיחק בשורותיה והושאל בין היתר לאמפולי וספאל האיטלקיות. בהמשך חתם בלובין הפולנית ואחר כך חזר לאיטליה ושיחק בלצ'ה ואסקולי, ממנה הגיע למכבי חיפה.
דקל קינן: "חדר ההלבשה תמך בשימיץ' והשחקנים היו שם בשבילו ברגעים הלא פשוטים שעבר ועודדו אותו. הוא נראה טוב יותר ממשחק למשחק, ועל זה מגיע קרדיט גדול לצוות המקצועי שלא איבד בו אמון"
בקבוצה מספרים: "שימיץ' הגיע לישראל בלי שעשה הכנה לעונה. אחרי המשחק הכושל מול מכבי פ"ת כולם ניחמו אותו, והוא לקח אחריות ואמר 'אתם עוד תראו את היכולת האמיתית שלי'. לימים הסביר שכאשר הגיע ארצה הוא חשב שהליגה כאן קלה, אבל במשחק מול מכבי פ"ת הבין שיש פה רמה גבוהה".

שער במשחק העונה

במקביל לקליטה המקצועית, שימיץ' ואשתו החלו להסתגל לחיים בישראל, אך עם פתיחת המלחמה הם חששו מהמצב ושקלו עזיבה כמו שחקנים זרים רבים. אלא שלאט־לאט הם התרגלו למצב והיום הם מאוד אוהבים את ישראל. מי שעזר לו להתאקלם במועדון ובמדינה הוא בן ארצו ג'ובאני רוסו, שהפך כבר מזמן לישראלי לכל דבר.
3 צפייה בגלריה
מאמן מכבי חיפה מסאי דגו
מאמן מכבי חיפה מסאי דגו
גיבוי מלא בימים הקשים. דגו
(צילום: יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
לורנצו שימיץ' חוגג
לורנצו שימיץ' חוגג
תמיכה מחדר ההלבשה. שימיץ' חוגג עם החברים
(צילום: עוז מועלם)
עם יציאתו של סק לאליפות אפריקה, שימיץ' הבין שזו ההזדמנות הגדולה שלו והוא אמר לדגו ולשחקנים: "זה הצ'אנס שלי, אני אקח אחריות ואוכיח מה אני שווה". הוא השתפר ממשחק למשחק והפך לגורם מאוד משמעותי. השיא היה שער הבכורה שלו בארץ, שהגיע דווקא במשחק העונה מול מכבי ת"א בסמי עופר לפני עשרה ימים.
דקל קינן, אחד הבלמים הגדולים של מכבי חיפה בכל הזמנים, חושב שלגיבוי שקיבל שימיץ' יש חלק גדול בשיפור ביכולתו: "חדר ההלבשה תמך בו והשחקנים היו שם בשבילו ברגעים הלא־פשוטים שעבר. הוא נראה טוב יותר ממשחק למשחק, ועל זה מגיע קרדיט גדול לצוות המקצועי שלא איבד בו אמון ובעיקר לשחקנים הוותיקים, ליאור רפאלוב וצ'ארון שרי, שעודדו ותמכו בו. רואים ששימיץ' מרגיש הרבה יותר בנוח כשהמשחק צפוף יותר. יש לו מיקום טוב מאוד ומשחק ראש נהדר, הוא לוקח מנהיגות, כיף לראות אותו מצליח".
שחקן בקבוצה סיפר: "שימיץ' זה סיפור סינדרלה של ממש. אחרי מכבי פ"ת גם אנחנו הרמנו גבה ולא האמנו למה שראינו, אבל ברור לנו שזה משהו שיכול לקרות לכל כדורגלן. סוד ההצלחה זה האופי המיוחד שלו, לא כל אחד יכול לקום כך מהקרשים אחרי תצוגת נפל כזו. אבל שימיץ' הרים את עצמו, עבד קשה, לא ויתר ולא הוריד את הראש. הוא דמות מאוד חיובית בחדר ההלבשה, יש לו איכויות מיוחדות והוא הפך את משחק ההגנה שלנו להרבה יותר בטוח וטוב".
פורסם לראשונה: 01:30, 15.02.24