עונה חדשה תמיד מביאה איתה המון ציפיות. אנחנו רוצים לדעת המון דברים, או לפחות לנסות להבין המון דברים. איזה קבוצות יפתיעו לטובה ואיזה מהן לא יעמדו בציפיות. איפה יהיו ההחתמות המשמעותיות ביותר ומי השחקנים שיפרצו קדימה. יש הרבה למה לחכות, אבל יש גם כמה דברים אותם מעניין אותנו לראות יותר מכל. הנה 10 שחקנים שמעניין לראות מה יקרה איתם העונה, כאלה שישפיעו בעיקר על הצמרת ואולי אף על התארים האישיים שיחולקו לקראת הקיץ הבא.

דן גלזר | מכבי ת"א

יש לא מעט סיבות לירידה ביכולת של מכבי ת"א בעונה האחרונה בה איבדה את האליפות, העיקרית היא כנראה חילוף המאמנים לפני שנה, אבל גם לירידה ביכולת של שחקנים מסוימים הייתה השפעה מכרעת ודן גלזר אחד מהם. גלזר היה שחקן העונה שהגיעה קודם, העונה בה היה כמעט בלתי אפשרי להכניע את מכבי ת"א. עזיבתו של ולדימיר איביץ' ופציעות שונות פגעו בו. עכשיו, כדי שלמכבי ת"א יהיה סיכוי להיאבק על התואר, היא צריכה את גלזר של לפני שנתיים.
5 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי מול דן גלזר
צ'ארון שרי מול דן גלזר
כדי שלמכבי ת"א יהיה סיכוי להיאבק על התואר, היא צריכה את גלזר של לפני שנתיים
(צילום: עוז מועלם)

עופרי ארד | מכבי חיפה

אחד הדברים החשובים שעשתה מכבי חיפה לאחרונה הוא עיבוי הסגל כך שכמעט לכל שחקן יש תחליף הולם. הקישור ההתקפי היה עמוק עוד קודם, עם צ'רון שרי, עומר אצילי ודולב חזיזה. את ניקיטה רוקאביצה לא החליף שחקן אחד אלא למועדון יש עכשיו שלושה חלוצים. עלי מוחמד הצטרף כדי לחזק את מרכז הקישור. לבלמים, לעומת זאת, לא בטוח שיש תחליף מספיק טוב והיה אפשר לראות זאת עם ההיעדרות של ארד במשחקים האחרונים באירופה. בוגדן פלאניץ' הוא השחקן "הבטוח" יותר ולכן החשיבות של ארד היא הגדולה מכל.

יוג'ין אנסה | הפועל באר שבע

באר-שבע בנתה קבוצה חדשה לגמרי עם לא מעט שחקנים כשרוניים שבמידה ויתחברו יחד יכולים להוביל להתפוצצות חיובית. ומי יכול להתפוצץ יותר מכל? אנסה, שנמצא בגיל המתאים, במגמת עליה, ונדמה שהוא מרגיש טוב בדרום מהרגע הראשון. אנסה ישחק לרוב באגף שמאל ויחתוך משם למרכז. בצד השני זה יכול להיות אלטון אקולטסה, שלא מספק מספרים גדולים. אנסה כן יכול לספק את המספרים. הוא יכול להיות השחקן הבולט ביותר בבאר-שבע.
5 צפייה בגלריה
אנסה חוגג
אנסה חוגג
אנסה. יכול לספק את המספרים
(צילום: עוז מועלם)

לוסיו | הפועל ת"א

לצד אנסה בהתקפה של קרית-שמונה שיחק בעונה האחרונה לוסיו. לא בטוח שהברזילאי הוא בדיוק החלוץ שהפועל ת"א הייתה צריכה, אבל בהתחשב בסגל הקיים הוא בעצם החלוץ האמיתי היחיד שלה כך שהמון ייפול עליו. לוסיו כבר הצליח בישראל, הפועל ת"א היא כבר הקבוצה החמישית שלו בארץ, ועליו האחריות לשדרג את ההתקפה האנמית שהייתה לקבוצה בשנים האחרונות.

אביאל זרגרי | בית"ר ירושלים

הקשר של בית"ר, רק בן 18, נחשב לאחד הכשרונות הגדולים בכדורגל הישראלי והפך לשחקן הרכב כבר בעונה שעברה. בית"ר, לפחות עד עכשיו, לא צירפה אף שחקן משמעותי למרכז הקישור שלה והמון ייפול על זרגרי, למרות גילו הצעיר. זרגרי הראה גרף התקדמות יפה מאז החל לקבל דקות בקבוצה הבוגרת, שיפר מספר אלמנטים במשחק שלו. אין הרבה ציפיות מקצועיות מבית"ר כרגע, אבל שווה להמשיך לעקוב אחרי זרגרי.
5 צפייה בגלריה
אביאל זרגרי בפעולה
אביאל זרגרי בפעולה
אביאל זרגרי. נחשב לאחד הכשרונות הגדולים בכדורגל הישראל
(צילום: ראובן שוורץ)

סטיפה פריצה | מכבי ת"א

מכבי ת"א לא איבדה סתם שחקנים חשובים הקיץ, כולל שני הכוכבים הגדולים שלה יונתן כהן ודור פרץ, אלא מדובר בסיפור הרבה יותר גדול – אם מחברים את כמות השערים שכבשו השחקנים העוזבים מקבלים מספר שגבוהה ממחצית מהכמות שהקבוצה הבקיעה בעונה האחרונה. יש בור גדול שצריך למלא ונדמה שהאחריות העיקרית תיפול על החלוץ החדש פריצה. הקרואטי לא הבקיע הרבה בשנים האחרונות. למכבי אין ברירה, היא חייבת שיבקיע הרבה, ומהר.

עומר אצילי | מכבי חיפה

אצילי לא מופיע ברשימה הזו בגלל התנצלויות שאינן באמת התנצלויות אלא רק כתוצאה מהציפיות המקצועיות ממנו. והציפיות האלה בשמיים. אם צריך להמר כרגע מי יהיה שחקן העונה הקרובה אז אצילי צריך להיות בראש הרשימה. הוא הגיע למספר דו-ספרתי של בישולים בחצי עונה ועכשיו יעמוד לרשות ברק בכר לשנה שלמה. למכבי חיפה יש הרבה שחקנים של מספרים בקישור ההתקפי ובאגפים ונדמה שאצילי הוא זה שיכול לספר את הכמות הגדולה ביותר.
5 צפייה בגלריה
אצילי חוגג
אצילי חוגג
אצילי. הציפיות בשמיים
(צילום: גיל נחושתן)

איתן טיבי | הפועל באר שבע

9 שנים שיחק טיבי במכבי ת"א וזכה ב-5 אליפויות. הוא הבלם הבולט ביותר בכדורגל הישראלי בעשור האחרון, עשור שהתחיל עם עוד אליפות שלו, בקרית-שמונה. יש כאלה שמאמנים שטיבי הגיע לבאר-שבע כשחקן מחליף כיוון שגם מיגל ויטור וגם חאתם עבד אלחמיד נמצאים במועדון, אבל אפשר להניח שהוא דווקא יהיה מהשחקנים הבולטים. טיבי מביא איתו ניסיון ומנהיגות וגם למרות ירידה ביכולת הוא מהבלמים הטובים בליגה. הגיוני שהצלחה באר-שבעית תגיע הרבה בזכותו.

נואף בזיע | מ.ס אשדוד

השם הכי פחות מוכר ברשימה מופיע בה כי אשדוד אמורה להמשיך להיות קבוצת צמרת והיא זקוקה לשחקנים בהתקפה שימלאו את החלל שהותירו אחרים. קבוצות פלייאוף עליון אחרות כמו קרית-שמונה ומכבי פ"ת נפרדו מנכסים משמעותיים וכך גם אשדוד – שגיב יחזקאל הלך עוד באמצע העונה שעברה, שלומי אזולאי עזב, גם רועי גורדנה. הזרים נשארו, וזה טוב עבור אשדוד, ובזיע בן ה-20, שיכול לשחק כחלוץ וכקשר התקפי, צפוי לפרוץ לצידם. שימו לב לבעיטה שלו מרחוק אחרי שהוא מבצע הטעיה עם הרגל הנגדית.
5 צפייה בגלריה
נואף בזיע בפעולה
נואף בזיע בפעולה
נואף בזיע. עונת פריצה?
(צילום: גיל נחושתן)

גבי קניקובסקי | מכבי נתניה

השם "נתניה" כתוב כרגע ליד קניקובסקי, אבל לא בטוח שלא נראה שינוי ממש בקרוב. בכל מקרה, לא משנה באיזה קבוצה ישחק, קניקובסקי הוא מהשחקנים שהכי מעניין לעקוב אחריהם בליגה העונה. יכולת יצירת המצבים שלו לא קיימת אצל המון שחקנים ישראלים שעוד נותרו בליגה המקומית ובגיל 24 הגיע הזמן להראות יכולת מקסימלית ולא חוסר עקביות. אם קניקובסקי יביא את הכישרון שלו לידי ביטוי בצורה רציפה יותר הוא יהיה אחד השחקנים שיהיה הכי כיף לצפות בהם.