מכבי חיפה שתארח הערב (שני, 20:30) את מכבי ת"א זו לא אותה מכבי חיפה שהתארחה אצל מכבי ת"א. תמיד עדיף להיות במרחק של ארבע נקודות מהמקום הראשון מאשר שמונה, אבל אם יש יתרון אחד לסצנריו האחרון, הוא שנואשות מביאה עמה גם שחרור.
הפתיחה האגרסיבית של מכבי חיפה בבלומפילד הייתה בין היתר תוצר של הלך רוח שעיקרו "הכל או כלום", גישה אגרסיבית שקשה לנקוט כשאתה כבר לא כל כך קרוב ל"כלום" ולא כל כך רחוק מ"הכל". זו הייתה בשעתו ההזדמנות האחרונה, מכבי חיפה ידעה, ויש בחירות שבוחרים רק עם הגב אל הקיר. מכבי חיפה של ברק בכר מעולם לא הגיעה כך לבלומפילד - מתנפלת, כמעט כועסת - כי תמיד היה לה הרבה יותר מה להפסיד מאשר להרוויח. היא מעולם לא הייתה במרחק של שמונה נקודות ממכבי ת"א. זו, בין היתר, הסיבה לכך שתמיד נקטה גישה יותר מסתגרת ומהוססת.
3 צפייה בגלריה
מכבי ת"א מכבי חיפה ליאור רפאלוב
מכבי ת"א מכבי חיפה ליאור רפאלוב
זו לא אותה מכבי חיפה. רפאלוב חוגג את השער במפגש הקודם בליגה
(צילום: עוז מועלם)
אבל עכשיו זו מציאות אחרת. מעבר לאלמנט ההפתעה שהימם את מכבי ת"א ויהיה קשה לשחזר – בדיחה מצחיקה בפעם הראשונה שמספרים אותה, אבל אמורה להיות צפויה בשנייה - מכבי חיפה כבר במקום אחר. היא בשיאו של מאבק אליפות שבמפגש הקודם, בבלומפילד, עוד הייתה מוכנה לעשות הכל כדי לייצר. היא לא חייבת לנצח והיא לא צריכה להוכיח. היא הרוויחה את הלגיטימיות שלה מחדש, וכעת גם לה יש מה להפסיד. כמעט כמו שיש למכבי ת"א, ואולי אפילו יותר – הפסד הערב ומהקאמבק ההרואי שלה, במסגרתו צמצמה את הפער מעשר לנקודה בתוך שבועיים, לא יישאר כמעט דבר. קרה לה נס, והיא לא יכולה להרשות לעצמה שיתפספס.
בנוסף, זו לא אותה מכבי חיפה גם מסיבות שהן מעבר למנטליות – מחמוד ג'אבר, אולי הטוב בשחקני מכבי חיפה במפגש הקודם, ייעדר מהמשחק הזה. אם מכבי חיפה עלתה למשחק ההוא עם סכין, ג'אבר היה השיניים שאחזו בו. האם אפשר לייצר תחליף ג'אבר מחומרים סינתטיים כמו גוני נאור וליאור קאסה הלא־מנוסה? אולי, אך האם מסאי דגו מוכן לנסות?
3 צפייה בגלריה
מכבי ת"א מכבי חיפה גמר גביע הטוטו
מכבי ת"א מכבי חיפה גמר גביע הטוטו
יכול להחליף את ג'אבר? קאסה
(צילום: עוז מועלם)
בפעם הקודמת דגו הימר מעשית על כך שהקבוצה שלו תעלה ליתרון מוקדם, והקדיש לשם כך את כל העוצמות שיש למכבי חיפה. הוא לחץ גבוה בניגוד להרגלו אפילו מול קבוצות פחות טובות ובסיטואציות פחות מלחיצות.
הפעם זו עובדתית גרסה רכה יותר של הקבוצה ההיא שהתנפלה על מכבי ת"א משריקת הפתיחה ולא הרפתה עד שליאור רפאלוב כבש את הראשון, בלי שלושה שחקנים משמעותיים מאותו ניצחון בבלומפילד – צ'ארון שרי, פייר קורנו וג'אבר. קשה לראות איך מכבי חיפה גרסת ה-5 בפברואר יכולה לנצח את מכבי ת"א בהורדת ידיים. בטח לא אחת שההפסד הקודם האיר באור לא מחמיא של נחיתות פיזית.
למעשה, תנאי הפתיחה מציעים למכבי ת"א אפשרות לסגירת מעגל – לעשות ליריבתה בדיוק את מה ששנוא עליה. יש לכך את כל המצרכים הדרושים – למכבי ת"א יש את מי שישלוט, ולמכבי חיפה את מי שישלטו עליו. עכשיו זו רק שאלה של עוצמת הלחיצה על הדוושה.
פורסם לראשונה: 01:30, 05.02.24