לאחר שנכשלה לעשות זאת בעונה שעברה, הפועל באר שבע רשמה הישג גדול הערב (חמישי) כשהעפילה לשלב הבתים של הקונפרנס-ליג. באר שבע ניצחה את 3:4 את קראיובה בדו קרב מהנקודה הלבנה, אחרי 1:1 דרמטי בתום 120 דקות (2:2 בסיכום שני המשחקים).
לפני שלושה חודשים בלבד הפועל באר שבע זכתה בגביע המדינה בזכות הצגה של עומרי גלזר בפנדלים, והערב השוער הצעיר הראה פעם נוספת כי הוא מהטובים שיש בתחום, כשרשם שתי הצלות מהנקודה הלבנה, וסידר לקבוצתו מקום בשלב הבתים של הקונפרנס ליג.
הקבוצה של אליניב ברדה אמנם לא הבריקה, אך הייתה עדיפה על יריבתה הרומנית, בעיקר בהארכה, ורשמה במהלך המשחק 20 איומים על השער. תומר חמד והרכש החדש שאפי סוליימאנוב, עלו מהספסל, והיו מהטובים בשורות הקבוצה.
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל באר-שבע חוגגים
שחקני הפועל באר-שבע חוגגים
שחקני הפועל באר-שבע חוגגים
(צילום: הרצל יוסף)
אליניב ברדה אמר אחרי המשחק: "הגענו להרבה מצבים ולא מצאנו את הרגל המסיימת כדי להכריע. שיחקנו נגד קבוצה גבוהה ופיזית. אני רוצה להודות לאמהות של השחקנים. יש לי חבורה של גברים שאפשר לסמוך עליהם בטוב וברע. היו דקות בהן סבלנו, אבל השחקנים לא איבדו את הרצון והאמונה. אני שמח שהשער הגיע מתומר חמד כי דיברתי איתו לפני כן ואמרתי לו שיתיש אותם. בשביל להגיע למעמדים האלה צריך לסבול, אבל הרבה זמן לא הרגשתי ככה את טרנר וגם אני כבר נכנסתי לטירוף. אלה העוצמות של טרנר. עברנו שלוש קבוצות לא פשוטות ואני חושב שזה כבוד גדול לכדורגל הישראלי והלוואי שגם מכבי ת"א תעלה לשלב הבתים".
עוד הוסיף המאמן: "היה משחק מותח, אני חייב להודות על העזרה שיש לי מהצוות, ממליקסון שהוא לגמרי מאמן וכל השאר. זה הזמן שלי להודות לכולם ולהגיד להם תודה רבה. כל הכבוד לשחקנים שהגענו לשלב הבתים של הקונפרנס ליג, אבל אני לרגע לא שוכח את המשחק שיש לנו ביום ראשון בליגה ואנחנו רוצים להתחיל ברגע ימין. נשמח היום ומגיע לשחקנים ליהנות, אבל ממחר הראש שלי בליגה. אנחנו נלחמים עד הסוף ובסוף הפרטים הקטנים עושים את ההבדל. שאפו לשחקנים ולקהל".
על סוליימאנוב אמר ברדה: "זה רכש טוב שלנו, אני מקווה שהוא יעזור לקבוצה. הוא עובד קשה בשביל החברים שלו וזה מה שחיפשנו. הקבוצה זה מה שחשוב ואם היא תהיה טובה, גם הוא יהיה טוב".
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים
הגיבור של הפועל באר-שבע. גלזר
(צילום: הרצל יוסף)
עומרי גלזר, שהצטיין גם בדו קרב הפנדלים מול מכבי חיפה בגמר הגביע, אמר: "זה באמת מזל. יש פה יכולת, אבל זה הרבה מזל. אני תמיד מאמין ועובד עם מאמן השוערים שלומי הרוש. אנחנו יושבים בכל משחק ורואים את כל הבועטים שנים אחורה, מדברים על זה. אני שמח שזה נגמר טוב היום. כל המשחקים שעברנו היו מול יריבות ברמה גבוהה וכן, צריך לסבול כדי לעלות. עשינו משחק מצוין, יכולנו להוביל במחצית. במחצית השנייה הם הגיעו לקצת יותר מצבים, אבל כולם נתנו אקסטרה מאמץ. זה דבר גדול למועדון ואני שמח שעלינו לשלב הבתים. זה הכי מגיע לאוהדים, לאלונה, התכוננו הרבה ואני שמח שזה הסתדר. יש פה צוות מצוין עם ניסיון, יש לנו עכשיו את שלב הבתים ויש ליגה ושלושה משחקים בשבוע. יש לנו היום ליהנות, מחר אימון בוקר ובראשון כבר משחק".
תומר חמד, שכבש את שער השוויון בתוספת הזמן ההארכה הראשונה, אמר: "לנצח במשחק כזה זה קבוצה שלמה, כולם נתנו את הלב והנשמה. זה שחזרנו כך זה מראה על אופי. אני שמח שעשינו את זה, המטרה הייתה לעבור ולעלות לשלב הבתים. היה משחק קשה מאוד, ידענו שהם קבוצה קשה מאוד שנלחמת פיזית. ידענו שלא יהיה קל גם בבית. ידענו לעשות את זה. אנחנו יכולים להיות טובים יותר במשחקים הבאים. נלמד מהמשחק הזה. היום הדבר שהכי חשוב זו התוצאה ואני שמח שעשינו את זה".
על עצמו אמר חמד: "הביאו אותי כדי להביא את הערך המוסף והניסיון. שחקן צריך לתת הכול בכל מצב. הקבוצה היא מעל הכול וזה מה שחשוב. יש לנו פה גברים שאני שמח להיות איתם באותה קבוצה. אבל עכשיו אנחנו מתרכזים בשלושת המשחקים שיש לנו כבר בשבוע הבא".
ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות: "ברכות למועדון הכדורגל הפועל באר שבע, לבעלים אלונה ברקת, למאמן אליניב ברדה וצוותו לשחקנים ולאוהדים על העלייה לשלב הבתים של הקונפרנס ליג. אתם ממשיכים לרגש ולשמח אותנו פעם אחר פעם וממשיכים להוביל את הכדורגל הישראלי. אני שמח שגם העונה תביאו לישראל ולנגב שמות גדולים מהכדורגל האירופי".
פורסם לראשונה: 23:06, 25.08.22