מכבי תל אביב תחל מחר בבלומפילד (שלישי, 17:30) את הופעתה בשלב הבתים של הליגה האיזורית ותפגוש את אלשקרט מארמניה במחזור הראשון של המפעל האירופי החדש. המאמן פטריק ואן לוון דיבר במסיבת העיתונאים לקראת ההתמודדות.
"זה רגע מרגש, להתחיל מסגרת אירופית חדשה עם משחק בית", פתח ההולנדי. "אני חושב שאנחנו מוכנים למרות ששיחקנו לפני מספר ימים. זה מסוג המשחקים שנותנים אנרגיה לשחקנים". על אלשקרט: "אנחנו מצפים לקבוצה מאורגנת שרוצה לשחק כדורגל. זו קבוצה שעובדת טוב ביחד כדי להשיג תוצאות טובות על המגרש".
2 צפייה בגלריה
ואן לוון
ואן לוון
אופטימי. פטריק ואן לוון
(צילום: עוז מועלם)
על היכולת המהוססת של הקבוצה: "אני רואה התקדמות ועדיין לא רואה את השערים, אבל אנחנו עובדים טוב, מתחברים, מנסים להכניס את השחקנים החדשים לעניינים. לא הצלחנו לכבוש שערים כדי להקל על עצמנו לסיים משחקים. עד כה זה לא עבד, אנחנו עובדים קשה כדי לדאוג שלא נעשה שוב טעויות כאלה".
על שילובו של בראנדלי קוואס, הרכש החדש: "הוא הגיע מפגרה ארוכה יותר מאשר השחקנים שלנו. אנחנו צריכים לתת לו קצת יותר זמן, הוא מגיע מאקלים דומה עם טמפרטורות גבוהות, הוא רגיל לזה ואני מקווה שאם הכל יהיה אפשרי הוא יקבל את הדקות הראשונות שלו במכבי". על מצבו של אנריק סאבוריט: "בפציעה מהסוג הזה אי אפשר לדעת בדיוק כמה זמן ייעדר. זה יכול לקחת שבועיים ויכול לקחת יותר, בוא נקווה שהוא יחזור מהר ויצטרף לקבוצה. זה ייקח כמה שבועות, זה בטוח".
אופיר דוידזאדה, שצפוי להחליף את הספרדי בצד שמאל, הוסיף: "אני מרגיש טוב בתקופה האחרונה, זו תוצאה של עבודה קשה. זה משהו שאני מביא איתי, זה חלק מהאופי שלי ואני שמח שזה מגיע למגרש". על פתיחת העונה המגומגמת: "אנחנו מאוכזבים מהתוצאות האחרונות אבל צריך לקחת את האכזבה למקום טוב של עבודה קשה, יותר נחישות. זה יביא אותנו למסלול הניצחונות וזה מתחיל מחר. משחק ביתי, להביא את הניצחון הראשון כי זה חשוב גם להמשך הליגה".
2 צפייה בגלריה
אופיר דוידזאדה מול חיימה רומרו
אופיר דוידזאדה מול חיימה רומרו
אופיר דוידזאדה
(צילום: רויטרס)
על ההשוואה לפתיחת העונה שעברה של מכבי: "אם ניקח את זה למקום של לחץ זה יעשה יותר רע. אנחנו אמורים ללמוד מטעויות. יש לנו הזדמנות טובה לחזור לנצח ולקבל ביטחון לקראת המשחקים הבאים. יש לנו סגל מצוין ורעב שרוצה לנצח, עם אופי של ווינריות ואני בטוח שזה יגיע".
על המפעל החדש וריבוי הדקות שהוא צפוי לקבל בתקופה הקרובה: "כל שחקן מחכה למשחקים כאלה. בשבילי להיות חלק מזה זה הכי כיף בעולם. זו הבמה הגדולה. התפקיד שלי הוא קודם כל להוכיח לעצמי שאני יכולת לתת את המקסימום שלי ולעזור לקבוצה. אני נהנה מכל דקה שאני על המגרש".