אחרי שתי אליפויות בלבד בשמונה השנים האחרונות ושלוש עונות ברציפות שבהן הוא רואה את הגב של מכבי חיפה, למרות שהעמיד לקבוצה שלו את התקציב הגבוה בכדורגל הישראלי, מיץ' גולדהאר החליט לחזור לתחילת המסע שלו במכבי ת"א – שדרת ניהול זרה ומאמן טירון על הקווים, כשבתפקיד אוסקר גרסיה נמצא רובי קין.
קריית שלום חוותה לראשונה בעידן גולדהאר משבר אמון מול האוהדים בגלל הסחבת בשחרורו של המאמן בחצי העונה האחרונה, אייטור קראנקה, אבל בעיקר בשל בעיות בחדר ההלבשה בין המאמן הספרדי לשחקנים, שלא ממש התחברו אליו. הבעלים הקנדי הבין שיש בעיה, ברק יצחקי ושרון תמם עזבו והישראלים שנשארו במערכת נותרו עם כוח מוגבל. בן מנספורד חזר לתפקיד המנכ"ל על מנת לסדר את העניינים, ואחרי אנשי המקצוע מספרד, סרביה ופורטוגל, המינויים בקיץ האחרון היו עם אוריינטציה בריטית.
4 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א רובי קין
מאמן מכבי ת"א רובי קין
הגיע לקריית שלום עם הילה של שחקן עבר גדול, אבל בלי ניסיון ממשי על הקווים. רובי קין
(צילום: טל שחר)
קין הגיע עם ההילה של קפטן נבחרת אירלנד לשעבר ורזומה של מאות משחקים בפרמייר־ליג, אבל בלי ניסיון ממשי באימון. עדיין קשה לנתח את השינוי המקצועי שהביא למכבי ת"א, אבל לפחות הנרטיב שהביא איתו לישראל הכניס לקבוצה את האנרגיות החדשות שחיפש גולדהאר. הוא מדבר על עצמו כווינר, למרות שבתקשורת האירית עקצו: "זה מונח קצת מוזר להשתמש בו עבור מישהו שזכה בסך הכל בגביע ליגה אחד ב־12 שנות פרמייר־ליג, אך אין ספק שהוא יזכה לכבוד מהשחקנים שלו".
"אצלי נפתח דף חדש, לא מעניין אותי מה היה לפני כן. מי שיוכיח את עצמו, ישחק", אמר קין לא אחת לשחקנים שלו, והוא אכן מיישם את זה בשטח.
אחת המשימות של קין היא השיקום של יונתן כהן, שחזר בעונה שעברה מפיזה. כהן היה צמוד כל הקיץ לערן זהבי, שהפך להיות המנטור שלו, ובניגוד לוולדימיר איביץ', שדיבר על המשקל שלו ולא ממש התחבר אליו, קין נותן לו קרדיט. אם הוא יצליח לקבל את כהן של לפני היציאה לאיטליה, זה יהיה חיזוק משמעותי לקבוצה.
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
אחת המשימות המרכזיות של קין, לשקם אותו. יונתן כהן
(צילום: הרצל יוסף)
מי שעוד מקבל צ'אנס הוא אילון אלמוג, שבינואר האחרון התחנן לשוב למכבי מהארטברג האוסטרית, קיצץ בשכרו ומצא את עצמו רץ מסביב למגרש. עכשיו הוא בהרכב יחד עם היהודי־הולנדי יוריס ואן אובריים, שכבר היה עם רגל וחצי מחוץ לקבוצה והפך בינתיים לבאנקר במרכז השדה במקום דן גלזר הפצוע. הקשר דן ביטון, שלא נספר על ידי איביץ' וקראנקה, וכבר סיכם בינואר בבית"ר ירושלים אבל נשאר רק כגיבוי לעזיבה של אוסקר גלוך, מקבל גם הוא קרדיט מקין ומממש את הפוטנציאל שלו.

נותן כבוד לזהבי

המודל של קין הוא סם אלרדייס, תחתיו עבד בצוות חירום שהגיע ללידס למשימת הישרדות בת ארבעה משחקים – אבל בלי הצלחה. שיטת המשחק של קין היא 4־3־3 והוא כבר יצר היררכיה די ברורה. דור פרץ, שהסיר את החלודה מהספסל בוונציה, הפך לבורג משמעותי. מעמדם של גבי קניקובסקי ואייל גולסה, לעומת זאת, עדיין לא ברור וקיימת גם שאלת הצעירים דור תורג'מן ורוי רביבו, שאמורים להיות שחקני מפתח גם בנבחרת הבוגרת. קין היה כוכב בחלק מהקבוצות שבהן שיחק ויודע לתת את הכבוד לזהבי, אבל הוא לא מחצין את זה עם חנופה יתרה נוסח קראנקה. הוא מקבל בינתיים את הגרסה החדה של זהבי, שפתח את העונה מצוין עם ארבעה שערים בשני המשחקים הרשמיים הראשונים.
קין נותר למעשה עם הסגל שעמד לרשותו של קראנקה עם חיזוק של שני זרים, המגן הצרפתי איבן מאסון ושחקן הכנף האנגולי פליסיו מילסון, שבגלל פציעה עדיין לא שיחק. מצד שני, עתידם של שלושה זרים אחרים לא ברור: ג'ורג'ה יובאנוביץ' שהצהיר כי הוא רוצה לעזוב לליגה בכירה יותר וסוכניו מחפשים לו קבוצה, פארפה גיאגון שבוחן אופציות אחרות, ודריק לוקאסן שירד לספסל הרבה בשל ההתנהלות שלו עם הכרטיס האדום במחנה האימונים.
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
עד כה, קין מקבל את הגרסה החדה שלו. ערן זהבי
(צילום: הרצל יוסף)
בגזרה הישראלית קין קיבל סגל עמוק ודילל אותו עם מכירת בר כהן למכבי נתניה והשאלות של שחקנים רבים (מתן חוזז, עמית גלזר, נדב נידם ואור רויזמן להפועל ירושלים, אוראל באייה ותמיר גלזר להפועל חדרה, רוי נאוי להפועל פ"ת ועילאי תומר לנס־ציונה), אבל השאיר את סייד אבו־פרחי בן ה־17, הגיל שבו קין עצמו החל לשחק. הוא ינוע בין הנוער לבוגרים, אבל כבר כבש שער במחנה האימונים נגד בורנמות'.

מבולט וטוטי למולדובה

בבלוג שכתב קין הוא סיפר כי ההזדמנות להשתתף במפעל אירופי, כפי שישחק הערב (חמישי, 20.00) נגד פטרוקוב במולדובה בגומלין הסיבוב הראשון של הקונפרנס־ליג (אחרי 0:3 לצהובים בבלומפילד), הייתה אחת הסיבות המרכזיות להגעתו למכבי. "אהיה אותנטי, אעשה את מה שאני מאמין בו ואשחק בדרך שאני רוצה לשחק. לא יכולתי להיות שמח יותר מצוות האימון שהגיע איתי לכאן, הקפתי את עצמי בהרבה ניסיון וזה חשוב מאוד".
ואכן, קין קיבל במכבי ת"א צוות מנוסה מאוד. עוזריו יהיו רורי דלאפ, שהיה באותו תפקיד בסטוק סיטי מליגת המשנה באנגליה, והאמריקאי דייב סארקאן שמכיר את קין מהימים המשותפים שלהם בלוס־אנג'לס גלקסי והיה בעבר עוזר מאמן נבחרת ארה"ב. לצידם יעבדו אנדי לידל, שהיה מאמן הכושר של נבחרת אירלנד, ופיליפ האדסון ששימש כאנליסט של מידלסברו (אנליסט נוסף יהיה קובי מיכאלי, שהגיע ממכבי חיפה דרך אולימפיאקוס).
4 צפייה בגלריה
גרהאם סטאק
גרהאם סטאק
הפרשה שלו הפריעה, אבל מכבי ת"א הגיבה מהר ומצאה לרובי קין מאמן שוערים חדש. גרהאם סטאק
(Pete Norton/Getty Images)
הפרשה של מאמן השוערים גרהאם סטאק, שסולק מהקבוצה בגלל מעורבתו בקטטה במועדון לילה, פגעה בכוורת, אבל במקומו הונחת מייק סטואל המנוסה, שעבד ב־18 השנים האחרונות בלסטר. על הכוורת משגיח המנהל הטכני דומיניק פרייס, שהיה חלק ממחלקת האנליסטים של ליברפול. לא מדובר במנהל מקצועי, וקין עובד ישירות מול מנספורד.
במכבי חיפה הלכו בקיץ האחרון על אג'נדה אחרת, כפי שהסביר יעקב שחר שאמר כי מוטב להשקיע בחיזוק הסגל מאשר בצוות זר יקר, ולכן החתים את מסאי דגו. גם בתקשורת הבריטית תהו השבוע: "מכבי השקיעה בעיקר בצוות מסביב לקין, אבל הקהל היה רוצה לראות השקעה גדולה יותר בסגל. האם המינוי המקצועי של קין יספיק? אנחנו נמשיך לעקוב".
שחקנים בקבוצה מדברים על אימונים מגוונים בקצב גבוה, עם אנשי מקצוע בכירים על הדשא, אבל צריך עדיין להמתין עם המסקנות לגבי קין למרות שני הניצחונות המשכנעים בבאר־שבע ובבלומפילד. ב"טיימס" האנגלי כתבו עליו השבוע: "מכבי ת"א החליפה מאמנים בקצב גבוה בשנים האחרונות, ודווקא הכישלונות של קין עד כה בקריירה הופכים את השאלה האם הוא יכול לעשות את זה כמאמן למרתקת אפילו יותר. המסעות האלה למולדובה, אחרי ששהה לאחרונה במחיצת אנשים כמו יוסיין בולט ופרנצ'סקו טוטי במשחק צדקה באולד טראפורד, ודחה כמה הצעות עבודה באירלנד, זה מה שקין חיכה לו מאז שהחליט לקפוץ למים מלאי הכרישים שהם אימון הכדורגל".