אחרי חמישה שבועות ללא פעילות רשמית בעקבות מלחמת חרבות ברזל ומתקפת הטרור על עוטף עזה, במכבי ת"א לא מסתירים את שביעות הרצון מהניצחון אמש (חמישי) 1:3 על זוריה האוקראינית, במסגרת המחזור הרביעי בשלב הבתים של הקונפרנס-ליג. בסיום המשחק, השחקנים של רובי קין אומנם מדורגים במקום השני בבית 2, ונמצאים כפסע מהבטחת אחד משני המקומות הראשונים, אבל עבורם המשחק אמש היה הרבה יותר מכדורגל.
שחקנים עלו למשחק עם דגל ישראל מוטבע על שרוול החולצה, וסרט שחור עם הכיתוב 240 כמספר החטופים. מיד בפתיחת המשחק השחקנים עמדו 7 שניות כאקט המציין את אירועי השבעה באוקטובר.
4 צפייה בגלריה
זהבי ופרץ נגד זוריה קונפרנס-ליג
זהבי ופרץ נגד זוריה קונפרנס-ליג
זהבי ופרץ נגד זוריה קונפרנס-ליג
(צילום: REUTERS/Kacper Pempel)
4 צפייה בגלריה
מכבי ת"א נגד זוריה קונפרנס-ליג
מכבי ת"א נגד זוריה קונפרנס-ליג
שחקני מכבי ת"א ודגל ישראל לפני שריקת הפתיחה
(צילום: EPA/Wojtek Jargilo)
"הניצחון הזה מוקדש לכל עם ישראל", אמר בסיום הקפטן ערן זהבי, שהביע את האמוציות האדירות שהיו סביב המשחק אמש. "ברור שהיו ניצחונות יותר מאושרים, בסיטואציות הרבה יותר נורמליות למדינה שלנו, אבל בסך הכל הניצחון הזה היה מאוד חשוב, לתת רגע נחת לכל מי שראה אותנו בבית.
"לפני שעלינו בחרנו להצביע על הסרט של 240 החטופים. אנחנו מקווים שהם יחזרו הביתה במהרה וזה היה מסר שהיה חשוב לנו להעביר. התחושות לא פשוטות, כולל משחק בזמן שכל המדינה נמצאת במלחמה ובימים מאוד קשים, אבל היינו צריכים לבוא ולעשות את זה, להראות חוסן מנטלי, שאנחנו לא נשברים וממשיכים לעשות את הדברים שאנחנו צריכים לעשות. אני מקווה ששימחנו את האנשים בבית".
על המשמעות של כדורגל בימים כאלה ולקראת משחקי הנבחרת הקרובים אמר מספר 7: "בחודש הזה עברנו הרבה, ראינו הרבה מפונים, ילדים, ניסינו לעשות טוב ולשמח. ברור שעכשיו משימות הנבחרות הם הדבר הכי חשוב שאני רואה לנגד עיניי, אולי זה ישמח את העם שלנו, יביא קצת נחת ואני מקווה שנעשה את זה. זאת משימת חיינו".
4 צפייה בגלריה
רובי קין נגד זוריה קונפרנס-ליג
רובי קין נגד זוריה קונפרנס-ליג
"לא ידעתי למה לצפות". קין
(צילום: EPA/Wojtek Jargilo)
4 צפייה בגלריה
זהבי נגד זוריה קונפרנס-ליג
זהבי נגד זוריה קונפרנס-ליג
זהבי עולה למשחק כשהוא עטוף בדגל
(צילום: AP Photo/Czarek Sokolowski)
פרץ, שלא חגג את השערים שכבר, אמר בעקבות הניצחון: "הכדורגל נותן לנו מין רגע של בריחה מהמציאות שקיימת במדינה ואני מקווה שסיפקנו לפחות לאזרחים שלנו, לאנשים ששומרים עלינו, לאוהדי מכבי ולכל אזרחי ישראל רגע של נחת, גאווה. אולי. אני רוצה להקדיש את הניצחון הזה להמון משפחות שעברו תופת שאי אפשר להסביר במילים.
"מאוד מוזר לשחק כדורגל ככה, אי אפשר להתנתק מזה גם לא לרגע, אבל אני שמח שעשינו את העבודה שלנו פה. המשחק הזה היה הרבה יותר מכדורגל, באנו לייצג מדינה, סמל, אזרחים, אנשים, חיילים, חטופים, באנו לייצג סיטואציה שלמה שהמדינה שלנו מתמודדת איתה. בימים כתיקונם הייתי כמובן חוגג את הגולים שכבשתי אבל אני שמח ששני השערים האלה הובילו אותנו לניצחון".
בעוד כשבועיים צפויים הצהובים לארח את זוריה, ככל הנראה בפולין, כאשר ניצחון יכול להקנות להם את המקום הראשון בבית ששווה כרטיס לשמינית הגמר ומענק בסך 650 אלף אירו, או את המקום השני שמבטיח מחצית מהסכום והתמודדות על עלייה לשמינית הגמר מול אחת מהמסיימות במקום השלישי בליגה האירופית. מכבי השיגה את הניצחון השני שלה בשלב הבתים שמבטיח הכנסה של מיליון אירו.
"מגיע כל הקרדיט לשחקנים", אמר קין לאחר המשחק, כאשר שוב בחר שלא להתייחס לאירועים בעזה, "ברור שהיה קשה אמציונאלית אבל הפגנו חוסן מנטלי. לא ראינו אחד את השני כמה שבועות, אבל בעיקר המחצית הראשונה היתה טובה מאוד, בהתחשב בזה שלא היינו ביחד הרבה זמן הייתי מרוצה מכך מאוד".
על הקושי בהכנה למשחק אמר המאמן האירי: "לא ידעתי למה לצפות כי כשאתה לא רואה את השחקנים זה קשה. ההכנה לא היתה כמו שרצינו כמובן אבל אמרתי שאין תירוצים. אנחנו מנסים לנצח בכל משחק ואני שמח מאוד עבור השחקנים".
כנשאל האם יש לו מסר לאוהדים אמר: "השחקנים שלחו מסר בכך שהם ניצחו. הם עשו את זה עבורם. הם ימשיכו לעבוד קשה כדי לנצח משחקים ולשים חיוך על הפנים של אנשים בימים כאלה".
על התוכניות לחזור לפעילות בליגה לקראת סוף החודש אמר: "עוד לא שמענו כלום מהרשויות וברגע שנשמע משהו כמובן שנרצה לחזור לשגרה ולשחק כדורגל, כי זה מה שאנחנו אוהבים לעשות".