משטרת ישראל הודיעה היום (רביעי) לשר הספורט מיקי זוהר והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי לא תוכל לאבטח את משחקי הספורט שייערכו ביום הבחירות לרשויות המקומיות ביום שלישי הקרוב (27.2), וכי יש לדחות אותם. מהמשטרה נמסר כי היא פנתה להתאחדות לכדורגל בבקשה לדחיית המשחקים שנועדו ליום הבחירות, ופנייה זו נענתה בשלילה.
המשטרה הסבירה שבעקבות עומס משמעותי שצפוי ביום זה, היא לא תוכל לאבטח את משחקי הספורט בישראל. ליום שלישי שובצו משחקי ארבעה משחקי כדורגל של שלב שמינית הגמר גביע המדינה, כשבמוקד נמצא המשחק בין מכבי ת"א למכבי יפו. בכדורסל, אמור להתקיים משחק בין מכבי ת"א למכבי ר"ג.
1 צפייה בגלריה
גביע המדינה
גביע המדינה
משחקי הגביע יידחו?
(צילום: עוז מועלם)
משחקי שמינית הגמר המתוכננים לאותו יום הם:
מכבי נתניה - הפועל ירושלים נוף הגליל - הפועל ראשון לציון מכבי ת"א - מכבי יפו הפועל חיפה - מכבי פ"ת
מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל נערכת בכוחות מתוגברים לקראת הבחירות לרשויות המקומיות על מנת להבטיח הליך בחירות תקין, שמירה על הסדר הציבורי ובטחון הציבור לבטח בתקופה מורכבת ומאתגרת זו לצד אירועי הלחימה וההתראות לפיגועי טרור בכלל רחבי הארץ".
במהלך יום הבחירות יפעלו ברחבי מדינת ישראל 19 אלף שוטרים ושוטרות מכל מחוזות המשטרה כולל תגבור מטות שיופנו לטובת משימת אבטחת יום הבחירות. לנוכח הערכות המבצעית הנרחבת של משטרת ישראל בתקופת המלחמה והיקף הכוחות שיפעלו במהלך יום הבחירות, לא ניתן יהיה להציב כוחות משטרה באירועי הספורט המדוברים באותו יום".
לאור האמור, פנתה משטרת ישראל בשביעי בפברואר להתאחדות לכדורגל בבקשה לדחיית המשחקים שנועדו ליום הבחירות, ופנייה זו נענתה בשלילה. לנוכח תשובת ההתאחדות פנה המפכ"ל לשר לביטחון לאומי ולשר התרבות והספורט, ליו"ר ההתאחדות לכדורגל וליו"ר מנהלת הליגות בכדורסל, והודיע כי לא ניתן יהיה לאבטח את אירועים אלו בשל המחסור בשוטרים. על כן יש לדחות את אירועי הספורט שנקבעו ליום הבחירות בשל הנימוקים המוזכרים לעיל, על מנת לתת מענה ביטחוני הולם לאתגרים והאיומים הקיימים".
תגובת ההתאחדות: "קיבלנו את המכתב מהמפכ"ל, ואנחנו פועלים מול כלל הגורמים הרלוונטיים. על מנת לקבל החלטה מושכלת".