אבטחה מוגברת במשחקה של נבחרת ישראל: בתקשורת הרומנית טוענים כי ארבעה צלפים הוצבו על גג הפאנצ'ו ארנה בהונגריה, בו תתארח נבחרתם מול הכחולים-לבנים במחזור הלפני אחרון במוקדמות היורו.
בשל המצב הביטחוני בארץ, הנבחרת יצאה למסע המשחקים כשהיא מלווה על-ידי היחידה הממלכתית לאבטחת אישים ומשלחות של השב"כ. היחידה אחראית על סידורי האבטחה של אנשי ממשל בכירים ועל הגנתם מפני איומי טרור. בין השאר היא אחראית ישירות על ביטחונם של שבעת סמלי השלטון: נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר הביטחון, שר החוץ, יו"ר הכנסת, ראש האופוזיציה ונשיא בית המשפט העליון.
1 צפייה בגלריה
צלפים על גג האצטדיון
צלפים על גג האצטדיון
צלפים על גג האצטדיון
(צילום: עוז מועלם)
עוד טוענים ברומניה כי הצוות ההונגרי שמנהל את האצטדיון ניסה להתגרות בהם כשהראה על לוח התוצאות את התוצאה 0:1 לישראל. ברומניה טוענים כי שחקני הנבחרת דווקא שאבו מוטיבציה מכך.
לאור הנקודה הבודדת שהשיגה הנבחרת בשני המשחקים הקודמים נגד קוסובו (הפסד 1:0) ושווייץ (1:1), היא כבר לא תלויה בעצמה, אבל אם תשיג שלוש נקודות מול הרומנים במשחק "הבית" בהונגריה, זה יקרב אותה משמעותית לעבר השגת היעד. כזכור, ישראל מעולם לא השתתפה באליפות אירופה, וחולמת להעפיל לטורניר גדול לראשונה מאז ששיחקה במונדיאל שנערך ב-1970 במקסיקו.