כמה פעמים זה כבר קרה בעבר ובכל זאת זה מרגש בכל פעם מחדש. ערן זהבי הציל הערב (חמישי) את מכבי ת"א בפעם המי יודע כמה כששער שלו בדקה ה-74 שלח את הצהובים לשלב פלייאוף מוקדמות הליגה האזורית למרות הפסד 2:1 לאריס סלוניקי ביוון. הקבוצה של ולאדן איביץ' השלימה 2:3 בסיכום המפגשים אחרי שניצחה 0:2 במשחק הראשון בבלומפילד כשגם שם הכוכב הענק שלה כבש. וזה עוד כשזהבי לא קרוב לכשירות מלאה ועלה כמחליף. בסיבוב הבא והמכריע על הכרטיס לשלב הבתים מחכה למכבי ת"א היריבה הכי קשה שהייתה יכולה לקבל, ניס הצרפתית, והיא תצטרך להסתדר ללא דן גלזר שהורחק היום (58). סגנית האלופה הישראלית תגיע כאנדרדוג גדול להתמודדות מול ניס, שעדיפה בהרבה, אבל כשערן זהבי לובש צהוב, לכו תדעו.
לא נרשמו יותר מדי אירועים במשחק עד הדקה ה-55, אז הגיע האירוע ששינה את הכול. דן גלזר הכשיל את לואיס פלמה ברחבה. השופט הסקוטי ג'ון ביטון איבד את הראש ורק אחרי זמן מה שרק וסימן על הנקודה הלבנה. אז הוא משום מה הראה כרטיס אדום לניר ביטון ורק אחרי שתיקנו אותו הוא תיקן את ההחלטה והרחיק את גלזר, שאכן ביצע את העבירה. העניין הזה לקח מעל חמש דקות והכניס את הקהל המקומי בטירוף לעניינים כשגלזר לא היה היחיד שהורחק, אלא גם מנהל הקבוצה יואב זיו ספג כרטיס אדום ישיר.
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א
שווה זהב. זהבי חוגג
(צילום: באדיבות מכבי ת"א, האתר הרשמי)

2 צפייה בגלריה
ג'ורג'ה יובאנוביץ' שחקן מכבי ת"א
ג'ורג'ה יובאנוביץ' שחקן מכבי ת"א
זה הלך כל כך קשה. יובאנוביץ'
(צילום: באדיבות מכבי ת"א, האתר הרשמי)
אנדרה גריי לקח אחריות, הניח את הכדור על הנקודה הלבנה ובעט טוב פנימה את ה-0:1 של אריס כשהוא מצמק ל-2:1 בסיכום בדקה ה-60. הקהל היווני התחיל לחגוג ולדחוף את הקבוצה שלו בטירוף. בדקה ה-66 נכנס ערן זהבי וכמובן שהרגיע מהר מאוד את האלפים בצהוב-שחור. כוכב מכבי ת"א, שנזקק ל-14 דקות במשחק הראשון כדי לכבוש את שער הבכורה בבכורה המחודשת שלו בקבוצה, עשה את זה הפעם אחרי שמונה דקות בדקה ה-74 אחרי שפרץ עם הכדור מהמרכז קדימה ובעט בקלילות פנימה את ה-1:1 וה-1:3 של הקבוצה הישראלית בסיכום המפגשים. איזה שער קריטי. אריס לא הורידה את הראש אחרי השער שספגה וגם מצאה את השני. אנדרה גריי, שכבש בפנדל, בישל בצורה נהדרת עם העקב לשייק דוקורה שבעט מקרוב פנימה את ה-1:2 של אריס בדקה ה-81 ובמצב הזה היא זקוקה לשער נוסף כדי לכפות הארכה. מכבי ת"א נאלצה לסבול קשה בדקות הסיום וגם 700 האוהדים שליוו אותו ליוון בטח חוו דקות של דופק מואץ בשבע דקות תוספת הזמן, זכר לאותו פנדל ולכרטיס האדום של גלזר. בסופו של דבר הקבוצה של איביץ' עמדה בלחץ הזה והצליחה להשיג את הכרטיס לשלב הבא עם הפסד הכי מתוק שיש, 2:1.
פורסם לראשונה: 22:29, 11.08.22