מכבי חיפה סיימה את העונה הסדירה בליגת העל לא רק במקום הראשון, אלא גם בפער 4 נקודות מהפועל באר-שבע ו-10 ממכבי ת"א. הירוקים חזרו הערב (שני) מבלומפילד עם 0:1 קשה על הפועל ת"א משער של עומר אצילי (70) בוולה אדיר מהאוויר.
"לא ציפינו שזה יהיה לנו קל", הסביר בסיום המאמן המנצח, ברק בכר. "הפועל ת"א זו קבוצה שיודעת להסתגר והיא עשתה את זה טוב. ידענו שאם נהיה סבלניים, נייצר את המצבים ונבקיע. עשינו את זה בצורה טובה".
4 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
"לא ציפינו שזה יהיה לנו קל". בכר
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שחקני חיפה חוגגים
שחקני חיפה חוגגים
שמרו על פער 4 נקודות בפסגה. שחקני מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
בכר הוסיף: "10 ההפרש ממכבי ת"א? כרגע אנחנו בהפרש של ארבע נקדות מהמקום השני, 10 הפרש פחות מעניין. אני לא מסתכל על המקום השלישי, אני מסתכל על המקום השני. יש קבוצה מתחתינו שקרובה יותר אלינו ממכבי ת"א ועל זה צריך להסתכל".
כובש שער הניצחון, עומר אצילי, אמר: "אני הכי שמח בעולם מהשער. שמחים להיכנס לפלייאוף עם יתרון נקודות, אבל מרוץ האליפות הוא משולש ועד הסוף. אני אוהב לחץ ואת המאני-טיים, מקווה שגם בפלייאוף הדברים ימשיכו ככה".
4 צפייה בגלריה
אצילי חוגג
אצילי חוגג
"מקווה שגם בפלייאוף הדברים ימשיכו ככה". אצילי
(צילום: עוז מועלם)
ומה היה לצד המפסיד להגיד? "במשחק כזה, בכלים שלנו מול הכלים שלהם, ואם רוצים לנצח - זו הדרך הנכונה", התייחס מאמן הפועל ת"א, חיים סילבס, למשחק ההגנתי של קבוצתו. "לא מעניין אותי יחסי ציבור, ואז לספוג תבוסה. היינו צריכים לבוא לפה ולקחת את המשחק הזה בדרך שלנו. ניסינו לעשות את זה, אבל האיכות בסוף ניצחה".
"אני די מאוכזב, במיוחד מהמחצית הראשונה", הוסיף סילבס. "ידענו שאנחנו צריכים להחזיק מעמד ושהסיכוי שלנו הוא במחצית השנייה, כשחיפה תאבד סבלנות. במחצית הראשונה היינו צריכים קצת פעולות אישיות, וזה לא הצליח לנו. בחצי השני היה קצת חוף לחוף, וזה בדיוק מה שלא רציתי. זה הלך לשם מבחינת המשחק, אבל לא מבחינת התוצאה".
4 צפייה בגלריה
חיים סילבס
חיים סילבס
מאוכזב. סילבס
(צילום: עוז מועלם)

בשבת: מכבי חיפה - אשדוד, באר-שבע - הפועל ירושלים

מיד לאחר שריקת הסיום, מנהלת הליגות פרסמה את מועדי המחזור ה-27, הראשון בפלייאוף התחתון והעליון, שייצא לדרך כבר בשבת. הפועל באר-שבע תארח את הפועל ירושלים ב-15:00 במפגש שיוציא לדרך את הפלייאוף העליון. ב-17:30 מכבי ת"א תתמודד בבלומפילד מול מכבי נתניה, וב-18:30 ייפתח הפלייאוף התחתון עם כשפועל חדרה תארח את סקציה נס ציונה.
ב-19:30 הפועל ת"א תתארח אצל בית"ר ירושלים, וב-20:00 מכבי חיפה תארח את מ.ס אשדוד במשחק המרכזי. המחזור ה-27 יגיע לסיומו ביום ראשון בעקבות פגרת הנבחרת, כשבני סכנין תארח את בני ריינה ב-19:00, והפועל חיפה תארח את עירוני קריית שמונה ב-20:15.