בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל דחה היום (שני) את בקשתה השנייה של הפועל ת"א לביטול האדום של אדי גוטליב, שהורחק במשחק מול מכבי פ"ת בשבת האחרונה לאחר שדחף אוהד שפרץ לכר הדשא.
אותו אוהד תקף את רז טוויזר וגוטליב והאחרון הורחק על-ידי השופט עידן לייבה, דווקא לאחר שהגן על עצמו. הבלם, שלא ישחק במחזור הקרוב מול הפועל חיפה, התייחס לתקרית באינסטגרם שלו כבר לאחר המשחק: "אם זה היה סכין, גם אז היו אומרים שאדי גוטליב תקף אוהד? גם אז החוק היבש היה גובר על ההיגיון? מה צריך לקרות כדי שהשחקנים ירגישו בטוחים על הדשא?".
3 צפייה בגלריה
גוטליב מתעמת עם האוהד
גוטליב מתעמת עם האוהד
גוטליב מפיל את האוהד שפרץ לכר הדשא
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
גוטליב מתעמת עם האוהד
גוטליב מתעמת עם האוהד
לייבה שולף לגוטליב את הכרטיס האדום
(צילום: אורן אהרוני)
"החלטות השופט - גם אם הן מוטעות לפעמים - סופיות ואינן ניתנות לערעור", נכתב בפסק הדין שכתב עו"ד אסף הדסי בשם נשיאות בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל.
אגב, בעקבות פריצת האוהד, בהתאחדות לכדורגל הוחלט עקרונית לבצע שינוי התקנון שיאפשר לבטל שליפת כרטיסים אדומים במקרה קיצון. למרות תמיכה של איגוד השופטים וההתאחדות לבטל את האדום לגוטליב, העניין לא ניתן תקנונית ולפיכך הוחלט לגבש שינוי מיידי בתקנון שיאפשר ביטול במקרים מיוחדים.
3 צפייה בגלריה
גוטליב לאחר ההרחקה
גוטליב לאחר ההרחקה
ההחלטה לא תשונה, למרות הביקורת. לייבה ושחקני הפועל ת"א
(צילום: אורן אהרוני)
במקביל, יו"ר המינהלת, ארז כלפון, שלח מכתב ליו"ר איגוד השופטים, רונית תירוש, בו ביקר את החלטת השופט עידן לייבה להרחיק את גוטליב, וקרא לבצע בדיקה בנושא ולשנות את ההנחיות, כולל ביטול הכרטיס האדום נגד הבלם.
"באופן תמוה, שופט המשחק בחר להרחיק את השחקן בעקבות מעשה זה", כתב כלפון. "הרחקת השחקן, מעבר לכך שאינה עולה בקנה אחד עם ההגיון ועם חובתנו זו, עלולה לתמרץ 'אוהדים' כדוגמתו לפרוץ לכר הדשא בכדי להוביל להרחקת שחקנים. נודה על עריכת בדיקה בנושא, חידוד ורענון ההנחיות, כמו גם ביטול מלוא הסנקציות אשר הופעלו כנגד השחקן".