מכבי ת"א ניצחה אתמול (שבת) 0:1 את הפועל באר-שבע בבלומפילד ועלתה לפחות זמנית למקום הראשון, אבל בקבוצה מאוכזבים מהיכולת של ערן זהבי, שהחמיץ פנדל ורשם משחק שמיני ברציפות בכל המסגרות ללא שער. בסך הכל, החלוץ בן ה-36 מצא את הרשת רק במשחק אחד מתוך 15 האחרונים, כשכבש צמד ב-2:4 על הפועל ת"א.
"טוב שיש לנו את מכבי יפו בגביע המדינה, ככה שאם ערן זהבי ישחק, אולי מול קבוצה מהליגה הלאומית הוא יכבוש", אמרו בקבוצה. אחרי שלא פתח ב-1:5 על מכבי נתניה, זהבי חזר אתמול להרכב על חשבון דור תורג'מן, אבל הציג יכולת חלשה (רשם שני איומים בלבד, כולל הפנדל) והוחלף כבר בדקה ה-66.
2 צפייה בגלריה
זהבי
זהבי
בצורת של שמונה משחקים. זהבי
(צילום: עוז מועלם )
"זהבי מתוסכל ממה שקורה איתו כבר למעלה מחודשיים, החיוכים שלו מאולצים, ככה זה שהוא חווה את המשבר הכי חמור שהוא ידע מאז התקופה באיטליה", אמרו מקורבים לחלוץ. זהבי עצמו כתב באינסטגרם: "ניצחון חשוב להמשך הדרך. תודה לקהל שלנו על התמיכה הערב, גם על התמיכה בי אישית אחרי החמצת הפנדל ובכלל בתקופה הזו , אני בטוח שאחזיר לכם ברגעים חשובים בהמשך הדרך".
מי שעוד נראו מאוכזבים אחרי הניצחון מול הפועל באר-שבע היו שחקני הכנף קיקו בונדוסו ויונתן כהן, שלא שותפו. מי שהציג יכולת טובה בעמדת המגן הימני היה עידן נחמיאס שפתח על חשבון אבישי כהן שמציג יכולת חלשה כבר תקופה ארוכה. במכבי עשו הכל על מנת לאתר עבור נחמיאס קבוצה בחלון ההעברות בינואר, אבל לבסוף הוא נשאר - ואתמול הוא שיחק לראשונה מאז ה-21 בינואר.
2 צפייה בגלריה
מילסון חוגג
מילסון חוגג
מכבי ת"א תלויה בו. מילסון חוגג
(צילום: עוז מועלם )
במקביל לדעיכה של זהבי, גם המשחק אמש הדגיש את העובדה שמכבי ת"א של העונה תלויה בעיקר במילסון, שהיה נהדר וכבש את שער הניצחון. איתו מכבי ת"א מחזיקה ב-92 אחוזי הצלחה (14 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו), בעוד בלעדיו (הוא החמיץ תקופה ממושכת בזמן שהיה באליפות אפריקה עם אנגולה), למכבי ת"א היו 50 אחוזי הצלחה בלבד.