גם אם נבחרת ישראל לא תגיע ליורו, הנטייה בהתאחדות היא לממש את האופציה בחוזהו של המנהל המקצועי בניון לשנתיים נוספות – כך נודע ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet. רק "קטסטרופה", כפי שהגדירו זאת שם, בחצי גמר הפלייאוף מול איסלנד בעוד שבועיים, תשנה את ההחלטה.
בניון מונה בדיוק לפני שנתיים, ועל פי חוזהו הוא אמור לקבל בתוך שבועיים הודעה אם ימשיך. הקדנציה שלו התחילה בצורה מוצלחת עם המקום הראשון בליגת האומות, מה שסידר לנבחרת הזדמנות נוספת להשיג את הכרטיס לגרמניה בקיץ, אבל טורניר המוקדמות הסתיים באכזבה גדולה, בטח לאור הבית הנוח.
1 צפייה בגלריה
יוסי בניון
יוסי בניון
יוסי בניון. הנטייה היא שהוא יישאר
(צילום: עוז מועלם)
עם זאת, היו"ר שינו זוארץ לקח בחשבון את אובדן הביתיות ומצב הרוח הירוד של השחקנים בתחילת המלחמה, ואת ההתמודדות עם פציעות של שחקני מפתח. במקרה שימשיך והנבחרת תהיה מחוץ ליורו, בניון הוא זה שיקבע את זהות המאמן הבא, כשהמועמדים הבולטים הם ברק בכר ורוני לוי.
מה שעומד במרכז ההחלטה של ההתאחדות הוא הרצון לתת לבניון הזדמנות להמשיך בתהליך עם השחקנים הצעירים שאמורים להוביל את הנבחרת בשנים הבאות, מתוך הבנה שגם ככה הסיכויים לעלות למונדיאל בקמפיין הקרוב הם כמעט אפסיים.
בהתאחדות מודעים לכך כי תפקיד המנהל המקצועי מצריך יותר משנתיים, תקופה קצרה מדי להליכים ארוכי טווח, יחד עם בניית השלד הצעיר בנבחרת בקדנציה הנוכחית של בניון (גלוך, חלאיילי, תורג'מן, רביבו, למקין). יחד עם זאת, הקמפיין הבא הוא מוקדמות המונדיא,ל שמראש הסיכוי לעלות הוא כמעט אפסי מבחינת נבחרת ישראל, שתשחק גם בדרג הבכיר של ליגת האומות יחד עם נבחרות בלתי עבירות כמו צרפת, איטליה ובלגיה, ולכן ניתן לנצל את השנתיים הקרובות דווקא תחת בניון לטובת המשך חיזוק השלד.
במקרה שאכן בניון יישאר בתפקידו, הוא זה שיקבע את זהות המאמן הלאומי לקמפיין הזה, כפי שמופיע בחוזהו. במקרה של אלון חזן, שבניון בעצמו בחר לעמדת מאמן הנבחרת לפני שנתיים, נראה כי כדי שהוא יישאר בתפקידו הוא יצטרך לעלות ליורו. אם הנבחרת תעבור את איסלנד בפלייאוף אז אז הוא עשוי לקבל קרדיט נוסף, אחרת נראה כי המועמדים המרכזיים בשוק הישראלי יהיו ברק בכר ורוני לוי.
פורסם לראשונה: 01:30, 05.03.24