שמחה גדולה בהפועל באר שבע אחרי ההפעלה לשלב הפלייאוף של הליגה האזורית הודות לניצחון גדול באצטדיון המושבה, 0:4 על שלאסק ורוצלאב הפולנית, שקבע 2:5 בסיכום שני המפגשים.
באר שבע תקבל על ההישג 750 אלף אירו שהתווספו ל-550 אלף מההעפלה בשלב הקודם. ההכנסה הגדולה באמת תגיע אם באר שבע תצליח לעלות שלב נוסף ותעפיל לבתים של המפעל, מה שמבטיח הכנסה נוספת של לפחות 2.94 מיליון אירו לקופת המועדון.
5 צפייה בגלריה
הפועל באר שבע
הפועל באר שבע
שחקני ב"ש חוגגים את ה-0:4 הגדול על ורוצלאב
(צילום: יאיר שגיא)
5 צפייה בגלריה
מיכה, יחזקאל ובריירו מאושרים
מיכה, יחזקאל ובריירו מאושרים
יארחו בשבוע הבא בטוטו-טרנר? מיכה, יחזקאל ובריירו
(צילום: יאיר שגיא)
כדי שזה יקרה תצטרך באר שבע לחלוף על פני מחזיקת הגביע הקפריסאית, אנורתוסיס פמאגוסטה, שנשרה אתמול (חמישי) ממוקדמות הליגה האירופית לאחר שהפסידה 4:2 בסיכום לראפיד וינה האוסטרית.
שלושה באר שבעים מכירים היטב את יריבתם. רק בעונה שחלפה שיחק בשורות אנורתוסיס דור מיכה, לפניו עשה זאת גם אריאל הרוש, והמאמן רוני לוי אימן בעבר במועדון. "זאת קבוצה מצוינת שהיא כמו בית עבורי", הצהיר לוי בסיום. "נצטרך להתעלות כדי לעבור אותם".
5 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
מכיר טוב את אנורתוסיס. לוי
(צילום: יאיר שגיא)
בבאר שבע מקווים לקבל אישור סופי לארח את המשחק ביום חמישי בטוטו-טרנר. ביום ראשון אמורים לערוך נציגים של אופ"א ביקורת באצטדיון, שנמצא תחת שיפוץ, בתקווה שהם יאשרו לקיים בו את המשחק, כשבכל מקרה בשל השיפוץ לא כל היציעים יאוכלסו.
ההחלטה של לוי ללכת אתמול על הרכב התקפי, שכלל לראשונה את דור מיכה לצידו של רמזי ספורי, הוכיחה את עצמה. ספורי כבש את השער השני מבישול של מיכה ובכלל רשם משחק טוב מאוד עד שהרגיש כאבים בברכו לקראת סיום המחצית הראשונה והוחלף. במועדון מקווים שלא מדובר בפציעה רצינית.
גיבור המשחק היה יוג'ין אנסה, שכבש צמד ובישל שער נוסף, והמשיך להוכיח שהוא רכש מוצלח מאוד שביצעה הקבוצה הקיץ. בניגוד אליו, מי שמעמדו בירידה הוא אלטון אקולטסה, שסופסל אתמול. זר אחר בחלק ההתקפי, דנילו אספרייה, נכלל לראשונה בסגל. כרגע לקבוצה חמישה זרים, אך היא תצטרך אחד נוסף, לעמדת המגן השמאלי או החלוץ, כשלא מן הנמנע שלשתי העמדות יצורפו זרים ואז אקולטסה יעזוב כדי לפנות מקום.
5 צפייה בגלריה
אנסה והחברים חוגגים
אנסה והחברים חוגגים
גיבור המשחק. אנסה והחברים חוגגים
(צילום: יאיר שגיא)
לצד המחמאות לשחקני ההתקפה, אתמול שוב הצטיין גם הקשר האחורי מריאנו בריירו, שנראה עצבני בסיום לאחר שספג את הכרטיס הצהוב השני שלו בקמפיין והוא בסכנת הרחקה מהמשחק השני נגד אנורתוסיס, זאת אם יספוג צהוב במשחק הראשון. בנוסף אליו, גם הרוש הצטיין, ורק בזכות יכולת גבוהה שלו באר שבע לא ספגה אתמול מספר שערים שהיו משנים לגמרי את מצב העניינים.
באר שבע התייצבה למשחק תחת מה שנראה כמו מכת קורונה שמתפתחת בקרב שחקניה. איתי שכטר, שהתגלה כחיובי כבר בשבוע שעבר יצא מבידוד ונכח ביציע. אביב סולומון, שהתגלה כחיובי ביום חזרת הקבוצה מפולין, אמור לחזור לאימונים בסוף השבוע ובאמצע השבוע צפוי גם עומרי גלזר לעשות זאת לאחר שקיבל תוצאה חיובית באמצע השבוע. אתמול הופיעו תסמינים שכללו חום גם אצל הקשר רועי גורדנה. בכל הבדיקות שהוא עבר לא נמצא שהוא חולה בקורונה, אך בקבוצה החליטו לא לקחת סיכונים והוא נגרע מהסגל למשחק והלילה הוא כבר עבר בדיקה נוספת שתוצאתה תתקבל היום.
5 צפייה בגלריה
שבירו חוגג
שבירו חוגג
ב"ש תאבד שחקן בית נוסף? שבירו
(צילום: יאיר שגיא)
במשך כל הקיץ עקבה באר שבע אחרי מצבו של דן ביטון בלודוגורץ הבולגרית. השחקן שגדל במועדון והועבר למ.ס אשדוד, תחילה כמושאל ולאחר מכן לצמיתות במסגרת עסקאות בהן באר שבע רכשה שחקנים מאשדוד, היה מעוניין מאוד לחזור לקבוצת האם שלו, אך כעת הוא צפוי להירכש על ידי מכבי תל אביב, אליה הושאל מלודוגורץ בעונה שעברה. באר שבע עשתה ניסיונות בעצמה לרכוש חזרה את ביטון ואף הגישה עליו הצעה כספית, אך מכבי תל אביב הייתה רצינית יותר והגישה סכומים גבוהים יותר ולכן השחקן ישוב אליה. עושה רושם שבאר שבע, שידעה רק בינואר האחרון לרכוש חזרה מסלטיק בסכום לא מבוטל את חאתם אל-חמיד, לא באמת נלחמה להחזיר את ביטון. אגב, אל-חמיד, ששיחק לראשונה העונה ואף פתח בהרכב כמגן שמאלי, התלונן בסיום שהוא שוב מרגיש כאבים בברכו.
כעת באר שבע אמורה לאבד שחקן בית נוסף, איתמר שבירו, שמבוקש על ידי עירוני קריית שמונה, שמבקשת לשאול אותו להשאיר לעצמה אופציה לרכישתו. באר שבע לא ממהרת לשחררו כל עוד מצבת החלוצים שלה לא מלאה וכוללת רק את איתי שכטר שמחלים מקורונה ושגיב יחזקאל שנראה טוב יותר דווקא כשחקן כנף ולא כחלוץ.
אתמול שבירו נכנס כמחליף ואף כבש את השער האחרון במשחק. בסיום התייחס לוי לעניין ביטון ורמז שתיעשה חשיבה מחודשת לגבי השארת שבירו: "לא תמיד מצליחים לצרף כל שחקן שרוצים. בנוגע לשבירו, הילד מתאמן בצורה מעולה, עובד קשה ובצורה רצינית באימונים. לא צריך למהר לוותר על שחקנים כאלה".