שלב בתים אחד כבר בטוח, זה של הקונפרנס־ליג, אבל מכבי חיפה לא מסתפקת בכך ורוצה להיות הקבוצה הישראלית הראשונה שמגיעה לשלב הבתים של ליגת האלופות שנתיים ברציפות. וכדי להתקרב למטרה, היא חייבת להוציא הערב (21.30) בסלובקיה תוצאה טובה נגד סלובן ברטיסלבה, כזו שתעביר את ההכרעה לגומלין בסמי עופר ביום שלישי הבא.
מסאי דגו עדיין לא הצליח להעמיד באירופה הרכב מלא. את המשחק בטירספול החמיץ דולב חזיזה מסיבות אישיות, מהגומלין נעדר פייר קורנו החולה והערב המאמן ייאלץ להסתדר ללא הכוכב הגדול שלו, צ'ארון שרי, שנשאר בארץ לצד אשתו שילדה אתמול בן. ליאור רפאלוב אמור למלא את מקומו על המגרש, אבל האקס פקטור צריך להיות דיא סבע, שחייב להיכנס לעניינים אחרי פתיחת עונה מקרטעת.
3 צפייה בגלריה
סבע
סבע
הפך הקיץ למשתכר הגבוה ביותר בתולדות המועדון. סבע
(צילום: ראובן כהן)
במשחק האחרון נגד שריף הוא אפילו הוחלף במהלך המחצית השנייה יחד עם רפאלוב, והמהפך הושג בלעדיהם. האכזבה גדלה כשזוכרים את המאמצים שעשתה הקבוצה במהלך הקיץ להשאיר אותו, בדרך להפיכתו למשתכר הגבוה ביותר בתולדות המועדון עם 600 אלף אירו לעונה בחוזה לחמש שנים, שכר מטורף של 3 מיליון אירו נטו לכל התקופה. עכשיו סבע יצטרך להוכיח שהוא ראוי לכסף הגדול הזה, וזו משימה לא פשוטה אל מול הציפיות הגבוהות.
3 צפייה בגלריה
דיא סבע
דיא סבע
מכבי חיפה הלכה עליו בכל הכוח. סבע
(צילום: מכבי חיפה )

ועכשיו נעבור לשלב ההוכחות

המו"מ עם סבע היה לא קצר וידע הרבה עליות וירידות, אבל בואו נחזור אחורה לחודש ינואר. סבע חתם במכבי חיפה אחרי חצי עונה טובה בסיבאספור הטורקית, כשהמטרה שלו הייתה לעבור בקיץ לאיחוד האמירויות או לטורקיה תמורת חוזה של יותר ממיליון יורו לעונה. אנקרגוג'ו הציעה לו 1.2 מיליון אירו, אבל בני משפחתו לא התלהבו לחזור לטורקיה ובסביבתו אמרו שהכסף זה לא הכל.
במקביל, מכבי חיפה נפרדה בקיץ הנוכחי מכמה נכסים חשובים, מאחורי הקווים ועל הדשא, ורגע לפני שהיא מאבדת גם את סבע במועדון הבינו שהם חייבים להיאבק עליו בכל הכוח. יעקב שחר הגיע למחנה האימונים בחו"ל, שוחח עם סבע ונתן לו צ'ק פתוח – משהו שהוא לא נוהג לעשות בדרך כלל. סבע השתכנע, ועכשיו כאמור מתחיל שלב ההוכחות.
3 צפייה בגלריה
עומר אצילי מוצג באל-עין
עומר אצילי מוצג באל-עין
כבי חיפה נפרדה בקיץ הנוכחי מכמה נכסים חשובים. עומר אצילי מוצג באל-עין
(צילום: עמוד הטוויטר של אל-עין)
כאשר סבע הצטרף בינואר הוא נכנס כמעט מיד לעניינים, רץ בלי הפסקה והיה מאוד דומיננטי לצידו של עומר אצילי, אבל את העונה הנוכחית הוא לא פתח מספיק טוב. לסבע יש חשיבות גדולה מאוד במכבי חיפה עם המהירות שלו, העוצמה בכניסה לרחבה והיציאה למתפרצות, שלא לדבר על המספרים שהוא צריך לספק בהיעדרו של אצילי. יש לא מעט דיבורים בקרב האוהדים על כך שהשכר שסבע קיבל משחר מוגזם לאור היכולת שהוא מציג העונה, כאשר שחקן משמעותי כמו חזיזה מקבל כ־250 אלף דולר לעונה.
המשחק הערב אמור להיות זה שבו סבע יתחיל לקחת אחריות, קודם כל כדי לקרב את מכבי חיפה לשלב הפלייאוף של הצ'מפיונס וגם כדי להשתיק את הלחשושים ביציעים ובמקומות נוספים.