נבחרת ישראל תקיים הערב (שישי) אימון מסכם בהאמפדן פארק לקראת הקרב על המקום השני במוקדמות המונדיאל מול סקוטלנד, ובמהלכו המאמן הלאומי וילי רושטנטיינר כבר צפוי לתרגל את שלושת הבלמים שיפתחו בגלזגו.
ניר ביטון הוגדר מראש כבאנקר בשלישיית הבלמים. בעקבות האימונים בסקוטלנד בימים האחרונים, נראה שרוטנשטיינר החליט כי איאד אבו עביד, הבלם שזומן ברגע האחרון למסע בשל העובדה כי חברו להפועל באר שבע חאתם אלחמיד חש ברע, יהיה חלק מהשלישייה הפותחת – ולכן נותרה משבצת הבלם האחרון. בהנחה שדור פרץ לא יירד לעמדה זו, לפחות על פי התרגול באימון של הנבחרת, ייתכן כי עידן נחמיאס שמקיים אימונים מלאים יפתח בהרכב. גם אבו חנא, גוטליב ואפילו סאן מנחם תורגלו בעמדה הזו.
4 צפייה בגלריה
איאד אבו עביד
איאד אבו עביד
איאד אבו עביד. הוקפץ לסגל וצפוי בסבירות גבוהה לפתוח בהרכב
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
זהבי מעודד את אבו חנא אחרי השער
זהבי מעודד את אבו חנא אחרי השער
גם הוא בתמונה לעמדת הבלם השלישי. ג'ואל אבו חנא לצד זהבי
(צילום: אורן אהרוני)
במהלך היממה האחרונה הקרין רוטנשטיינר לשחקנים שלו קטעים מהטעויות בשבעת המשחקים הקודמים של הנבחרת מול הסקוטים, כולל מהביקור האחרון בחצי גמר פלייאוף היורו שהסתיים בהפסד בדו-קרב הפנדלים, או מההפסד 3:2 באותו המגרש.
אחד מהשחקנים שרוטנשטיינר יצטרך לקבל בשיא הכושר הוא מנור סולומון. "כיף להגיע לנבחרת וטוב שיש לנו הכנה יותר ארוכה הפעם, לא יום-יומיים. יש לנו יותר זמן. כל יום יש לנו אסיפות וידאו ואימון, אנחנו מנסים לעבוד על דברים חדשים ולשמר דברים שעשינו במשחקים הקודמים. אנחנו מנסים לשפר את הדברים שעשינו פחות טוב, בעיקר במשחקים מול סקוטלנד, ורוצים להשיג תוצאה טובה בשבת", אמר הקשר שכבר כבש מול הסקוטים.
4 צפייה בגלריה
סולומון בפעולה
סולומון בפעולה
סולומון מול סקוטלנד בנובמבר שעבר. "רוב המשחקים מולם היו שוויוניים"
(צילום: עוז מועלם)
שחקן שחטאר דונייצק דיבר על המפגשים הרבים בשלוש השנים האחרונות מול סקוטלנד: "פגשנו אותם בשנים האחרונות כל כך הרבה פעמים ורוב המשחקים היו שוויוניים. אנחנו יודעים שיהיה משחק קשה, בחוץ מול סקוטלנד זה תמיד קשה מאוד, ובמיוחד עכשיו מול אצטדיון מלא בסקוטים. ננסה להפתיע בכמה דברים שונים, ולשחק את הכדורגל שלנו. אנחנו טובים יותר כשהכדור אצלנו וננסה שזה מה שיהיה ברוב המשחק".
"כשחקן מקצוען תמיד רוצים שיהיו אוהדים, בתקופה של הקורונה זה היה קשה, יש פחות אנרגיה", ציין סולומון, "כמובן כיף יותר שהאוהדים תומכים בך, והם אוהדים שלך, אבל כולנו מקצועניים, שיחקנו נגד קהלים שהיו נגדנו ואנחנו כבר רגילים לזה. מקווים שיהיה בסדר".
4 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
(צילום: עוז מועלם)
קשר ונציה, דור פרץ, דיבר גם הוא לקראת המפגש: "זה משחק מפתח, רוצים לנצח בסקוטלנד. למרות החוסרים, יש לנו כלים מצוינים לקראת המשחק הכי חשוב שלנו. לא משנה איפה יציבו אותי, אתן הכל, קשר או בלם".
על האפשרות לסיים במקום השני אמר פרץ: "אני לא חושב שאם נסיים במקום השני זה יהיה לא מוצדק. יודעים שסקוטלנד בבית ובחוץ היא נבחרת שונה, אצטדיון מלא יכול לדחוף אותם אבל גם להכניס ללחץ. אני מגיע מאיטליה, מקום שבו צריך להילחם בשיניים. לניסיון יש משמעות, אבל גם לרעב שמוביל קדימה, לרצות להציג את הגרסה הטובה ביותר שלי".