המשחק המרכזי: וואו, איזה כיף שבשבת יש משחק מרכזי אמיתי בין שתי קבוצות גדולות בשעה נוחה. זכינו, אבל עדיף שלא נתרגל. באופן די מצחיק, בית"ר ירושלים עוד עשויה לזכות בתואר "הפתעת העונה". יוסי אבוקסיס צדק, הוא היה צריך זמן כדי לחבר בין כל החלקים ונראה שלפחות בהתקפה יש משהו מאוד מיוחד. המשולש ניקולוסקו-שועה-אספרייה נראה מצוין, ובשבת שעברה בית"ר כבשה שישייה לרשת של מכבי נתניה באחד המשחקים הכי טובים שראינו העונה בליגת העל. ניקולסקו חגג עם רביעייה ובישול, ירדן שועה נראה לעיתים כמו הגרסה הישראלית לאנטואן גריזמן, ודנילו אספרייה ממשיך ליהנות מכל רגע בבית"ר.
אספרייה שיחק בעונה שעברה בהפועל באר-שבע, הוא היה אמור להפוך לאחד מכוכביה לאור הרזומה העשיר שלו בליגה הסעודית אבל לא מצא את עצמו אצל רוני לוי ואח"כ אצל אליניב ברדה. בבית"ר הוא פורח עם שמונה שערים ועכשיו אנחנו מבינים מה באר-שבע ראתה בו. אצל רוני לוי היא תיפקד לעיתים כסוג של מגן תוקף, בבית"ר יש לו הרבה יותר חופש התקפי, וזה בא לידי ביטוי במספרים. האם הוא ינקום באקסית? לא נראה שזה מעסיק אותו במיוחד.
3 צפייה בגלריה
דנילו אספרייה שחקן בית"ר ירושלים
דנילו אספרייה שחקן בית"ר ירושלים
דנילו אספרייה. נהנה מכל רגע
(צילום: עוז מועלם)
באר-שבע מגיעה למשחק הזה כשהליגה היא הדבר היחיד שנשאר לה ללהילחם עליו, אחרי ההדחה מהגביע על מ.ס אשדוד. היא לא הרשימה בי"א, אבל לא מדובר במגרש סימפטי במיוחד. סגנית האלופה אוהבת משחקים גדולים, ועוד יותר אוהבת משחקים גדולים בטוטו-טרנר. היא באה אחרי חמישה ניצחונות ליגה רצופים, ולא נראה שניקולסקו וחבריו יחגגו אצלה ברחבה כמו נגד נתניה. זה משחק שיכול להגדיר את העונה של בית"ר ולממש את הקלישאה "לצאת לדרך חדשה" ולשכוח מכל מה שקרה בפתיחת העונה. ניצחון על נתניה זה נחמד, ניצחון בטוטו-טרנר על באר-שבע זה מדהים.
בפעם האחרונה שמכבי ת"א שיחקה בשעה הזאת בבלומפילד היא סיימה רק ב-1:1 מול נס ציונה ולא מעט אוהדים חושבים שהשעה הזו מקוללת. ואם הקללה לא מספיקה אז יש גם את חדרה, קבוצה שאוהבת לאמלל קבוצות גדולות עם הכדורגל ההגנתי שלה. ואם לא מספיק חדרה ו-15:00 בצהריים, יש למכבי ת"א צרה בדמות העזיבה האפשרית של ולדימיר איביץ'. מכבי ת"א ממש התאמצה להחזיר את המאמן שהוביל אותה לשתי אליפויות רצופות, וכעת אולי תיאלץ להיפרד ממנו. לקרסנודאר הרוסית לא חסר כסף, והפיתוי שעומד בפני איביץ' גדול. מאבק האליפות העונה קשוח במיוחד, וכל איבוד נקודות יעלה ביוקר בהמשך. האם המאמן הקשוח יצליח לשים את הכל בצד ולהוביל את מכבי ת"א לעוד ניצחון? האם מכבי ת"א תצליח להביא מאמן אחר במהירות ולא תיאלץ לאלתר בדיוק כשהעונה נכנסת להילוך גבוה? והאם חדרה תצליח לנצל את חוסר הוודאות אצל הצהובים כדי לנצח? יותר מדי מתח יחסית למשחק של 15:00.
3 צפייה בגלריה
ולדימיר איביץ' מאמן מכבי ת"א
ולדימיר איביץ' מאמן מכבי ת"א
ולדימיר איביץ'. לאן הוא הולך?
(צילום: עוז מועלם)
ניר ברקוביץ' הפך לכוכב של השבת הזאת, אחרי הבלגן שעשה ביום רביעי כשנטש את נס ציונה הלפני אחרונה לטובת קריית שמונה נועלת הטבלה. על הנייר מדובר בעסקה טובה עבורו: קבוצה יותר גדולה ויותר ותיקה בליגת העל. מצד שני, הבעלים שלה איזי שרצקי לא ידוע בסבלנות הרבה שלו למאמנים. לא מופרך שבעוד חודש-חודשיים ברקוביץ' ימצא את עצמו מובטל. כדי שזה לא יקרה, הוא צריך לנצל את אפקט המאמן החדש ולנצח בטדי. זה יהיה קשה, כי הפועל ירושלים של העונה מתעקשת לשמור על יציבות והיא הפייבוריטית הברורה. זה בעצם מאבק בין שתי גישות: אחת שמאמינה במעמד המאמן ולא פיטרה את זיו אריה למרות עונה לא טובה, והשנייה דוגלת בפיטורי מאמנים כדרך להצלחה. נראה איזה גישה עדיפה.
3 צפייה בגלריה
ניר ברקוביץ'
ניר ברקוביץ'
ניר ברקוביץ'. הבכורה בטדי
(צילום: אפי שריר)
רוני לוי איבד הזדמנות לנצח בבלומפילד, הוא פיספס את ההזדמנות הזאת. כעת יש לו קרב תחתית מול בני ריינה. הוא יצטרך לנצח אותו כדי להוכיח שהפועל חיפה לא קשורה למאבקי התחתית. איכשהו זה תמיד קורה להפועל חיפה. היא תמיד משיגה פחות ממה שהסגל שלה שווה. רוני לוי הגיע כדי לשנות את זה, בינתיים בהצלחה חלקית.
נס ציונה, הנפגעת בפרשת ניר ברקוביץ', מציגה כדורגל די חיובי יחסית לתקציב שלה, והיא הוכיחה שהיא לא באה לליגת העל כדי להיות שטיח. כל מה שהיא צריכה לעשות מול אשדוד זה לתעל את הזעם על ברקוביץ' לניצחון. מצד שני, היא משחקת מול אחת הקבוצות הפחות יציבות בליגה. ביום טוב מ.ס אשדוד מעיפה את הפועל באר-שבע מהגביע, ביום רע היא יכולה להפסיד גם לנס ציונה. איזה אשדוד נקבל הפעם? אפילו רן בן שמעון לא יודע.