ברק בכר, שון גולדברג ומכבי חיפה מתכוננים ליובנטוס
(צילום: שמיר אלבז )
חודש אוקטובר 2022 מסמן משהו טוב, פורה ומאוד מבטיח עבור דין דוד. ייתכן שהעונה שהתחילה עם פיחות במעמדו במכבי חיפה מקבלת את התפנית החיובית שהחלוץ כל כך חיכה לה.
דוד בן ה-26 היה אחד הברגים המרכזיים באליפות האחרונה של הירוקים והיה ברשימת גיבורי העונה, לצד עומר אצילי וצ'ארון שרי. 15 שערי ליגה, מעורבות בלתי פוסקת במשחק ההתקפה של הקבוצה, וגם דמות חיוביות מאוד בחדר ההלבשה. אחד שאפשר לסמוך עליו, שתמיד יהיה שם ברגע הנכון.
4 צפייה בגלריה
דין דוד חוגג
דין דוד חוגג
אחד הברגים המרכזיים באליפות האחרונה של הירוקים. דוד
(צילום: עוז מועלם)
לקראת סיום העונה נפטרה אמו אורלי, לאחר מאבק במחלה קשה, ודוד נעדר ממשחק ההכתרה ומגמר הגביע. בתחילת העונה הנוכחית נראה היה כי אובדנה של האם, שליוותה אותו במהלך כל הקריירה, השפיע עליו מאוד. דוד התקשה לחזור לעצמו גם במגרש.
במקביל, גם מעמדו המקצועי נחלש. המאמן ברק בכר החליט לחזק את החוד, והחלוץ הצרפתי פרנצדי פיירו הוחתם במועדון. זו הייתה העסקה היקרה בתולדות מכבי חיפה, וללא ספק גם רמז עבה במיוחד עבור דוד. השלד שנבנה נראה די ברור: נטע לביא ועלי מוחמד בחלק האחורי של הקישור, ולפניהם שרי, אצילי ודולב חזיזה – מערך שמותיר בדרך כלל מקום לחלוץ אחד. מקום ששמו של פיירו היה כתוב עליו. דוד הבין שהוא בבעיה: הבעלים יעקב שחר הרי לא קנה חלוץ ב-1.6 מיליון אירו כדי לחמם את הספסל.
4 צפייה בגלריה
פרנצדי פיירו שחקן מכבי חיפה
פרנצדי פיירו שחקן מכבי חיפה
העסקה היקרה בתולדות מכבי חיפה. פיירו
(צילום: עוז מועלם)

הסבלנות השתלמה

למרות זאת, בכר המשיך להאמין בסקורר שלו גם במסגרת האירופית, ופתח איתו לצד פיירו – אך דוד לא סיפק את הסחורה. בניגוד לאצילי, שגם הוא המתין להזדמנויות שלו וברוב המקרים שעלה מהספסל הוכיח שהוא ראוי להיות על המגרש, אצל דוד זה לא קרה. פעמים רבות הוא נתפס בעמדת נבדל. כשהשתחרר, לא מצא את הרשת. גם הקהל הירוק איבד סבלנות, וברשתות החברתיות נפוצו בדיחות רבות של אוהדים על חשבונו. הנה דוגמה עדינה: "דין לא יחגוג יותר שער אחרי שהמשחק יחודש, כי 99 אחוזים שה-VAR יבטל את הגול שלו בגלל נבדל".
אלא שלמרות הביקורות, הלחץ, ובעיקר הבצורת בכיבושים, בכר לא שכח את התפוקה של דוד והמשיך לתת לו הזדמנויות, בטח כשניקיטה רוקאביצה ומאוויס צ'יבוטה רחוקים מלהרשים, ופיירו מגמגם מאוד בליגה. ואז הגיעה מכבי ת"א לסמי עופר, ודוד עלה מהספסל בדקה ה-70, כשהתוצאה הייתה עדיין 0:0. הוא כבש צמד וסידר למארחת 0:2 יוקרתי. השער השני היה יפה במיוחד, עם העקב, הביא איתו הרבה ביטחון וכמובן הפך אותו שוב לחביב הקהל. "אין ספק שבמשחק הזה הרווחנו בחזרה את דין, וזה היה חשוב לא פחות משלוש הנקודות", אמר אחד מחבריו לקבוצה.
4 צפייה בגלריה
דין דוד שחקן מכבי חיפה
דין דוד שחקן מכבי חיפה
ואז הגיעה מכבי ת"א לסמי עופר. דוד חוגג
(צילום: גיל נחושתן)

שצ'סני כבר מכיר

אחרי הצמד המרשים הזה, דוד אמור היה להיכלל בהרכב מול יובנטוס בליגת האלופות בשבוע שעבר בטורינו, אך בכר החליט כי מי שצם ביום כיפור לא יפתח ב-11. דוד שוב נכנס כמחליף, בדקה ה-72 במקום פיירו שלא הורגש, וכעבור שלוש דקות בלבד הדהים את הגנת יובנטוס ואוהדיה. הוא קיבל כדור עומק נפלא משרי, חלף על פני השוער הפולני וויצ'ך שצ'סני, וגילגל פנימה. השער השני של מכבי חיפה בשלב הבתים של הצ'מפיונס אמנם לא היה שווה נקודות, אבל בהחלט סימן המשכיות מבחינת החלוץ.
בשבת האחרונה, מול בני-ריינה בליגה, שוב בא צעד ענק אחורה של כל הקבוצה, שהפסידה במפתיע 1:0. דוד כבש שער שוויון בפתיחת המחצית השנייה, אלא שכמו בתקופה הקשה שלו, הגול נפסל בגלל נבדל. ועדיין, זו הייתה הוכחה שלפחות החדות מול השער חזרה.
4 צפייה בגלריה
דין דוד שחקן מכבי חיפה
דין דוד שחקן מכבי חיפה
הדהים את הגנת יובנטוס ואוהדיה. דוד חוגג
(צילום: AFP)
הערב (19:45) במפגש השני מול יובנטוס, הפעם בסמי עופר, החלוץ שגדל במחלקת הנוער של הפועל אשקלון צפוי לפתוח בהרכב, בתקווה להעשיר את מאזנו במפעל הנוצץ. במכבי חיפה שוב יודעים שיש על מי לבנות, אך גם מבינים היטב שמילת המפתח היא המשכיות.