אחרי שהייתה בפסגת הכדורגל, שיחקה במפעל היוקרתי ביותר בעולם מול שחקני-על, באצטדיון האור האגדי, מכבי חיפה צריכה לרדת לקרקע ולהתמודד מול נס ציונה בליגת העל. השחקנים שהיו צריכים ללמוד על רפא סילבה ואלכס גרימלדו עכשיו צריכים לחשוב על עומרי בן הרוש ונס זמיר (בלי לזלזל חלילה). ולא רק זה: שחקני מכבי חיפה יעלו למשחק כשהם יודעים שביום רביעי הקרוב מגיעה לסמי עופר פריז סן ז'רמן, עם לאו מסי, קיליאן אמבאפה וניימאר. עבור רובם זה יהיה המשחק הכי גדול בקריירה. איך עומדים בזה? איך אפשר לשלב בין ליגת העל לליגת האלופות?
אם להסתמך על הפעם האחרונה שבה מכבי חיפה הייתה בליגת האלופות, היא יכולה להיות רגועה. בעונת 2009/2010 היא אמנם הפסידה את האליפות במחזור האחרון להפועל ת"א, אבל כל עוד היא שיחקה בליגת האלופות היא בקושי איבדה נקודות בליגה. אחרי המחזור הראשון, בבית מול באיירן מינכן, היא שיחקה בבלומפילד מול הפועל ת"א החזקה וניצחה 1:2.
4 צפייה בגלריה
שחקני חיפה
שחקני חיפה
שחקני מכבי חיפה. מאצטדיון האור לליגת העל
(צילום: AP)
היא איבדה נקודות אחרי ליגת האלופות רק פעם אחת. אחרי המחזור החמישי של המפעל מול באיירן מינכן בחוץ (0:1 לגרמנים), היא הפסידה למכבי ת"א באותה תוצאה. כך היה גם ב-2002/03. לעומת זאת, הנציגה הישראלית האחרונה בצ'מפיונס, מכבי ת"א, הפסידה ב-2015/16 2:1 להפועל רעננה אחרי המחזור הראשון בשלב הבתים.
האלופה מקבלת יריבה נוחה במיוחד: סקציה נס ציונה מהמקום האחרון. העולה החדשה עוד לא כבשה ועוד לא ניצחה בליגה, ואם לא יקרה אז נס אז היא תיאבק נגד הירידה עד הרגע האחרון. נראה שהיריבה היחידה של מכבי חיפה בשבת היא מכבי חיפה. 30 אלף צופים צפויים למלא את סמי עופר וינסו לעשות אווירת צ'מפיונס.
4 צפייה בגלריה
ליאונל מסי שחקן פריז סן ז'רמן
ליאונל מסי שחקן פריז סן ז'רמן
מסי. מחכה למכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
ערן זהבי נותר לבדו בחוד ההתקפה של מכבי ת"א. עד לפני שבועיים היו שאלות סביב עניין העומס בעמדה הזאת. אבל הנה, סטיפה פריצה עזב ללא התראה מוקדמת וג'ורג'ה יובאנוביץ' הורחק. בדיוק כמו בעונת 2015/2016, זהבי מוצא את עצמו כחלוץ בודד. מכבי ת"א הסתדרה בלי השערים שלו עד עכשיו בליגה, הוא כבש רק פעם אחת (במחזור הראשון מול ריינה הוא לא שותף), אבל הפעם מכבי ת"א כנראה תצטרך ממנו שערים. אשדוד היא קבוצה לא צפויה, היא ניצחה את הפועל באר-שבע בטוטו-טרנר ומיד אח"כ הפסידה 3:0 להפועל ירושלים.
בסיבוב הראשון של העונה שעברה, אשדוד ניצחה בבלומפילד 0:2 וגרמה לפיטוריו של פטריק ואן לוון. גם בעונת 2020/21 אשדוד ניצחה את מכבי ת"א - הפעם 2:3 בי"א. הקבוצה של ולדימיר איביץ' מושלמת, ומשחקת עד כה כדורגל טוב. מצפה לה אתגר.
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי חוגג
ערן זהבי חוגג
זהבי. לבד בהתקפה
(צילום: עוז מועלם)
מי את מכבי נתניה? לשאלה הזאת אפילו לבני לם אין תשובה. נתניה הייתה אמורה להמשיך בקו ההתקדמות שלה מהעונה שעברה ולהיאבק בצמרת. זה לא קורה, היא ספגה שני הפסדים רצופים. הראשון עוד מובן (4:1 למכבי חיפה), השני פחות (2:0 להפועל ת"א). לעומתה, סכנין פתחה את העונה ברגל ימין ויש לה בקופה שש נקודות. זאת על אף שעברה בבקרה ברגע האחרון. זה יהיה משחק מפתח עבור נתניה, שעשוי לקבוע לאן היא הולכת: מאבקי צמרת או שוב מאבק על כרטיס לפלייאוף העליון.
4 צפייה בגלריה
בני לם מאמן מכבי נתניה
בני לם מאמן מכבי נתניה
בני לם. נתניה צריכה תשובות
(צילום: עוז מועלם)
שתי הקבוצות צברו עד כה 4 נקודות, שתי הקבוצות עוד מחפשות את עצמן. הפועל חיפה מגיעה אחרי הפסד מאוד כואב, 2:1 לבני סכנין משער בתוספת הזמן של גיא מלמד. הפועל חדרה מגיעה אחרי ניצחון על ריינה. המנצחת במשחק הזה תוכל להגיד לעצמה שהפתיחה שלה לא רעה, והיא עם 7 נקודות מ-12. מצד שני, כמו שאנחנו כבר מכירים את ליגת העל - בטח ייגמר תיקו.