האזינו לתוכנית המלאה
אחרי העלייה המרשימה עם מכבי פ"ת לליגת העל, המאמן בני לם הגיע לתוכנית הספורט "ריפליי" ב-ynet radio כדי לדבר על העונה האחרונה, המצב במחלקות הנוער בארץ וגם סיפק הצהרה מפתיעה על מכבי חיפה, האלופה שבדרך.
"ריפליי" - תוכנית הספורט של ynet radio
"הייתה לנו קבוצה טובה מאוד השנה, עם חלוקה שוויוניות בין השחקנים", סיפר לם. "טל בן חיים היה חלק גדול מהעלייה שלנו. אני מקווה שאצליח למשוך יותר קהל בעונה הבאה. אבי לוזון לא התערב לי כי הוא ראה שיש לי שליטה על הסגל. אני נשאר עוד עונה במכבי פ"ת. אנחנו נקום וניפול בעונה הבאה על זרים. אם נביא זרים טובים אז נצליח בליגת העל".
2 צפייה בגלריה
בני לם
בני לם
"אם נביא זרים טובים אז נצליח בליגת העל". לם
(צילום: יאיר שגיא)
אתה חושב שהיית יכול להיות היום במכבי חיפה? "כשהייתי במכבי חיפה (במחלקת הנוער, נ.צ) התחברתי מאוד למועדון, לקהל וליעקב שחר. יכול להיות שאם הייתי נשאר בקבוצת הנוער, הייתי מאמן היום את מכבי חיפה. אני חושב שאני יכול להצליח במכבי חיפה, יש לי הרבה מאוד ניסיון. אני מאמין בעצמי. יש לי 90 אחוז הצלחות בקריירה. עד היום לא הצליח מאמן זר במכבי חיפה, גם שחר יודע את זה. אם היה לו מאמן זר מתאים הוא כבר היה מחתים אותו".
יש תחושה שהחלטות במחלקות הנוער לא באות ממקום מקצועי. "מנהלים בכדורגל הישראלי צריכים לשחק לב לכך. לפעמים משחקים ילדים בגלל הקרבה שלהם למאמן, יש ילדים מוכשרים שלא משחקים. יש מאמן שמקבל צ'ופר מאחד ההורים ולכן הילד משחק. מחלקות הנוער צריכות להיות נקיות. בכל מקום בארץ יש דברים כאלה. אסור למאמנים להוריד את הביטחון לילדים, היום צריכים יותר אופי מכישרון כדי להצליח בכדורגל".
2 צפייה בגלריה
בני לם
בני לם
"אני מאמין בעצמי. יש לי 90 אחוז הצלחות בקריירה". לם
(צילום: עוז מועלם)
הבן שלך אדם לם היה שחקן מוכשר, והפך למאמן. "עשיתי הרבה טעויות איתו. הוא היה מאוד כישרוני, אבל אפילו אני לא נתתי לו מספיק דקות כי הוא היה הבן שלי ולא רציתי שיגידו שהוא משחק הרבה בגלל. אני חושב שהוא כועס עלי על זה עד היום. עשיתי טעות, הוא היה חלוץ מאוד מאוד כישרוני".