אירוע חמור בגמר ליגת האלופות לנשים: שני פעילים פרו-פלסטיניים עלו למגרש יחד עם שחקניות ליון וברצלונה והניפו את דגל פלסטין שעליו נכתב "עצרו את הג'נוסייד". השניים עלו ללא הפרעה של כוחות האבטחה, מה שמעלה את ההשערה שככל הנראה מדובר ביוזמה של הקבוצות.
מצלמות הטלוויזיה לא צילמו את האירוע, אבל בווידאו שצולם מהיציע ניתן לראות איך השניים עולים למגרש ומניפים את הדגל, כאשר אף אחד לא מגיע לעצור אותם. יש לציין שהגמר מתקיים בסאן מאמס בבילבאו, ואוהדי הקבוצות שבחבל הבאסקים כבר הביעו תמיכה בפלסטין בעבר. אך העובדה שהשניים עלו ללא הפרעה ואף עמדו עם השחקניות בהמנון ליגת האלופות, היא אירוע מאוד חריג. גורמים באופ"א אמרו לתקשורת הספרדית כי "האירוע לא היה מתוכנן", הוא לא קשור אליהם והם בודקים זאת.
4 צפייה בגלריה
דגל פלסטין מונף
דגל פלסטין מונף
דגל פלסטין מונף, בלי הפרעה
(צילום: REUTERS/Vincent West)
4 צפייה בגלריה
דגל פלסטין מונף
דגל פלסטין מונף
לשניים שהניפו היה אישור מאופ"א לעלות לדשא
(צילום: REUTERS/Vincent West)
4 צפייה בגלריה
הפעילים מניחים את הדגל על הדשא
הפעילים מניחים את הדגל על הדשא
הפעילים מניחים את הדגל על הדשא, בלי הפרעה
(צילום: REUTERS/Violeta Santos Moura)
לשניים אף היה אישור מאופ"א (אקרדיטציות) לעלות על המגרש, כך שלא מדובר באוהדים אשר פרצו משום מקום אלא ככל הנראה בנושאי תפקידים רשמיים, אולי אף מטעם אחת הקבוצות או אופ"א. בתקשורת הספרדית דווח כי ארגון באסקי מקומי אחראי לפעולה, הם העלו תיעוד לרשתות החברתיות בו נראה איך השניים החביאו את הדגל, והצליחו להיכנס עימו לאצטדיון. כוחות האבטחה במקום חשבו כנראה שמדובר באירוע מתוכנן, ולכן הפעילים לא נעצרו.
והיה גם כדורגל. ברצלונה ניצחה בסופו של דבר 0:2 את ליון וזכתה בתואר בפעם השלישית בתולדותיה. אייטנה בונמטי (62) ואלכסיה פוטיאס (95) כבשו לבארסה, שמשלימה טרבל (זכתה גם באליפות ובגביע הספרדי). נשבר גם שיא של קהל במשחק ליגת האלופות לנשים עם יותר מ-50 אלף צופים ביציעים.
4 צפייה בגלריה
ברצלונה מניפה
ברצלונה מניפה
ברצלונה מניפה את הגביע
(צילום: EPA/Miguel Tona)
בחודש נובמבר האחרון אוהדי סלטיק הניפו דגלי פלסטין במשחק ליגת האלופות לגברים מול אתלטיקו מדריד. באופ"א לא ראו את הפעולה בעין יפה וקנסו את סלטיק ב-15,000 אירו. גם אז מצלמות הטלוויזיה התעלמו מהמיצג של אוהדי סלטיק ולא צילמו אותו.