העצב והתדהמה ניכרו על פניהם של שחקני עירוני קריית שמונה לאחר שנקבע סופית הערב (שבת) כי הצפוניים ירדו ללאומית לאחר 13 עונות רצופות בליגת העל. הקבוצה של סלובודן דראפיץ' הוליכה 0:2 בבלומפילד, אך המארחת השוותה ל-2:2, כשבמקביל הפועל חדרה ניצחה את בני סכנין וגורלה של ק"ש נחרץ עוד לפני המחזור האחרון של הפלייאוף התחתון.
בשלבים מסויימים של הערב החבורה של דראפיץ' כבר עלתה מעל הקו האדום, כל עוד היא הובילה וחדרה פיגרה מול סכנין, אך הקבוצה של ניסו אביטן - בבכורה שלו על הקווים - הצליחה לחזור פעמיים ואף להשיג מהפך בדוחא בדרך לניצחון 2:3.
5 צפייה בגלריה
שחקן עירוני קריית שמונה איתי בן-שבת ממרר בבכי
שחקן עירוני קריית שמונה איתי בן-שבת ממרר בבכי
הגיבור הטרגי של קריית שמונה. איתי בן-שבת ממרר בבכי
(צילום: נדב אבס)
5 צפייה בגלריה
איתי בן שבת מאוכזב קריית שמונה
איתי בן שבת מאוכזב קריית שמונה
רגע לא קל בשבילו
(צילום: נדב אבס )
5 צפייה בגלריה
שחקני עירוני קריית שמונה מאוכזבים אחרי ירידת הליגה
שחקני עירוני קריית שמונה מאוכזבים אחרי ירידת הליגה
השחקנים מאוכזבים
(צילום: נדב אבס )
הרבה גיבורים טרגיים יש לקריית-שמונה, אך ללא ספק איתי בן-שבת הוא הגדול מכולם. במצב של 1:2 לזכות האורחת, שחקן ההגנה הפריע לזיגוס ברטקוס לקלוט כדור פשוט, וכשניסה להרחיק בעט את הכדור לשערו הוא - וקבע 2:2 (78). בסיום המשחק מירר בן-שבת בבכי, וגם ניסיונות חבריו לחזק אותו לא ניחמו את הבלם.
קודם לכן, סנין סבאי העניק לדראפיץ' יתרון במספרת מרהיבה (15), ואיתמר שבירו הכפיל כשהחמיץ מהנקודה הלבנה, אך עט על הריבאונד ובעט לרשת (24). קייס גאנם צימק עבור האדומים (58), שכאמור השיגו את שער השוויון 20 דקות לאחר מכן. אנטואן קונטה הורחק כבר בדקה ה-10.
הבעלים איזי שרצקי נראה מאוכזב מאוד לצידו של בנו ניר בנו בסיום המשחק, ואמר ל-ynet: "אני חולה מהקבוצה, אך נראה מה נעשה, אני אקבל החלטה על עתידי תוך שבוע. אני אשם בירידת ליגה של הקבוצה אם לקחתי מאמנים כאלה, אני לא מצליח להבין איך אפשר לא לנצח".
מאמן היורדת הטרייה, סלובודן דראפיץ' אמר בסיום: "זה כאב אחד גדול. במשחק כזה כשאתה מוביל 0:2, ובסוף אתה מפסיד - זו אכזבה גדולה מאוד. גם מול נס ציונה ספגנו בדקה ה-97 והיינו צריכים לנצח. יש לנו מזל רע, קארמה רעה שהולכת עם הקבוצה הזו הרבה זמן. הייתה לנו הזדמנות גדולה ופספסנו".
5 צפייה בגלריה
מאמן עירוני קריית שמונה סלובודן דראפיץ'
מאמן עירוני קריית שמונה סלובודן דראפיץ'
"שנה לא טובה שלי" סלובודן דראפיץ'
(צילום: נדב אבס)
דראפיץ' המשיך: "בשום שלב לא הרגשתי שזה לא אפשרי. הגעתי לפה כשהיינו מתחת לקו האדום, ואני חושב שהבאנו כמה נקודות אבל כשיש מישהו שטובע בים ואתה קופץ לעזור לו, זה או שתציל אותו או שתטבע יחד איתו - וזה מה שקרה לי".
על עצמו אמר: "זו שנה לא טובה שלי, זה גורל של מאמן. יש הרבה מאוד מועדונים שירדו ליגה וחזרו בענק. קריית שמונה ירדה כבר ליגה ואז חזרה ולקחה אליפות. צריך להסתכל הלאה - גם אני צריך להסתכל על הקריירה שלי. עשיתי הרבה דברים לא טובים השנה, אבל כשיש גל גדול צריך לדעת להתכופף ואז להמשיך הלאה".
איתמר שבירו: "תחושות קשות מאוד. היה משחק טוב מאוד שלנו. הם קיבלו אדום והובלנו 0:2, זה סיפור העונה הזאת. היינו באנרגיות מטורפות, אבל שוב - הנאיביות שמובילה אותנו כל העונה הזאת - יש מחיר לזה. צריך לעשות בדק בית. מועדון כמו קריית שמונה, לאיזי שרצקי לא מגיע לרדת ליגה. אני כרגע לא יודע להגיד אם אשאר, אני צריך את הזמן שלי".
5 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ת"א חיים סילבס
מאמן הפועל ת"א חיים סילבס
"ידענו שקריית שמונה יורדו את הקצב במחצית השנייה". חיים סילבס
(צילום: נדב אבס)
מאמן הפועל ת"א חיים סילבס אמר בסיום: "הקהל של הפועל ת"א זה וואו, לא יודע אם יש קהל שיילך ככה אחרי הקבוצה שלו בימים כאלה קשים, גם כשהמשחק הערב היה נראה קבור. אני לא חושב שאנחנו צריכים יותר מידי לשמוח, אני חושב שלמועדון הזה ולקהל הזה מגיע קבוצה שתילחם בצמרת ועל תארים. אני מקווה שמשנה הבאה הקבוצה תהיה איפה שמגיע לה".
על היציאה מהפיגור: "הקהל דחף אותנו בצורה שקשה לתאר. ידענו שקריית שמונה רוצים שהמשחק כבר יסתיים ויורידו מעט את הקצב במחצית השנייה. השחקנים נתנו החיים שלהם על המגרש. הצלחתי להשלים את העבודה ולהשאיר אותנו בליגה".