הפועל באר-שבע יכולה הייתה להיצמד בטבלה למכבי חיפה, שהופתעה על ידי בני ריינה בשבת, אך שמטה אתמול (שני) שתי נקודות יקרות בבית כאשר חזרה פעמיים מפיגור וחילצה 2:2 מול הפועל חיפה והאקס חאתם אל-חמיד, שכבש ולא חגג.
המשחק אתמול גם המשיך את אחד הרצפים הארוכים של הכדורגל הישראלי. ב-26 המשחקים האחרונים בין הקבוצות: 15 הסתיימו בניצחון של באר שבע ועוד 11 הסתיימו בתיקו.
4 צפייה בגלריה
שחקני הפועל באר-שבע
שחקני הפועל באר-שבע
לא מפסידים להפועל חיפה. שחקני הפועל באר-שבע
(צילום: הרצל יוסף)
בבאר-שבע חוששים שהמגן הימני אור דדיה סובל מקרע בשריר הירך והוא יחמיץ את משחקיה של הקבוצה בשבועות הקרובים. דדיה נפצע אתמול והוחלף במחצית השנייה, והוא יעבור בימים הקרובים סדרת בדיקות שיצביעו על חומרת פציעתו. בכל מקרה הוא יחמיץ את משחקה הקרוב של קבוצתו, ביום חמישי נגד לך פוזנן הפולנית בקונפרנס-ליג.
דדיה הוא המגן הימני הטבעי היחיד בסגל של אליניב ברדה, כשמי שעוד יכולים לשחק בעמדה הם הבלם איאד אבו עביד, שסובל בעצמו מרגישות באיזור האגן ונעדר מהמשחק אתמול ושחקן ההתקפה שגיב יחזקאל, שהחליף אתמול את דדיה ופתח כמגן ימני גם ביום חמישי שעבר נגד הפולנים. לקראת סיום חלון העברות נפרדה באר שבע משני שחקנים אחרים שיכולים לשחק בעמדת המגן הימני אך במועדון נענו לבקשתם לצאת בהשאלה: חאתם אל-חמיד ויוני סטויאנוב.
4 צפייה בגלריה
אליניב ברדה הפועל באר שבע
אליניב ברדה הפועל באר שבע
אליניב ברדה הפועל באר שבע
(צילום: הרצל יוסף )
אלחמיד פגש אתמול לראשונה את באר שבע כשחקן הפועל חיפה לאחר שעזב בשל מצב משפחתי שדרש את חזרתו לגור בצפון הארץ. אלחמיד הודה בסיום לקהל הבאר שבעי על קבלת הפנים לה זכה וטען בסיום המשחק שבמידה והמצב יאפשר זאת הוא יחזור בעונה הבאה ויממש את חוזהו בבירת הנגב.
באר שבע הצליחה לחזור אתמול פעמיים מפיגור אך כשלה במשימתה לנצח את המשחק, מה שכאמור היה מאפשר לה להיצמד למקום השני בטבלה יחד עם מכבי חיפה. המאמן אליניב ברדה טען בסיום שלדעתו, גם לאחר הצפייה בצילומי הוידאו, הוא לא משוכנע שהשער שכבש איתי שכטר ונפסל נכבש מעמדת נבדל: "הבדיקה לקחה המון זמן, חשבתי שהשופט הולך לבדוק. הסתכלנו בשידור חוזר שלנו ואמנם לנו אין את הטכנולוגיה של השופטים, אבל לנו זה לא היה נראה נבדל".
4 צפייה בגלריה
חאתם אל-חמיד הפועל חיפה
חאתם אל-חמיד הפועל חיפה
כבש ולא חגג. אל-חמיד
(צילום: אלעד גרשגורן)
שכטר, שכמעט ולא שיחק בתקופה האחרונה, קיבל מחמאות על היכולת שהציג כמחליף, זאת למרות שהגיע למצב כיבוש נוסף בנגיחה, אך לא הצליח לכבוש שער שהיה מביא לקבוצתו ניצחון. בזמן פגרת המונדיאל, בחודש הבא, ישהה שכטר חמישה ימים בקטאר כפרשן של תאגיד השידור. לדבריו, שהותו שם תהיה בזמן החופש שיקבלו שחקני הקבוצה וזה לא יפגע בשגרת אימוניו.

תיקו רביעי ברציפות להפועל חיפה

עבור הפועל חיפה, התיקו אתמול היה הרביעי שלה ברצף, והיא ללא ניצחון מאז ה-0:2 על הפועל ת"א במחזור הפתיחה של העונה. מאמן הפועל חיפה ניר קלינגר סיים את המשחק בתחושת אכזבה: "איך אני יכול להיות מרוצה מהנקודה? הגענו לטרנר ונתנו מחצית עם כל כך הרבה מצבים והחלטות לא מספיק טובות בשביל לעלות ל-0:2, ואז אנחנו סופגים מפנדל שהשופט אומר שהוא ראה, אני לא בטוח בזה. זו פעם שנייה שהוא שורק נגדנו פנדל, קשה לי להבין את הדבר הזה, אבל יש VAR ומעניין אותי לראות מה היה שם. חזרנו ל-1:2 ושוב לדעתי הייתה עבירה לפני השער שלהם, אבל בסדר. אנחנו מכוונים גבוה, עשינו רכש טוב ושינויים נכונים, לצערי היום זה לא הספיק לניצחון, באנו בשביל לנצח ולא בשביל להתגונן ולעשות בונקר".
קלינגר הוסיף: "לא צריך לחכות עד שסופגים את השער לפני שעושים חילופים. ממן, תורג'מן וקמארה עבדו מדהים והתעייפו. לא חיכיתי לספוג ואז לבצע שינויים, רציתי לרענן. היינו יכולים לתפוס אותם הרבה פעמים במעברים, עשינו את זה ללא הבקעה, ולכן אני גם מאוכזב".
4 צפייה בגלריה
דור מלול שחקן הפועל חיפה מול אדריאן פאון שחקן הפועל באר-שבע
דור מלול שחקן הפועל חיפה מול אדריאן פאון שחקן הפועל באר-שבע
"לא חיכיתי לספוג ואז לבצע שינויים". מלול מול פאון
(צילום: הרצל יוסף)
על צירוף חאתם עבד אלחמיד ואליאל פרץ, אמר המאמן: "הציפיות משתנות בהתאם. אני הראשון שרוצה להעלות את הציפיות, אני מביא את השחקנים למצב שיבינו שזה לא רק קלינגר והצוות שלו. זה הכדורגל שאנחנו רוצים לראות, ההגעה של אליאל תוסיף לנו".
גם כובש השער הראשון להפועל חיפה, אל-חמיד, דיבר לאחר שכבש נגד האקסית אותה עזב לפני שבועות בודדים: "מאוד התרגשתי מאיך שקיבלו אותי בחימום. דברים יכולים לקרות בחיים, אני את המועדון הזה מאוד אוהב, מהלב ומהנשמה, הייתי מאושר כל הזמן פה עד שנותר מצב שלא יכולתי להמשיך. שמח שהבינו את זה ונתנו לי לצאת לעונת השאלה, קרוב לבית, למשפחה ולאמא שלי. מרגש להבקיע נגד המועדון הזה, הרגשות מעורבים, אבל אני גם שחקן כדורגל וכשאני נותן גול אז אני שמח".